برترین های کار و کسبعمومی

بازسازی بالکن آپارتمان و تراس

بازسازی تراس یکی از مهمترین اقداماتی است که حین باید انجام داد؛ زیرا تراس بخش مهمی از خانه است که اگر طراحی و بازسازی آن به شیوه ای موثر و کاربردی انجام شود می توان بهترین بازخورد را دریافت کرد. تراس خانه یکی از بخش های جذاب خانه است که هر چقدر کاربردی تر باشد بیشتر می توان از آن استفاده کرد.

اگر به دنبال این هستید که از تراس خانه یک فضای دنج و زیبا بسازید تا هنگام مطالعه، لذت بردن از مناظر اطراف، تنفس در هوای آزاد، پرورش گل و گیاه، گپ و گفت دوستانه و… از آن استفاده کنید باید به کمک یک شرکت  مجرب و پیمانکاران متعهد اقدام به انجام این کار کنید تا بازسازی تراس با بهترین متریال و طرح ها انجام شود.

در ادامه این مقاله از ایملک با بازسازی تراس آپارتمان آشنا می شوید؛ بنابراین اگر قصد بازسازی این بخش از خانه خود را دارید حتما تا پایان همراه ما باشید.

آپارتمان تنها فضایی است که ساکنین آپارتمان ها می توانند با استفاده از آن از مناظر اطراف با خیالی آسوده دیدن کنند و از این فضا هر زمان که بخواهند استفاده کنند؛ زیرا خانه های آپارتمانی خیلی فضای آزادی ندارند و افراد از داشتن حیاط یا محروم هستند یا محدودیت دارند به همین خاطر تراس بهترین فضا برای آنها است.

اگر در خانه ای سکونت کرده اید که تراس دارد توصیه می کنیم که حتما اقدام به بازسازی تراس کنید؛ زیرا با بازسازی تراس و ایجاد تغییراتی در آن می توانید از این فضا استفاده ای بهینه کنید. البته فراموش نکنید که بازسازی تراس با هر متراژی به بهترین شکل انجام می شود به همین خاطر حتی اگر تراس کوچکی هم دارید اصلا نباید نگران این موضوع باشید.

با بازسازی تراس آپارتمان می توانید دیوارها، سقف، کفپوش خانه را به بهترین شکل طراحی و بازسازی کنید و از یک کفپوش لاستیکی استفاده کنیم و یک نورپردازی خاص برای آن طراحی کنید تا فضای تراس خانه بیشتر به چشم بیاید.

سبک مدرن یکی از سبک های محبوب و پرطرفدار برای بازسازی تراس محسوب می شود که می توانید به کمک این سبک بر کارایی و زیبایی تراس آپارتمان خود بیفزایید. اگر علاقه مند به سبک های خلوت و ساده هستید سبک مدرن بهترین انتخاب برای شما است؛ زیرا این سبک طرفدار سادگی و خلوتی است و از تجملات دوری می کند.

برا اینکه اقدام به بازسازی تراس به سبک مدرن کنید باید به سراغ طرح های ساده بروید و برای این بازسازی متریال لوکس و کاملا ساده را تهیه کنید تا سبک مدرن به خوبی نمایان شود. اگر سبک مدرن انتخاب شما است باید یک نورپردازی استاندارد و زیبا برای آن در نظر بگیرید.

سبک کلاسیک از دیگر سبک های جذاب و زیبا برای بازسازی تراس است که به کمک این سبک می توانید یک فضای دنج و صمیمی طراحی کنید؛ زیرا سبک کلاسیک با الهام از سبک های قدیم و با استفاده از متریال جدید طراحی می شود به همین خاطر طراحی با این سبک بسیار جذاب و دلنشین است.

سبک کلاسیک به دنبال تجملات است و برخلاف سبک مدرن تابع شلوغی است به همین خاطر اگر نگاهی به طراحی های کلاسیک بیندازید متوجه میشوید که چقدر متریال و المان های این سبک لاکچری و تجملاتی هستند. متریال چوبی و المان های چوبی در این سبک به وفور دیده می شود.

طراحی و بازسازی تراس کوچک موجب می شود تا از کمترین فضا بیشترین استفاده را کنید و شاهد بهترین طراحی و بازسازی در کمترین زمان ممکن خواهید بود؛ زیرا هدف از بازسازی تراس کوچک بیشترین استفاده از کمترین فضا است تا بتوانید از فضایی که در اختیار دارید استفاده ای بهینه کنید.

برای بازسازی تراس کوچک بهتر است به سراغ سبک مدرن بروید و المان هایی که جای زیادی را اشغال نمی کنند تهیه کنید؛ به طور مثال دیوارسبز یکی از بهترین المان ها برای بازسازی تراس کوچک محسوب می شود یا میز و صندلی های تاشو که زیبایی بی نظیری دارند و کاربردی هم هستند بهترین انتخاب برای بازسازی تراس کوچک اند.

هنگام یک سری عناصر وجود دارد که توجه به طراحی و بازسازی هر یک ضروری است و باید از بهترین ایده ها و متریال برای بازسازی این بخش ها در نظر گرفت. در ادامه با مهمترین عناصر بازسازی تراس آشنا می شوید.

نورپردازی حین بازسازی تراس بسیار با اهمیت است و باید یک نورپردازی خاص و استاندارد برای تراس خانه در نظر گرفت تا این طراحی و دیزاین بیشتر به چشم بیاید. شما زمانی که اقدام به بازسازی این بخش از خانه می کنید باید آگاه باشید که یک نورپردازی خاص و شیک به این طراحی جلوه می دهد.

برای نورپردازی تراس توصیه می کنیم که از افراد مجرب و حرفه ای کمک بگیرید تا این طراحی و نورپردازی به صورت کاملا استاندارد انجام شود و زیبایی طراحی و بازسازی تراس کاملا به چشم بیاید.

نرده تراس از دیگر عناصر مهمی است که هنگام بازسازی تراس باید به آن توجه نمود. اگر نرده تراس سالم است می توانید اقدام به تعمیر آن کنید اما اگر خیلی فرسوده شده بهتر است آن را تعویض کنید و به سراغ نرده های دیگری بروید.

البته بسیاری از افراد هنگام بازسازی تراس نرده ها را برداشته و با استفاده از شیشه های مستحکم و متحرک اقدام به خصوصی سازی این فضا می کنند با این کار هم به راحتی می توانید از فضایی که در اختیار دارید استفاده کنید و هم این امکان برایتان وجود دارد که از المان های بسیاری برای تراس خانه استفاده کنید.

کفپوش تراس مورد دیگری است که هنگام بازسازی تراس باید به این بخش هم توجه کنید. کفپوش تراس مدام با نم و رطوبت سر و کار دارد به همین خاطر باید بهترین متریال را برای آن در نظر بگیرید تا با گذشت مدت کوتاهی کدر و کثیف نشود بلکه با یک شستشوی ساده بدرخشد.

برای بازسازی تراس و کفپوش آن می توانید به سراغ متریالی همچون سرامیک بروید یا یک کفپوش چوبی طراحی کنید. بسیاری از افراد هم اقدام به تهیه چمن مصنوعی برای کفپوش تراس می کنند تا به وسیله این المان زیبایی و کارایی تراس آپارتمان افزایش یابد.

بازسازی سقف تراس از دیگر عناصر مهمی است که باید به آن توجه نمود و سعی کرد بهترین طراحی و بازسازی را برای آن در نظر گرفت. بازسازی سقف تراس هر چند سال یکبار ضروری است زیرا این بخش با هوای آزاد سروکار دارد و باید اقدام به تعمیر و مرمت آن نمود تا استحکام سقف افزایش یابد.

برای بازسازی سقف تراس انتخاب های بسیاری پیش رویتان است که می توانید با توجه به سبک مورد نظر بهترین طرح و متریال را برای آن انتخاب کنید. البته توجه کنید که با بازسازی سقف زیبایی نمای ساختمان برهم نخورد.

یکی از المان های جذاب و زیبا برای بازسازی تراس است که می توانید با استفاده از آن به زیبایی تراس خود بیفزایید و چشم انداز بکری ایجاد کنید. دیوار سبز برای هر تراسی مناسب است بخصوص برای آن تراس هایی که فضای محدودی دارند و نمی توان گل و گیاهان بسیاری را روی زمین قرار داد و با طراحی دیوار سبز بخشی از دیوار تراس به خود جلوه ای زیبا می گیرد.

دیوار سبز مجموعه از گل و گیاهان را در بر می گیرد که اینها بر روی یک پنل مخصوص سوار هستند و حالا این گیاهان یا توسط آبیاری دستی آبیاری می شوند یا سیستم آبیاری مخصوص خود را دارند. دیوار سبز به خاطر سرسبزی و طراوتی که دارد جلوه خاص و بی نظیری به محیط تراس می بخشد.

هزینه بازسازی تراس یکی از مهمترین بخش هایی است که قبل از انجام این اقدام باید برآورد شود تا افراد با آگاهی کامل نسبت به هزینه ها تصمیماتی را اتخاذ نمایند. هزینه بازسازی تراس بستگی به میزان فرسودگی و مقدار متریال دارد البته هر کارفرمایی هزینه ای جداگانه برای این کار در نظر می گیرد.

اگر نگران هزینه های بازسازی تراس خود هستید باید بگوییم که اگر از طریق شرکت ایملک اقدام کنید اصلا نیاز به هیچگونه نگرانی نیست؛ زیرا این شرکت با بهترین متریال و طرح ها اقدام به بازسازی تراس با هزینه ای مقرون به صرفه می کند و جای نگرانی نیست.

حالا که با نکات و اقدامات ضروری برای بازسازی تراس آشنا شده اید نوبت آن رسیده که اقدام به بازسازی تراس به کمک بهترین کنید؛ زیرا یک شرکت مجرب و معتبر به شما کمک می کند تا به ایده آل ها و نیاز های خود از این طراحی و بازسازی در کمترین زمان ممکن برسید.

شرکت ایملک یکی از بهترین شرکت ها برای بازسازی تراس است که می توانید به کمک این شرکت اقدام به طراحی و بازسازی تراس آپارتمان خود کنید. شرکت ایملک متشکل از طراحان و سازندگان برتری است که با مهارت و تجربه خود بهترین طراحی و بازسازی را در کمترین زمان ممکن انجام می دهند.

برای ارتباط با مشاوران مجرب ایملک می توانید همین حالا از طریق شماره هایی که در اختیار دارید اقدام کنید تا مشاوران ما راهنمای شما در امر بازسازی تراس باشند.

هفت نکته کلیدی در خصوص بازسازی آپارتمان و اضافه کردن تراس، بالکن یا طبقه به ساختمان

آپارتمان بدون بالکن |ابعاد در بالکن

این روزها و پرسش های متعددی در خصوص بازسازی خانه، نوسازی ساختمان و اضافه کردن تراس، بالکن و هر نوع بنایی به ساختمان موجود، دریافت می کنیم و این مقاله به عنوان یک راهنمایی در زمینه ساخت و ساز و باسازی بنا نوشته شده است.

امیدواریم این اطلاعات بتواند پاسخگوی بخشی از پرسش های شما در این خصوص باشد و البته لینک یک نمونه از این مشاوره ها را می توانید در لینک () مشاهده بفرمایید. مطالعه تجربه تلخ بازسازی بنا که توسط یکی از همراهان اتود نوشته شده است احتمالا می تواند برای شما جالب باشد؛

در هرحال این نکات بر مبنای تجربیات طراحان اتود و همکاری های انجام شده با سازمان های نظام مهندسی و شهرداری ارائه می شود و ممکن است برخی از نکات مطرح شده در شهر محل سکونت شما تا حدودی متفاوت باشد و به علاوه، نکات حقوقی این موضوع در این مطلب بررسی نمی شود. مسئولیت انجام هرگونه ساخت و ساز غیرقانونی بر عهده مالک بوده و ارتباطی با دیدگاه های طراحان این مطلب ندارد.

این مقاله در حال بازبینی و بازنگریست و اگرچه که همکنون نیز می توانید اطلاعات و جزییاتی در خصوص افزایش بنا و اضافه کردن تراس، بالکن یا طبقات در آن بیابید، اما تلاش می کنیم طی روزهای آتی مطلب کامل تری را به شما ارائه کنیم.

می توانید پرسش های خود را در خصوص این مطلب در کامنت های این مقاله درج بفرمایید و جهت طراحی تراس، دیزاین بالکن یا هرگونه طراحی معماری و دکوراسیون با کارشناسان اتود تماس حاصل فرمایید. ()

یک – مرحله پیش از ابتدا ! شاید اصلا لازم نباشد به خودتان زحمت بدهید!

پیش از هرچیز لازم است بدانید که شهرداری در محل سکونت شما مجوز اضافه کردن و ساخت و ساز به بنای ساخته شده را صادر می کند یا خیر . سازمان های نظام مهندسی ساختمان و شهرداری ها در شهرهای مختلف قوانین و دارند و لازم است برای اطلاع از این موضوع در اولین گام به شهرداری مراجعه کنید.

یک نکته مهم در این میان مجوزهای پس از ساخت و ساز است! ساخت و سازهای بدون مجوز یکی از راهکارهای بسیار متداول اضافه کردن بنا به ساختمان ها در کشور ماست که در ادامه در این مورد بیشتر می نویسیم.

دو – اینجا وقت محک زدن کسانی ست که ادعای دوستی داشته اند!

همسایه های محترمتان را عرض می کنم…

برخی از ساخت و ساز ها مانند اضافه کردن یک انبار کوچک در پشت بام، پیش آمدگی در معبر و یا ساخت یک ساختمان کوچک مانند در حیاط ساختمان با چندین مالک، نیاز به جلب رضایت همسایگان دارد.

در خصوص ساخت و ساز بر روی تراس یا حیاط یا پشت بام به این موضوع دقت داشته باشید که ملاک شما در جلب رضایت همسایگان، مالکیت درج شده در سند ساختمان است. به عنوان مثال اگر تراس منزل شما بخشی از سقف طبقه پایین بوده و در سند قید شده است این تراس بخشی از مشاعات ساختمانی ست، لازم است برای هرگونه دخل و تصرف و ساخت اضافه بنا بر روی تراس، رضایت همسایگان و مالکین بنا اخذ شود.

اما چنانچه در سند آپارتمان قید شده است که این تراس در مالکیت واحد شما قرار دارد، لزومی به جلب نظر سایر مالکان نیست. در هر حال این موضوع می تواند مشکلات و چالش های جدی در بازسازی خانه به همراه داشته باشد و کسب رضایت محضری از همسایگان یکی از مهم ترین توصیه های وکلا پیش از شروع هرگونه ساخت و ساز است.

سه – اضافه کردن تراس و بالکن می تواند خیلی دشوارتر از چیزی باشد که تصور می کنید!

از متداول ترین مشاوره های های انجام شده طی دو سال اخیر، امکان افزودن تراس یا بالکن به ساختمانی ست که ساخت آن تمام شده و به اصطلاح پایان کار گرفته است. دلیل این موضوع نیز کاملا روشن است؛

قیمت مسکن و ساختمان به حدی بالا رفته است که هزینه های افزودن بنا به ساختمان فعلی،  با محاسبه جریمه های شهرداری و قیمت مصالح و ساخت همچنان بسیار به صرفه است! به عنوان مثال قیمت تمام شده هر متر مربع تراس در یکی از مناطق متوسط تهران ممکن است حدود متری پنج میلیون تومان باشد در حالی که قیمت فروش این ملک، به ازای هر مترمربع حدود بیست میلیون تومان برآورد می شود!

به همین دلیل است که یکی از مشتریان پروپاقرص و جدی این سبک بازسازی و اضافه کردن متراژ به خانه، افراد شاغل در بنگاه های املاک هستند که با خرید موقت یک ملک و افزودن بخش هایی به آن و یا ، بیشترین ارزش افزوده ممکن را در این ساختمان پیاده کرده و با چندین برابر قیمت خریداری شده به مالک بعدی واگذار می کنند!

چهار – عدم توجه به استحکام بنا بیش از آنچه که تصور می کنید هزینه بردار است!

شاید مهم ترین نکته ای که در خصوص و اضافه کردن بنا به ساختمان فعلی لازم است به آن توجه داشته باشید، این است که سازه فعلی امکان تحمل بار جدید را خواهد داشت یا نه.

این موضوع هم در خصوص اضافه بنا و هم در مورد کاملا صدق می کند و بایستی به دقت بررسی شود. برای ساختمان های جدید و قدیمی دو دستور العمل به صورت کلی وجود دارد؛

اضافه کردن تراس یا طبقه در ساختمان های جدید

در ابنیه جدید که با رعایت قوانین نظام مهندسی و با نظارت مهندس ناظر و شهرداری منطقه احداث شده است، مهندس عمران با محاسبه بار دقیق ساختمان اقدام به طراحی سازه بنا نموده است.

در خصوص این ساختمان ها، لازم است پیش از هرگونه ساخت و ساز، از مهندس سازه درخواست شود این افزایش بار را بررسی نموده و امکان افزودن تراس یا طبقه را به لحاظ سازه ای تایید نماید. چنانچه به هر دلیل امکان دسترسی به مهندس محاسب ساختمان مقدور نبود، راهکار دشوارتری برای کسب مجوز ساخت پیش روی شماست.

این راهکار را می توانید در بخش اضافه کردن بنا به ساختمان قدیمی مطالعه بفرمایید.

اضافه کردن بالکن و ساخت و ساز در ساختمان های قدیمی

افزودن بنا به ساختمان های قدیمی یا تغییر ساخت و ساز های داخلی ساختمان، یکی از متداول ترین راهکارهای مالکان برای هاییست که به شیوه های قدیمی احداث شده اند. به عنوان مثال حذف دیوار باربر و مهمی که و یا حذف یک ستون مزاحم که درست در میان پذیرایی سردر آورده است.

افزودن یک یا یک نیم طبقه به ساختمان نیز از تخلفات کاملا متداولی است که در این ابنیه انجام می شود. اما بهتر است بدانید حتی اگر ساخت و افزودن بنا کاملا و بدون هیچ مشکلی به اتمام برسد (و ساختمان شما با برداشتن یک ستون یا افزودن چند دیوار ناقابل روی سقف! فرو نریزد) اما برای کارشناسان ساختمان شهرداری امکان تحمل بار این ساختمان محرز نشود، حکم تخریب این بخش از ساختمان قطعا شما را برای حذف اضافه بنا به زحمت می اندازد!

جهت اخذ مجوز برای ساختمان های قدیمی یا بناهایی که به مهندس طراح سازه آن دسترسی وجود ندارد، لازم است به شهرداری و کمیسیون مربوط به اخذ مجوز ساخت و ساز مراجعه نموده و درخواستی مبنی بر معرفی یک مهندس محاسب برای اضافه کردن به بنا ارائه کنید. این مهندس محاسب با مراجعه به ساختمان، بررسی نقشه ها و جزییات ساختمان فعلی و طراحی های انجام شده برای بخش های جدید، امکان یا عدم امکان باربری سازه را تایید می کند.

پنج – بازسازی خانه و دردسرهایی که تمامی ندارند!

به این نکته مهم دقت داشته باشید که حتی اگر این ملک متعلق به شماست و ساخت و سازها یا افزودن بنای جدید مانند تراس و طبقات بدون مزاحمت همکاران محترم شهرداری انجام شود!  در صورت عدم دریافت تاییدیه رسمی از شهرداری و درج این موضوع در سند ساختمان، امکان واگذاری این ملک را به صورت محضری نخواهید داشت.

به عبارتی، جزییات درج شده در سند بایستی با مشخصات دقیق ساختمان منطبق شود. به عنوان مثال با افزودن ده متر مربع تراس به یک ساختمان تنها در صورتی می توانید از خریدار ملک بابت این ده متر پولی دریافت نمایید که این اضافه متراژ در سند رسمی بنا قید شود.

شش – حکم تخریب ؛ کابوس ساخت  و ساز های غیر مجاز و بازسازی خانه های قدیمی

پس از ساخت بنا در ساختمان های ساخته شده و افزودن تراس یا طبقات یا هرگونه دخل و تصرف در این بنا، یک پرونده برای ساختمان شما در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری منطقه تشکیل می شود. کارشناسان این کمیسیون به ساختمان مراجعه کرده و ساخت و سازهای جدید را با نقشه و جزییات ارائه شده از سوی شما تطبیق داده و گزارشی در این خصوص به کمیسیون ارائه می دهند.

در نهایت، رای کمیسیون که می تواند جریمه و یا حکم تخریب اضافه بنا باشد، به شما ارائه می شود. در این مرحله می توانید به حکم صادر شده اعتراض کنید و فرآیند این اعتراض بایستی از طریق دادگاه های رسمی کشور و در نهایت دیوان عدالت اداری بررسی شود و شامل یک پروسه طولانی با امکان فرسایش اعصاب و هدر رفت هزینه های متعدد مانند پرداخت حق الزحمه های کارشناسان رسمی دادگستری است.

هفت – بی گدار به آب زدن، ممکن است باعث غرق شدن تان بشود!

پیش از هرگونه ساخت و ساز و اقدام به بازسازی منزل، حداقل با چند کارشناس حرفه ای ساختمان و مسکن در این خصوص مشورت کنید و صرفا مراجعه به بنگاه معاملات املاک سر کوچه ! نباید ملاک شما در کسب اطلاعات صحیح و اقدام به نوسازی خانه باشد.

به علاوه، بسیاری از ضوابط ساخت و ساز و افزودن اضافه بنا مطابق جلسات و قوانین جدید به روز رسانی شده و ممکن است ساخت و سازی که دو سال پیش با دردسر و هزینه اندکی توسط همسایه شما انجام شده است، در حال حاضر با جریمه های بسیار سنگین و دردسرهای غیر قابل پیش بینی برای شما همراه شود.

کارشناسان کمیسیون ماده صد شهرداری، کارشناسان رسمی دادگستری و وکلای حقوقی فعال در زمینه پرونده های ملکی می توانند یکی از مشاوران و مطلعین عالی در این خصوص به شمار روند.

کلام آخر در راهکارهای بازسازی خانه و تخلف اضافه بنا

این مطالب به صورت تجربی و بنا به اطلاعات گرد آوری شده از چندین مهندس طراح و ساختمان وارد به امور ساخت و ساز نوشته شده است و بی شک می دانید که هیچ نوع مبنای حقوقی نداشته و مسئولیتی در این خصوص متوجه نگارندگان و محققان نیست. لازم است برای هرگونه ساخت و ساز، بنا به ضوابط منطقه ای و قوانین شهرداری محل سکونت، به تحقیق کافی پرداخته و سپس اقدام به ساخت و ساز نمایید.و از یک شرکت معماری مجرب کمک بگیرید.

چنانچه در خصوص موارد مطرح شده در این مطلب پرسش یا  اطلاعاتی دارید که می تواند برای خوانندگان این مقاله مفید واقع شود، سپاسگزار شما خواهیم بود که این جزییات را در اختیار مشاوره دکوراسیون اتود قرار دهید تا با نام و لینک رسمی شما منتشر شود

پی نوشت : با تشکر از آقایان دکتر علی خادمی، مهندس طراح و ناظر پایه یک سازمان نظام مهندسی ساختمان و مهندس مهدی فراهانی، مهندس معمار پایه دو سازمان نظام مهندسی استان تهران که اطلاعات ذیقیمت خود در خصوص ساخت و سازهای قانونی و مشکلات اضافه بنا را در اختیار ما گذاشتند.

دکمه بازگشت به بالا