علمی و پزشکی

با خوردن آجیل استرس امتحان را کاهش دهید

بر اساس گزارش منتشر شده، بر اساس نتایج دانشگاه استرالیای جنوبی، خوردن آجیل به غلبه بر اثرات استرس تحصیلی بر بدن و ذهن کمک می کند. نتایج این مطالعه نشان داد که دانشجویان می توانند از افزودن آجیل به رژیم غذایی روزانه خود به ویژه در هنگام آمادگی برای امتحانات بهره مند شوند.

محققان آزمایشات بالینی را بر روی دانشجویانی که از دانشگاه فارغ التحصیل شده بودند انجام دادند. نتایج نشان داد که مصرف آجیل با بهبود سلامت و تندرستی مرتبط است.

این مطالعه به شواهدی اضافه می کند که خوردن آجیل از سلامت مغز و روده حمایت می کند. تحقیقات قبلی نشان داده است که اسیدهای چرب امگا 3، آنتی اکسیدان ها، ملاتونین، پلی فنول ها، فولات و ویتامین E (E) موجود در گردو همگی برای مغز و روده مفید هستند.

محققان در این تحقیق اضافه کردند که دانش آموزان در طول تحصیل با مشکلات تحصیلی مواجه می شوند که بر سلامت روان آنها تأثیر می گذارد و آنها را به ویژه در امتحانات آسیب پذیر می کند.

محققان گفتند: ما دریافتیم کسانی که روزانه حدود نصف فنجان آجیل می‌خورند، علائم روانی بهبود یافته‌اند. مصرف کنندگان گردو همچنین تغییرات موقتی در بیومارکرهای متابولیک و خواب کلی داشتند.

اگرچه شرکت کنندگان قبل از آزمایش افزایش افسردگی و اضطراب را گزارش کردند، اما آنهایی که آجیل خوردند این را تجربه نکردند.

اخیراً سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که تقریباً 75 درصد از بیماری های روانی افراد زیر 24 سال را تحت تأثیر قرار می دهند.

محققان گزارش داده اند که خوردن گردو در زمان استرس می تواند سلامت و رفاه کلی دانش آموزان را بهبود بخشد. همچنین، بادام زمینی یک غذای مغذی و خوشمزه است و می توان از آن در بسیاری از دستور العمل ها برای مبارزه با برخی از اثرات استرس تحصیلی استفاده کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دکمه بازگشت به بالا