علمی و پزشکی

آیا خوردن غذاهای چرب باعث کاهش علاقه می شود؟

طبق گزارشات به سرعتاین مطالعه ، که در ژورنال آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شده است ، شواهدی برای ارتباط بین روده و مغز ارائه می دهد. این مطالعه همچنین دلیل دیگری برای کاهش چربی اشباع شده در رژیم های غذایی را ارائه می دهد.

روغن عطر

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده به مردم توصیه کرده است که میزان چربی گوشت مانند مرغ ، مرغ و شیر را کاهش دهند.

یک مطالعه سال 2018 که در مجله BMJ در مورد چربی در سلامت عمومی منتشر شد ، نشان داد که با از بین بردن اسیدهای چرب اشباع (از جمله روغن نباتی) می توان خطر بیماری قلبی را کاهش داد.

علاوه بر این ، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد ارتباط بین روده انسان – خصوصاً معده و روده – و مغز انسان (و عملکرد شناختی) وجود دارد. آنچه دانشمندان آن را محور روده و مغز می نامند.

رژیم غذایی پرچرب

در این مطالعه ، محققان بررسی کردند که چه مدت سوخت مصرف می شود. محققان برای بررسی این تحقیق به داده های گرفته شده از مطالعات دیگر در مورد غذاهایی که بیشتر در اسیدهای چرب پخته شده و خستگی در زنان مبتلا به سرطان پخته شده اند ، پرداختند.

در روز هدف ، هر یک از 51 شرکت کننده که در این نظرسنجی شرکت کرده اند ، آزمون را بطور مداوم گذراندند تا میزان را تعیین کنند. در این آزمایش میزان توجه ، طول توجه و زمان پاسخ گیری اندازه گیری می شود.

شرکت کنندگان در این مطالعه یکی از دو غذا ، سوسیس بوقلمون و سوپ را خوردند. هر دو رژیم حاوی 60 گرم چربی بودند – یکی چربی بالایی داشت و دیگری روغن آفتابگردان بود که کم چربی بود. پنج ساعت بعد ، دانش آموزان آزمون موفق دیگری داشتند.

قبل از روز آزمون ، شرکت کنندگان سه وعده غذایی استاندارد خوردند و به مدت 12 ساعت قبل از خوردن یک رژیم غذایی پرچرب ، هیچ چیزی نخوردند. محققان همچنین به دنبال عوامل مخدوش کننده ای بودند که می توانند بخشی از آگاهی انسان را تحت تأثیر قرار دهند.

کار کند شده است

محققان دریافتند افرادی که رژیم های غذایی پرچرب می خورند ، بیشتر ورزش می کنند. طبق تحلیل مادیسون ، محقق برجسته و فارغ التحصیل روانشناسی در دانشگاه ایالتی اوهایو ، این مطالعه نشان داد که اثرات خوردن رژیم غذایی پرچرب بر روی یک شغل شناخته شده بیشتر از مصرف رژیم های غذایی کم چربی بوده است. محققان همچنین پس از مصرف غذاهای چرب ، اثرات روده بر بیماری انسان را بررسی کردند.

برای این کار ، آنها به بخش هایی از متن های موجود در خون شرکت کنندگان نگاه کردند. به نظر می رسد این علائم در جریان خون جایی که سلامت روده فرد به خطر بیفتد یافت می شود. در حالی که این مطالعه توضیح نمی دهد که چرا رژیم های غذایی پرچرب سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد ، مدیسون می گوید خوردن این غذاها می تواند التهاب را افزایش دهد ، که به نوبه خود بر عملکرد مغز تأثیر می گذارد. طبق گفته مدیسون ، اسیدهای چرب مستقیماً با مغز مرتبط هستند.

منبع: اخبار پزشکی امروز

دکمه بازگشت به بالا