برترین های کار و کسبعمومی

با رعایت این 20 نکته حتما در کنکور قبول میشوید

1. قبل از خواب مطالعه کنید

داستان های قبل از خواب برای کودکان است. به جای خواندن کتاب های تاریخ، چند دقیقه قبل از خواب مطالعه کنید. در طول خواب، مغز خاطرات جدید را تثبیت می کند تا همه چیزهایی را که قبل از خواب مرور کرده ایم به خاطر بسپاریم. اما سعی نکنید تمام کارهایتان را به رختخواب منتقل کنید، زیرا این کار خواب راحت شبانه را سخت‌تر می‌کند.

2. مطالعه در فواصل زمانی برنامه ریزی شده

یک روش یادگیری جدید به نام تکرار فاصله دار وجود دارد که در آن اطلاعات به قسمت های کوچک شکسته می شود و به طور مداوم در مدت زمان طولانی مرور می شود. بنابراین سعی نکنید تمام جدول تناوبی را یکباره حفظ کنید تا در امتحان قبول شوید. در عوض، هر روز چند خط یاد بگیرید و روز بعد قبل از خواندن یک خط جدید، سطرهای قبلی را مرور کنید.

3. داستان را بگویید

با تبدیل مطالبی که برای قبولی در کنکور باید یاد بگیرید به داستان، اطلاعات موجود در مطالب برای شما حس بیشتری پیدا می کند. به عنوان مثال، برای به خاطر سپردن ستون 16 جدول تناوبی، که شامل عناصر O، S، Se، Te، Po است، می توان داستان زیر را ساخت: استاد نوازش کرد، منفجر شد، ضربه زد.

4. تغییر مکان

بر اساس تحقیقات انجام شده، مطالعه هر روز یک درس در مکانی متفاوت، احتمال فراموشی درس را کاهش می دهد. هر بار که محل مطالعه خود را تغییر می دهیم (مثلاً از کتابخانه به کافی شاپ یا از کافی شاپ به پارک)، مغز خود را مجبور می کنیم تا هر بار ارتباط جدیدی با اشیا ایجاد کند که منجر به حافظه قوی تری می شود.

5. موضوع درس را تغییر دهید

خودتان را به یک موضوع محدود نکنید، هر بار چیزهای مختلفی را مطالعه کنید. این تکنیک ما را آماده می کند تا از یک استراتژی دقیق برای یافتن راه حلی برای مشکل خود استفاده کنیم. به عنوان مثال، برای تمرین ریاضی، اگر فقط مسائل تقسیم را هر بار پشت سر هم انجام دهیم، بدون فکر می دانیم که فقط باید آن را انجام دهیم. اما اگر مجموعه ای از مسائل نیاز به ضرب، تقسیم و جمع و سایر عملیات های ریاضی داشته باشد، باید لحظه ای صبر کنیم و فکر کنیم که کدام روش به ما پاسخ صحیح می دهد.

6. خودتان را امتحان کنید

خودآزمایی یکی از بهترین روش ها برای آمادگی در کنکور است. اگر به سختی به یاد دارید که پنجمین پادشاه قاجار چه کسی بود، نگران نباشید. هر چه در عمل چیزی را سخت تر به خاطر بسپارید، در آینده در زندگی واقعی آسان تر خواهد بود.

7. نوشتن

از مهارت های نوشتاری خود برای برتری در کنکور استفاده کنید. تحقیقات نشان می دهد که وقتی چیزی را یادداشت می کنیم، با خیال راحت تر از زمانی که آن را تایپ می کنیم، در ذهن ما باقی می ماند. مهم ترین قسمت های دوره را روی کاغذ دیگری بازنویسی کنید.

8. با صدای بلند بخوانید

خواندن مطالب با صدای بلند به دو طریق به شما کمک می کند تا آن را به خاطر بسپارید: دیدن مطالب و شنیدن مطالب. البته در این شرایط هیچ تضمینی وجود ندارد که از کتابخانه اخراج نشوید.

9. مایعات بنوشید

به یک کافه بروید و یک نوشیدنی کافئین دار سفارش دهید. مطالعات متعدد نشان داده است که قهوه و چای هوشیاری را به ویژه در فضای هیپنوتیزم کتابخانه حفظ می کنند.

10. به خودت بیا

فراموش نکنید که در کنکور قبول شده اید. یک کیک سالم بخورید، در خیابان های اطراف خانه قدم بزنید، پنج دقیقه در اینترنت تحقیق کنید. هر کاری که خوشحالت میکنه انجام بده دانستن این نکته که خواندن چند صفحه اضافی می تواند تفاوت زیادی در عملکرد امتحان شما ایجاد کند، می تواند به شما کمک کند تا در روزهای منتهی به امتحان از تعویق انداختن جلوگیری کنید.

11. مطالعه گروهی

کار گروهی برای همه مطلوب نیست، اما برای کسانی که از تلاش گروهی بهره کمی می برند، مطالعه گروهی می تواند سودمند باشد. هر چند روز یکبار با شریک تحصیلی خود ملاقات کنید و مطالعات خود را مرور کنید. شخصی را مسئول کارهای خاص، مانند تهیه میان وعده، انتخاب موسیقی، و هدایت گروه به سمت اهداف کنید.

12. برنامه داشته باشید

یکی از مهم ترین مهارت هایی که دانش آموز می تواند بیاموزد این است که برای برنامه ریزی وقت بگذارد. هفته خود را با یک هدف مزخرف مانند مطالعه برای آزمون تاریخ شروع نکنید. در عوض، هدف خود را به مراحل کوچکتر تقسیم کنید. یک روال با مداد روی تقویم بنویسید. برای مثال، تاریخچه را هر روز از ساعت 13 تا 3 بعد از ظهر بررسی کنید.

13. مدتی مدیتیشن کنید.

قبل از اینکه به مدت 3 ساعت به چندین ورق کاغذ خیره شوید، به مدت 3 دقیقه به دیوار خیره شوید. مطالعات نشان داده اند که مدیتیشن می تواند اضطراب را کاهش داده و تمرکز را افزایش دهد. اگرچه بیشتر این مطالعات بر مدیتیشن منظم تاکید دارند، اما چند دقیقه مدیتیشن هیچ ضرری ندارد.

14. تمرینات بدنی

باهوش و در عین حال قوی باشید. طبق تحقیقات، فقط نیم ساعت ورزش هوازی می تواند سرعت پردازش مغز و سایر مهارت های مهم شناختی را بهبود بخشد. به خانه بروید و ببینید که نمره IQ شما کمی بالا رفته است.

15. به موسیقی گوش دهید

نه تنها می توانید در طول شب های طولانی امتحان به موسیقی تکیه کنید، بلکه می تواند به شما در کاهش استرس نیز کمک کند. اگرچه هرکسی سلیقه های موسیقی متفاوتی دارد، اما ثابت شده است که موسیقی، به ویژه موسیقی کلاسیک، اضطراب و استرس را کاهش می دهد. بنابراین برای رهایی از استرس، موسیقی را به یادداشت های زیست شناسی خود ارسال کنید.

16. چربی های غنی از امگا مصرف کنید

شواهد علمی نشان می دهد که اسیدهای چرب امگا 3 موجود در ماهی، لوبیا و روغن زیتون پتانسیل بالایی برای بهبود عملکرد مغز دارند. تحقیقات نشان داده است که خوردن ترکیبی از اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 قبل از امتحان اضطراب امتحان را کاهش می دهد.

17. به خود استراحت دهید

تحقیقات علمی نشان داده است که استراحت های منظم می تواند بهره وری را افزایش دهد و توانایی ما را برای تمرکز در محل کار بهبود بخشد. بنابراین، برای افزایش بهره وری، از مطالعه و کتاب فاصله بگیرید و در طول روز به باشگاه بروید.

18. خواب کافی داشته باشید

وقتی با یک جزوه پر از معادلات برای حفظ کردن روبرو می شوید، ممکن است وسوسه شوید که تمام شب را صرف حفظ کردن آنها کنید. اما خوب ماندن شانس گرفتن نمرات خوب را کاهش می دهد. در واقع باعث افزایش اختلال عملکرد شناختی و حساسیت به استرس می شود. در روزهای منتهی به امتحان سعی کنید 7 تا 9 ساعت در شبانه روز بخوابید تا کم خوابی تمام زحمات شما را خراب نکند.

19. اینترنت را خاموش کنید

همه ی ما در آستانه ی یک امتحان بزرگ، وقتی کاملاً روی درس تمرکز می کنیم، با صدای فیس بوک یا دیگر شبکه های اجتماعی یا پیام رسان، حواسمان به گوشی یا کامپیوتر می رود. اگر برای مطالعه به کامپیوتر نیاز دارید، اینترنت را برای مدتی با برنامه هایی از این دست خاموش کنید و بدون حواس پرتی بتوانید مطالعه کنید.

20. بوهای شیرین

تحقیقات نشان داده است که استنشاق روغن‌های ضروری مانند رزماری یا اسطوخودوس می‌تواند به آرامش قبل از امتحان کمک کند. به مدت 90 دقیقه از وب گردی دیوانه وار خودداری کنید و چند دقیقه رایحه درمانی را امتحان کنید.

همچنین میتوانید به بهترین آموزشگاه کنکور شیراز پی جو مراجعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا