علمی و پزشکی

بدن انسان هوای “خیلی گرم و مرطوب” را تحمل نمی کند.

مطالعات آزمایشگاهی نشان می‌دهد که هوای گرم و مرطوب می‌تواند افراد را راحت‌تر از آنچه فکر می‌کنیم بمیرد.

به گزارش patc، تحقیقات نشان می دهد که بدن انسان نمی تواند آن طور که ادعا می شود گرما و رطوبت را تحمل کند.

یکی از اولین مطالعات برای نظارت مستقیم بر استرس دما و رطوبت در بین نوجوانان نشان داد که وقتی رطوبت در حداکثر مطلق خود باشد، اندام فوقانی تقریباً 31 درجه سانتیگراد است.

این رقم در چهار درجه بسیار کمتر از حد انتظار است و در افراد مسن این رقم بسیار کمتر است.

از آنجایی که بدن انسان در اثر سرمای تبخیری سرد می شود (مانند عرق روی پوست که به خنک شدن بدن کمک می کند)، درک فرآیندی به نام “جوش آب جوش” مهم است زیرا دما، دما و جذب طبیعی را اندازه گیری می کند. مرطوب. هر چه رطوبت بیشتر باشد، دما بیشتر باشد، هوا فعال تر است.

رطوبت یک لامپ مرطوب دمایی است که در آن قسمتی از هوا به دلیل نشتی آب به درجه بالاتری (رطوبت نسبت به 100%) تبخیر می شود و دمای محیط هوا همان قسمت هوا است. به عبارت دیگر، دمای دیگ رطوبت در محفظه بسته و بسته، دمای نهایی هوای این اتاق است که آب تا زمانی که رطوبت پر شود، تبخیر می شود.

در مقایسه با هوای گرم و خشک، بدن انسان نمی تواند هوای گرم و مرطوب را تحمل کند زیرا در رطوبت 100 درصد، عرق به راحتی تجزیه نمی شود و بدن یخ نمی زند.

براساس Science Alert، در آب و هوای خشک، امید به زندگی حدود 50 درجه فارنهایت[50 درجه سانتیگراد]است. اما یافته های جدید حاکی از آن است که به جای رطوبت کامل، دمای 17 درجه فارنهایت[31 درجه سانتی گراد]باعث تب می شود و با قرار گرفتن در چنین شرایطی، مرگ اجتناب ناپذیر است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا