اقتصادیبرترین های کار و کسب

برای خرید دیزل ژنراتور به چه نکاتی باید توجه کرد؟

هنگام تصمیم گیری در مورد خرید ژنراتورها، باید نیازهای تولید برق خود را تعیین کنید تا مناسب ترین تجهیزات را انتخاب کنید.

نکات خرید دیزل ژنراتور 

در این مطلب به خواهیم پرداخت . یکی از مواردی که بسیار اهمیت دارد انتخاب نوع دیزل ژنراتور است. این نوع از دستگاه ها در ظرفیت ها و انواع مختلفی وجود دارند که نمونه ای از  آن است و انواع آن  باید براساس نیاز انتخاب شود. توجه به نکات خرید دیزل ژانراتور باعث می شود که خریدی بهتر را تجربه کنید.

ژنراتور ها همان موتورهای مبدلی هستند که در انواع صنعتی و خانگی تولید می شوند و می توانند نیروی برق را تامین کنند. در مطالب گذشته به ” نحوه انتخاب دیزل ژنراتور ” و همچنین ” افزایش راندمان دیزل ژنراتور ” اشاره کردیم. نصب این نوع از دستگاه ها در ارتفاع زیاد باعث افت قدرت و فشار می شود و راندمان آن را تحت تاثیر منفی قرار می دهد. دیزل ژنراتورها در سه نوع شامل دائمی ، اضطراری و پرایم طراحی و تولید شده اند. از مهم ترین نکات خرید دیزل ژانراتور در نظر گرفتن بار الکتریکی آن هاست که به دو دسته تک فاز و سه فاز تقسیم می شود. معمولا از سه فاز برای مصارف صنعتی و از تک فاز برای مصارف خانگی مانند یخچال ، جاروبرقی ، لامپ ها و … استفاده می شود.

انواع دیزل ژنراتور |دیزل ژنراتور چیست pdf

دیزل ژنراتور صنعتی

از دیگر موارد و نکات خرید ، دیزل ژنراتور های صنعتی می باشد. همانطور که از نام این محصول پیداست برای مصارف صنعتی تولید شده اند. این نوع از ژنراتور های صنعتی، بسیار بزرگ می باشند و ابعاد زیادی دارند. به همین دلیل برای نگهداری در خانه و مصارف خانگی مناسب نیستند. این دستگاه ها قادر هستند انرژی بسیار زیادی را تولید کند و در دوره های طولانی تری نسبت به دیزل ژنراتورهای خانگی کار کنند. این موتورها در نیروگاه ها به عنوان ژنراتور اصلی و یا کمکی مورد استفاده قرار می گیرند. اصلی ترین دلیل حضور این نوع از دیزل ژنراتورها در هنگام قطعی برق است که می تواند کمبود برق مصرف کنندگان را جبران کند.

ژنراتور های مسکونی

از دیگر نکات توجه به نیاز شماست. اگر می خواهید این نوع از موتورها را در خانه نگهداری کنید باید نوع خانگی آن را تهیه کنید. تمامی ژنراتور ها صنعتی نمی باشد و بسیاری از آن های نیز برای مصارف خانگی به کار برده می شود. هم چنین باید بگوییم که این دیزل ها، برای فروشگاه ها، دفاتر اداری، مجتمع های مسکونی و ساختمان ها استفاده می شود و قابلیت تولید انرژی در محدوده خاص دارد.

 نکات کلیدی در هنگام خرید دیزل ژنراتور ها

جالب است بدانید که دیزل ژنراتورها را به عنوان قلب تپنده بسیاری از صنایع زیر ساختی می دانند. همچنین وجود آن ها در مجتمع ها و پروژه های بزرگ نیز واجب است. در ادامه به نکاتی اشاره می کنیم که می تواند در انتخاب دستگاه به شما کمک کند.

برند دیزل ژنراتور

توصیه می کنیم دیزل ژنراتورها را از برندهای با کیفیت تهیه کنید. به طور مثال خرید نسبت به سایر برندها رواج بیشتری دارد. زیرا برند ولو در طول سال های فعالیت خود توانسته با کیفیت ترین و مرغوب ترین محصولات را تولید کند. برند ولو یا ولو پنتا از مشهورترین برندهای تولید شده در جهان است که موتورهای دیزلی تولید شده توسط آن پاسخگوی نیاز مشتری خواهد بود. دوام و عمر طولانی از دیگر ویژگی های برند ولو محسوب می شود. این برند اقدام به طراحی موتورهای دیزلی صنعتی و خانگی کرده است.

بار الکتریکی

هر کدام از دیزل ژنراتورها دارای بار الکتریکی خاصی هستند که آن ها را مناسب برای استفاده در خانه یا نیروگاه ها می کند. محاسبه توان مورد نیاز کار دشواری نیست فقط کافیست تا به مطالب مربوطه در اینترنت مراجعه کنید. معمولا دستگاه های دائمی ، اضطراری و پرایم از توان های مختلفی برخوردار هستند. به طور مثال دیزل ژنراتورهای دائمی دارای توان بیشتری نسبت به دیزل ژنراتورهای اضطراری هستند. زیرا مدت زمان بیشتری کار می کنند.

مصرف سوخت

یکی از مهم ترین نکات خرید دیزل ژنراتور این است که به مصرف سوخت آن ها توجه کنیم. اگر میزان مصرف سوخت از توان آن کمتر باشد بهتر است و نشان دهنده اقتصادی بودن دستگاه است. اما اگر میزان مصرف سوخت آن بیشتر از توان باشد قطعا باید هزینه بیشتری بابت سوخت در نظر بگیریم.

خدمات پس از فروش

هر کدام از برندهای تولید کننده دیزل ژنراتور دارای خدمات پس از فروش می باشد. خرید دستگاه را از شرکت و برندی انجام دهید که خدمات مربوطه را ارائه می کند. قبل از خرید باید به این موضوع توجه کنید زیرا بعد از خرید، دریافت خدمات و گارانتی از سایر شرکت ها دشوار می باشد.

مدولار

مدولار همان ظرفیت واحدی است. مدولار نوعی طراحی است که سیستم را به قطعات کوچکتر تقسیم می کند و سپس ماژول ها را در کنار یکدیگر قرار می دهد. به همین دلیل ظرفیت واحدی می تواند به صورت مستقل ایجاد شود و یا بین ماژول های مختلف تقسیم شود.

سیستم مدیریت انرژی

همان طور که می دانید دیزل ژنراتورها انرژی زیادی را مصرف می کنند به همین دلیل در جدید ترین نسل آن ها شاهد وجود سیستم مدیریت انرژی هستیم. این سیستم ها قادر هستند توانایی آغاز به کار و برنامه دادن به دستگاه را بدهند. وجود این سیستم در دیزل ژنراتورها باعث می شود که هشدارهای لازم در هنگام عدم کارکرد نشان داده شود. به طور مثال اگر میزان سوخت پایین است توسط هشدارهای مربوطه به ما اعلام می شود. از مهم ترین مزایای سیستم مدیریت حفظ راندمان دستگاه و جلوگیری از آسیب به موتور است.

اندازه فیزیکی

اگر دیزل ژنراتورها در ابعاد بزرگی تولید شوند باید برای حمل و نقل آن ها از کامیون ها استفاده کرد. معمولا ژنراتورهایی که با کامیون حمل می شوند جزو ژنراتورهای بزرگ و صنعتی هستند که حمل آن ها با سایر روش ها امکان پذیر نمی باشد.

راندمان دیزل ژنراتور

موتورهای دیزلی به عنوان نیز شناخته می شوند. اگر احتراق به طور کامل در آن ها انجام شود شاهد عملکرد عالی آن ها هستیم. در غیر این صورت مشکلاتی مانند کاهش راندمان و ایجاد رسوب در دستگاه را شاهد هستیم.

منبع

دکمه بازگشت به بالا