استان هابرترین های کار و کسب

بهترین تفریح در کیش برای بچه ها

سفر به کیش برای بیشتر ما یکی از لذت‌بخش‌ترین و مفرح‌ترین سفرهای داخلی به‌حساب می‌آید، انواع تفریحات و جاذبه‌ها و حتی مراکز خرید، کیش را به مقصدی رویایی تبدیل می‌کند؛ اما اگر تور کیش را خریده باشید و کودکی به‌همراه داشته باشید، فکر می‌کنید این جزیره به همان اندازه برایش جذاب باشد؟ یا اینکه جاهای دیدنی کیش به‌اندازه کافی برای بچه‌ها راضی‌کننده هست؟ در این مطلب از می‌خواهیم از جاهای دیدنی کیش برای کودکان همچون کشتی آکواریوم کیش با قیمت بگوییم، تا اگر در طول سفر یک هم‌سفر کوچک دارید، نگران کلافه شدنش از قدم‌زدن‌های طولانی در پاساژها و اذیت‌شدن از گرمای زیاد نباشید. در ادامه، ابتدا به سراغ جاهای دیدنی و تفریحات کیش برای کودکان می‌رویم.

تفریحات کیش برای کودکان چیست؟‌

سواحل کیش، آکواریوم، باغ پرندگان، کشتی آکواریوم، دلفیناریوم، پارک آبی اوشن، شهربازی هایلند، فان کلاب، تم پارک سنتر، دوچرخه‌سواری و پارک برفی پنگوئن تنها چند مورد از جاهای دیدنی و تفریحی است که می‌توانید با کودکان به آن‌ها سر بزنید و از تفریح در این مکان‌ها در جزیره کیش لذت ببرید.

آدرس پارک دلفین کیش |تفریحات آبی کیش

سواحل کیش

مهم‌ترین جای دیدنی و تفریحی که نه فقط در کیش بلکه در همه شهرهای ساحلی ایران می‌توانید با کودکتان به آن سری بزنید، سواحل هستند. تجربه دیدن اقیانوس، شن‌بازی، هواکردن یک بادبادک، همه‌وهمه می‌تواند ساعت‌های خاص و خاطره‌انگیزی را در زندگی هم‌سفران شما بسازد. پیشنهاد ما به شما این است که حتی اگر زمان کمی در سفر داشتید، به‌هیچ‌وجه بچه‌ها را از سرزدن به ساحل و لذت فرو کردن پایشان در آب و ساخت یک قلعه شنی منع نکنید.

هرچند اگر به‌دنبال  برای کودکان هستید، باید بدانید که برای تفریح در صورتی که نخواهند تنی به آب بزنند، همه سواحل کیش مناسب‌اند. اگر هم قصد آب‌تنی دارند یا می‌خواهید کودکتان حتماً همراه شما در یک پلاژ تفریح کند، می‌توانید از پلاژ آقایان و بانوان کیش استفاده کنید.

کشتی آکواریوم کیش

کشف دنیای زیر آب برای بچه‌های امروزی بی‌نهایت جذاب است. کودکان حتماً پیش از سفر، بارها انیمیشن‌هایی دیده‌اند که از دنیای زیر آب می‌گوید و در آن‌ها اتفاقات مختلفی برای ماهی‌های مختلف میفتد. خب، حالا وقتش رسیده تا آن‌ها هم تجربه شخصی خودشان را از این جهان عجیب داشته باشند و یک دریای واقعی را با ماهی‌های زنده‌اش از نزدیک ببینند.

کشتی آکواریم را به‌شکلی طراحی کرده‌اند که تمام کف آن از شیشه ساخته شده و در اطراف هم، پنجره‌های بزرگی برای بهتر دیدن وجود دارند. بد نیست بدانید که اگر شما به کشتی آکواریوم به‌عنوان یکی از بهترین جاهای تفریحی کیش برای کودکان می‌روید، تنها یک انتخاب ندارید و از میان چندین کشتی می‌توانید بهترین آن‌ها را انتخاب کنید.

آکواریوم کیش 

هم به شما فرصت دیدن دنیای زیر آب را می‌دهد؛ اما باید بدانید که اینجا همه‌چیز واضح‌تر است. کودک شما به‌اندازه کافی فرصت دارد همه چیز را ببیند و سؤال‌هایش را بپرسد و از دیدن این‌همه ماهی گوناگون شگفت‌زده شود. چنین سفرهایی بهترین فرصت برای آشتی بچه‌ها با جهان موجودات زنده است.

آکواریوم کیش دو بخش اصلی دارد، بخش اول مخصوص آبزیان بزرگ از جمله کوسه و ماهی‌های عظیم است و بخش دیگر، مخصوص آبزیان آب شیرین می‌شود که ماهی‌های کمیابی را می‌توانید در آن پیدا کنید. در میان مکان های تفریحی کیش برای کودکان، آکواریوم کیش قطعاً برای بچه‌هایی که کنجکاو و جست‌وجوگر هستند، جالب خواهد بود.

باغ پرندگان کیش

جزو تفریحات کیش مخصوص کودکان نیست؛ اما احتمالاً انتخاب خوبی برای تفریح شما همراه کودکانتان محسوب می‌شود. البته در بسیاری از شهرهای ایران ممکن است باغ‌های پرندگان را ببینید؛ ولی آنچه که باعث رونق گرفتن و مورد توجه بودن یک باغ پرندگان می‌شود، تنوع گونه و وجود پرندگان کمیاب است.

در باغ پرندگان کیش، بیش از 57 گونه مختلف پرنده وجود دارد و به همین دلیل هم یکی از بهترین دیدنی های کیش برای کودکان به‌حساب می‌آید که از دو بخش پرندگان در قفس و پرندگان آزاد تشکیل شده است. پرندگان آزاد در واقع در محلی هستند که تور بزرگی در ارتفاعی بلندتر از حد معمول نصب شده و پرندگان زیادی آزادانه در محیط باغ آن زندگی می‌کنند. برخی از پرندگان دیگر به‌دلیل خطری که برای بازدیدکنندگان یا دیگر پرندگان دارند، همچنان در قفس زندگی می‌کنند.

دلفیناریوم کیش

اگر همچنان دوست دارید در نزدیکی باغ پرندگان، بهترین دیدنی های کیش برای کودکان را پیدا کنید، می‌توانید به سراغ بروید. جایی پر از هیجان و نمایش‌های دیدنی که نه فقط برای بچه‌ها بلکه برای بزرگ‌ترهایشان هم جذاب است. نمایش دلفین‌ها به‌عنوان یکی از تفریحات کیش برای کودکان در فضای بسته اجرا می‌شود. اگر در فصل‌های سردتر سال به کیش بروید، باتوجه‌ به احتمال سرد بودن آب یا طوفانی بودن دریا، رفتن به دلفیناریوم می‌تواند یک انتخاب منطقی و جالب برای شما باشد.

تفریحات آبی در کیش

برای اینکه فرزندانتان از فضای جزیره لذت ببرند لازم نیست حتما به سراغ تفریحات گران یا خرید تورهایی مانند بروید، بهترین پیشنهاد برای تخلیه انرژی‌شان، بهره‌مندی از انواع تفریحات آبی کیش است. شما انتخاب‌های گوناگونی از تفریحات کیش برای بچه ها در آب دارید، اما باید توجه کنید که برخی از آن‌ها محدودیت سنی دارند. مثلاً برای استفاده از جت اسکی و پاراسل این محدودیت سنی اعمال می‌شود. البته همیشه به این شکل نیست که همه بازی‌هایی که در آب‌های خلیج فارس انجام می‌شوند، فقط برای کودکان یا فقط برای بزرگسالان نیست، گاهی بچه‌ها می‌توانند با همراهی مربی یا والدین در آن‌ها شرکت کنند. از جمله وسایل جذابی که در آب‌های کیش می‌توانید همراه کودکانتان آن‌ها را امتحان کنید، عبارت‌اند از:

  • پاراسل
  • شاتل
  • بنانا
  • فلای بورد
  • بیگ بال

پارک آبی اوشن 

یکی از بهترین جاهای تفریحی کیش برای کودکان،  است. پیش‌تر از تفریحات آبی گفتیم؛ اما تنها به آن دسته‌ای پرداختیم که در حاشیه آب‌های دریا استفاده می‌شوند و خیلی به سمت استخرها یا پارک‌های آبی نرفتیم. کیش تنها یک پارک آبی دارد، اوشن پارک! این پارک آبی تعداد زیادی سرسره و وسایل بازی دارد که حتی اگر شما از خریداران  باشید یا در زمان شلوغی و ازدحام به آن‌جا رفته باشید، چندان اذیت نمی‌شوید. طبیعتاً مانند بسیاری از پارک‌های آبی برای استفاده از بعضی وسایل و سرسره‌ها، محدودیت سنی یا قد وجود دارد؛ اما در بیشتر مواقع بچه‌ها به‌راحتی می‌توانند از زمانشان در پارک آبی لذت ببرند.

شهربازی هایلند

حتی اگر با به این جزیره سفر کرده باشید و نخواهید هزینه‌های زیادی را متقبل شوید، باز هم برای گردش بچه‌ها و با حوصله نگه‌داشتنشان باید هزینه کنید. مسئله این است که اگر قرار باشد برای رفتن به تک‌تک جاهای دیدنی کیش برای کودکان هزینه کنید، فشار زیادی به شما وارد می‌شود. پس چرا سراغ آن دسته از تفریحات کیش برای کودکان که گزینه‌های متعددی را پیش‌ روی شما می‌گذارند، نروید؟ به‌دلیل ساعت کاری طولانی مجموعه، دست والدین برای برنامه‌ریزی باز است. می‌توانید تمام روز را بگردید و در یکی از غذا بخورید و پس از آن سری به شهربازی بزنید. در واقع هایلند همان جایی است که این انتخاب‌های گوناگون را برای شما روی میز می‌گذارد. می‌توانید به‌همراه کودکتان از چرخ‌وفلک لذت ببرید، سورتمه و سفینه سوار شوید و ساعت‌های خوشی را در کیش تجربه کنید.

فان کلاب کیش

راضی کردن بچه‌ها برای گردش در کار ساده‌ای نیست؛ اما اگر زمان زیادی ندارید و ترجیح می‌دهید هم‌زمان با تفریح بچه‌ها، شما هم به خریدتان برسید، نگران نباشید. بسیاری از مراکز خرید و رستوران‌های کیش به این موضوع فکر کرده‌اند و فضای مناسبی را برای تفریح بچه‌ها در نظر گرفته‌اند. مثلاً پاساژ کوروش غیر از جایی برای خرید، این روزها به یکی از مراکز تفریحات برای کودکان در کیش تبدیل شده است. شهربازی یکی از مدرن‌ترین شهربازی‌های ایران با بیش از 80 دستگاه برای بازی است و همین به‌روز بودن و تنوع در بازی‌ها آن را به یکی از بهترین جاهای تفریحی کیش برای کودکان تبدیل کرده است. از جمله بازی‌های فان کلاب، می‌توانیم به شبیه‌ساز جت اسکی و موتور فضایی، سینمای 9 بعدی، بولینگ و دستگاه‌های واقعیت مجازی اشاره کنیم.

تم پارک سنتر

یکی دیگر از جاهای دیدنی کیش برای کودکان که می‌تواند بسیار مورد توجه آن‌ها قرار بگیرد، تم پارک سنتر است. این مجموعه، از تفریحات کیش برای بچه ها از دو تم پارک مختلف تشکیل شده است، مجیک پارک و دنیای ژوراسیک. در هر دو بخش، بچه‌ها با قرار گرفتن در فضاهای خاص، ضمن آشنایی با موضوعات مختلف از جمله عصر ژوراسیک می‌توانند در فعالیت‌ها و بازی‌های مختلفی شرکت کنند. این تم پارک برای بزرگ‌ترهایی هم که علاقه به عکاسی دارند جذاب است. آن‌ها می‌توانند با قرار گرفتن در اتاق‌ها و موقعیت‌های خاص مانند اتاق آینه یا اتاق‌های 90 درجه با استفاده از خلاقیت‌های به کار رفته برای دکور اتاق تصاویر جالبی را خلق کنند.

دوچرخه‌سواری برای کودکان

آخرین تفریحی که در لیست جاهای دیدنی کیش برای کودکان به آن اشاره می‌کنیم، ساده‌ترین و در دسترس‌ترین تفریح در جزیره کیش است.  سال‌هاست که به‌عنوان یکی از بهترین تفریحات کیش مخصوص کودکان و بزرگ‌سالان بین مردم جا افتاده است. مسیری به طول 75 کیلومتر و دوچرخه‌هایی برای اجاره در نظر گرفته شده که بسیاری از خانواده‌ها به‌خصوص در شب‌ها برای لذت بردن از هوای تازه از آن استفاده می‌کنند. قیمت کرایه این دوچرخه در مقایسه با بلیط جاهای دیدنی کیش برای کودکان به‌صرفه است و تفریحی نسبتاً ارزان به‌حساب می‌آید.

پارک برفی پنگوئن

در این جزیره می‌توانید اولین پارک برفی ایران را پیدا کنید و ساعتی خوش با همراهانتان داشته باشید. گرچه برای ورود به پارک برفی محدودیت سنی وجود دارد و حداقل سن ورود به آن ۳ سال است؛ اما می‌توان گفت که این مجموعه جای خوبی نه فقط برای بچه‌ها بلکه بزرگسالان هم هست. نکته قابل‌توجه دیگری درمورد این پارک وجود دارد این است که شما نیازی به به‌همراه‌داشتن لباس گرم ندارید و از ابتدای ورودتان لباس مناسب در اختیار شما قرار خواهد گرفت. البته تمام امکانات پارک برفی محدود به پیست و زمین‌بازی آن نخواهد شد و اگر دوست داشته باشید می‌توانید از رستوران کافه آن هم استفاده کنید.

خرید تور کیش

سفر به کیش فرصت خوبی برای لذت‌بردن از زمانی برای خانواده است. این جزیره برای همه اعضای خانواده برنامه دارد و شما می‌توانید از اینکه به همه خوش می‌گذرد مطمئن باشید به‌شرط اینکه تمام طول سفر درگیر انجام هماهنگی‌ها برای پیدا کردن یک اقامتگاه مناسب یا سایر کارهایی ازاین‌دست نباشید پیشنهاد ما به شما استفاده از پکیج توری است آژانس‌های مختلف و متخصص سفر برایتان طراحی کرده‌اند البته برای پیدا کردن این آژانس‌ها و پکیج هایشان هم نیازی نیست راه دوری بروید کافی است. سری به صفحه لست‌سکند بزنید تا تعداد زیادی از این آژانس‌ها پکیج هایشان را پیدا کنید.

سخن آخر

از تفریحات و امکانات کیش صحبت‌های زیادی شده است؛ اما در این مطلب تلاش کردیم تا از جاذبه های کیش برای کودکان بگوییم. مسافرانی که قطعاً به‌اندازه والدین و همسفرهای بالغشان شیفته جذابیت‌های معمول جزیره نمی‌شوند و نیازهای متفاوت‌تری دارند. بیشتر مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم، شامل تفریحاتی مشترک می‌شوند که در آن‌ها می‌توانید زمان خوبی را برای یک جمع خانوادگی اختصاص دهید؛ اما قطعاً همه تفریحات کیش به همین موارد محدود نمی‌شوند و حتی ممکن است در هم امکانات خوبی برای بچه‌ها در نظر گرفته شود. شما ترجیح می‌دهید در زمان سفر، بیشتر به سراغ تفریحات خانوادگی بروید یا برای بچه‌ها یک جای اختصاصی جست‌وجو می‌کنید؟

دکمه بازگشت به بالا