اقتصادی

بهتر بود ابتدا از شبکه شتاب صیانت می شد!

رئیس هیئت مدیره انجمن کارفرمایان فروشگاه اینترنتی با اشاره به تاثیر طرح حفاظت از حقوق کاربران در فضای مجازی بر خانوارها و مشاغل متوسط ​​، به ویژه در اینستاگرام ، هشدار داد که فعالیت های غیرقانونی در فضای وب تاریک آینده قبل از محافظت از کاربران ، پارلمان از شبکه شتاب محافظت کرد ، این شبکه در سال گذشته توسط همه سایت های قمار بازدید شده است.

به گزارش patc ، اخیراً اعضای کنفرانس شورای اسلامی طرحی را برای بازنگری در حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی و سازماندهی رسانه های اجتماعی مطابق اصل 85 قانون اساسی و کمیسیون مشترک تصویب کردند. بر اساس این اصل ، “دفتر نمایندگی مستقل از افراد است و نمی تواند به دیگران واگذار شود. پارلمان ممکن است قدرت قانونگذاری را به افراد یا موسسات واگذار نکند ، اما در صورت لزوم ، می تواند قدرت اجرای قوانین خاص را به کمیته های داخلی خود تحت عنوان ماده 72. ”در این مورد ، این قوانین به صورت آزمایشی و در بازه زمانی تعیین شده توسط مجلس اجرا می شود و تصویب نهایی به تصویب مجلس می رسد. “

در همین رابطه حمیدرضا اعتدالمهر در گفت وگو با patc ، با بیان اینکه در زمینه آموزش و زیرساخت ها ، شرکت های اینترنتی از آن استفاده کرده اند ، اظهار داشت: از ابتدای اینترنت ایران در زمینه زیرساخت ها ، اینترنت مورد استفاده قرار گرفته و در زمینه آموزش ، همان در زمینه هایی مانند بازاریابی دیجیتال ، حداقل 40 درصد آهنگ در زمینه اینترنت به پایان رسیده است.

بنابراین ، به گفته وی ، برخی از افراد چندین سال روی این پروژه کار کرده و در تجارت اینترنتی خود سرمایه گذاری کرده اند ، اما اکنون ، پس از اجرای پروژه ، 40 درصد کار از آنها گرفته می شود.

کار سنتی در اینترنت اجتناب ناپذیر است

رئیس هیئت مدیره انجمن کارفرمایان فروشگاه آنلاین گفت: “جهان به سمت تجارت مجازی و آنلاین حرکت می کند و گسترش ویروس تاج جدید تنها توسعه آن را تسریع می کند.” در 20 سال گذشته ، با شیب تند شیب کارهای سنتی در زمینه های تولید و خدمات ، اینترنت وارد اینترنت شده است. ، سرعت در دوره کرونا بسیار سریع است ؛ بنابراین ، می توان گفت که این انتقال اجتناب ناپذیر است.

وی در مورد افزایش تعداد فروشگاه های مجازی در سال های اخیر گفت: افزایش تعداد فروشگاه های آنلاین استاندارد مناسبی برای مجازی سازی کسب و کار نیست ، اما در این راستا باید مشخص شود که چه تعداد تامین کننده فعال هستند. اکنون بستر شرکت کنندگان پلتفرم های تازه ایجاد شده هستند. “آنها در قالب B2B (خرده فروشان) و B2C (عمده فروشان) فعالیت می کنند ، اما شمارش آنها دشوار یا غیرممکن است.

پلتفرم رایگان ، راهی برای شروع کسب و کار در خانه در شهرهای کوچک

به گفته مقامات اتحادیه ، مشکل دیگر خانوارها و مشاغل متوسط ​​است که در بسترهای رایگان فعالیت می کنند ، که بهترین نمونه آن اینستاگرام است. آمار دقیقی در این زمینه وجود ندارد ، اما اگر حدود 300000 نفر باشند که به طور مستقیم و غیر مستقیم از اینستاگرام درآمد کسب می کنند ، این تعداد صحت ندارد. به عنوان مثال ، ممکن است شخصی در خارج از یک شهر بزرگ دارای گلخانه باشد ، اما تجارت خود را از طریق اینستاگرام گسترش دهد و به مشتریان بیشتر مشاوره و محصولات ارائه دهد.

هشدار فعالیت وب تاریک

اعتدال آنلاین به اقدامات مشابهی که قبلاً در زمینه فیلترینگ یا ماهواره ها انجام شده و دسترسی به برخی برنامه ها و دستگاه ها را محدود می کند ، اشاره می کند: آنها با برچسب فعالیت مجرمانه یا غیرقانونی به کار خود ادامه می دهند.

وی در مورد شروع کار گروهی پرونده جنایی در دهه 1980 گفت: “بسیاری از شرکت ها از تصمیمات کارگروه آسیب دیده اند و مقامات سابق که اکنون در موقعیت های دیگر فعالیت می کنند ، مسئولیتی در قبال اقدامات خود نخواهند داشت.”

وی همچنین ادعا کرد که در صورت اجرایی شدن این طرح ، باید منتظر بمانیم تا کاربران روی وب تاریک کار کنند ، که فضای بسیار خطرناکی است و ضمن تشویق فعالیت های غیرقانونی ، مردم را به این فضا هل می دهیم. ما می خواهیم توجه داشته باشیم که اگر این طرح اجرا شود ، ممکن است در چند سال آینده با افرادی که به فضای وب تاریک حمله می کنند روبرو شویم و دیگر قابل کنترل و مشاهده نباشیم.

اول ، از شبکه سریع در دسترس قماربازها محافظت کنید!

به گفته رئیس انجمن کارفرمایان فروشگاه آنلاین ، قبل از محافظت از کاربران ، اعضای کنگره بهتر از شبکه شتاب محافظت می کردند ، شبکه ای که سال گذشته در دسترس همه سایت های قمار بود و وجوه را از طریق شبکه رسمی بانک های کشور منتقل می کرد. چگونه می توان حوزه اجرا از شبکه بانکی رسمی کشور محافظت نکرد ، بلکه از هر کاربر محافظت می کند؟

برنامه «حفاظت از کاربران در فضای مجازی» چیست؟

در پروژه “حفاظت از حقوق کاربران و کاربردهای اساسی فضای مجازی” ، که اکنون “حفاظت از کاربران فضای مجازی” نامیده می شود ، این کمیته مدیریت ارشد است که توسط هشتمین جلسه شورای عالی فضای مجازی برای اجرای این قطعنامه ایجاد شده است. تنظیم کننده ها خدمات برنامه های اساسی را نامیده اند ، خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات می توانند فرماندهان نیروهای اسلامی و پلیس را مشاهده کنند.

علاوه بر این ، ماده 12 برنامه حفاظت بر صدور مجوز برای فعالیتهای خدمات م effectiveثر بر اساس برنامه های داخلی ، داخلی و خارجی تأکید دارد و در تبصره 1 آن آمده است: “.

به گفته یکی وکیل فضای مجازیعلی رغم تحریم های مالی و حقوق بشر ، شرکت های خارجی چند ملیتی با کشورهایی مانند ایران همکاری نمی کنند ، از سوی دیگر پیام رسان ها و موتورهای جستجوی محلی نشان می دهند که ما هیچ تجربه موفقی در زمینه تامین زیرساخت های لازم در این زمینه نداریم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا