علمی و پزشکی

تاثیر ورزش بر سرطان

داده های یک مطالعه جدید نشان داده است که ورزش هوازی می تواند خطر ابتلا به سرطان متاستاتیک را تا 72 درصد کاهش دهد.

به گزارش patc، سلول های سرطانی مهاجم می توانند تومور اولیه را ترک کرده و وارد جریان خون شده و به سایر قسمت های بدن پخش شوند. این مرحله به عنوان سرطان متاستاتیک یا بیماری مرحله چهار شناخته می شود. داده های این مطالعه جدید یک مورد قوی برای ورزش است.

این اعمال به توانایی آنها در افزایش قند (قند) اندام های داخلی مربوط می شود و در نتیجه باعث کاهش در دسترس بودن انرژی به تومور می شود. تیم مطالعه مدلی از حیواناتی را که موش‌ها در شرایط استرس استفاده می‌کردند را با داده‌های 3000 بزرگسال که نزدیک به 20 سال تحت نظر بودند ترکیب کردند.

این دوره به گروه مورد مطالعه اجازه داد تا تأیید کنند افرادی که در ورزش های شدید شرکت می کنند، خطر کمتری برای سرطان متاستاتیک دارند. یک مدل حیوانی نتایج مشابهی را نشان داد. به طوری که ورزش هوازی رشد تومورهای متاستاتیک را در غدد لنفاوی، ریه و کبد در موش به طور قابل توجهی کاهش داد.

ورزش که به عنوان کاردیو نیز شناخته می شود، شامل پیاده روی سریع، شنا، آهسته دویدن یا دوچرخه سواری است. در حین ورزش، خون سریعتر به سراسر بدن پمپاژ می شود و ریه ها اکسیژن بیشتری دریافت می کنند. این کار باعث می شود قلب سخت تر کار کند.

به گزارش اکسپرس، کارشناسان اصلی این مطالعه می گویند: ورزش خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان را تا 35 درصد کاهش می دهد. با کاهش خطر بیماری قلبی و دیابت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا