برترین های کار و کسبعمومی

تلویزیون ال جی را چگونه به گوشی وصل کنیم

متصل کردن گوشی موبایل به تلویزیون یکی از پر تکرارترین سؤالاتی است که اغلب توسط کاربران گوشی‌های اندرویدی مطرح می‌شود. نسل جدید تلویزیون‌های هوشمند LG به ویژگی‌های نوآورانه‌ای مجهز شده است که به شما امکان می‌دهد تا محتوا را از یک دستگاه دیگر مانند گوشی هوشمند، تبلت و یا رایانه به نمایشگر بزرگ‌تر تلویزیون منتقل کنید. روش‌های مختلفی برای به اشتراک گذاشتن محتوا بین تلویزیون LG و گوشی موبایل وجود دارد که بسته به کاربران و دستگاهی که از آن استفاده می‌کنند می‌تواند متفاوت باشد، به طور مثال شما می‌توانید از کابل USB، HDMI و یا مبدل‌های سیمی و بی‌سیم موجود در بازار استفاده کنید و گوشی هوشمند خود را به تلویزیون وصل کنید تا از مزایا آن بهره‌مند شوید. در ادامه با ما همراه باشید تا انواع روش‌های اتصال به تلویزیون ال جی را معرفی کنیم و نحوه استفاده از آن‌ها را شرح دهیم. برای می توانید از سایت تکنولایف استفاده کنید؛ البته برندهایی که امروز موجود هستند با گذشته کمی تفاوت دارند.

اتصال گوشی به تلویزیون ال جی با کابل USB

یکی از متداول‌ترین روش‌ها برای اتصال گوشی به تلویزیون ال جی که اکثر کاربران از آن استفاده می‌کنند، استفاده از کابل USB است. در واقع این ساده‌ترین روش برای وصل کردن گوشی به تلویزیون ال جی بوده که تنها با استفاده از یک کابل USB ممکن شده است، چرا که امروزه بیشتر تلویزیون‌های LG دارای پورت USB هستند و ازاین‌رو می‌توان به‌راحتی و تنها با داشتن یک کابل USB گوشی موبایل را به آن متصل کرد. در این روش تلویزیون، گوشی هوشمند شما را به‌عنوان یک کارت حافظه فلش و یا هارد دیسک شناسایی می‌کند و به شما امکان می‌دهد تا به یکی از قسمت‌های عکس، ویدئو و موسیقی دسترسی پیدا کنید. برای بهره گرفتن از این قابلیت به نکات زیر توجه کرده و مسیرهای لازمه را دنبال کنید.

اتصال گوشی به تلویزیون ال جی با کابل HDMI

یک راهکار دیگر برای پاسخ به سؤال «چگونه گوشی اندروید را به تلویزیون ال جی وصل کنیم» استفاده از کابل HDMI است. اتصالات سیمی معمولاً روشی آسان و قابل‌اعتماد برای وصل کردن گوشی اندروید به تلویزیون هستند. کابل‌هایی که معمولاً در این روش مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارت‌اند از: کابل تبدیل Micro USB به HDMI و یا کابل تبدیل Type C به HDMI که انتخاب آن‌ها بستگی به دستگاهی دارد که شما از آن استفاده می‌کنید. در این نوع از اتصال، شما می‌توانید بدون نیاز به اینترنت و شبکه Wi-Fi صفحه گوشی خود را با تلویزیون به اشتراک بگذارید؛ بنابراین چنانچه تلویزیون یا گوشی هوشمند شما قابلیت اتصال بی‌سیم را ندارد یا در استفاده از روش‌های اتصال دیگر با مشکل مواجه شدید می‌توانید با استفاده از یک کابل تبدیل به‌سادگی گوشی خود را تلویزیون متصل کنید. البته لازم به ذکر است تنها در صورتی می‌توانید از یک کابل تبدیل ساده استفاده کنید که گوشی شما از یکی از فناوری‌های MHL یا SlimPort پشتیبانی کند، در غیر این صورت برای وصل کردن گوشی به تلویزیون و استریم کردن محتوا به آن نیاز به خرید یک مبدل دارید. برای اتصال گوشی به تلویزیون ال جی با استفاده از کابل تبدیل کافی است تا مراحل زیر را طی کنید.

برای اتصال گوشی به تلویزیون با استفاده از مبدل طبق دستور زیر عمل کنید.

اتصال گوشی به تلویزیون ال جی بدون کابل

اتصال گوشی به تلویزیون ال جی با بلوتوث، یکی از روش‌های اتصال بی‌سیم است که امکان متصل شده گوشی موبایل به تلویزیون را بدون نیاز به کابل فراهم می‌آورد. برای اشتراک‌گذاری محتوا از گوشی به تلویزیون از طریق بلوتوث شما نیاز به نصب برنامه‌های ثالث دارید تا بتوانید گوشی خود را به تلویزیون متصل کنید، همچنین منتقل کردن محتوا از گوشی به تلویزیون با استفاده از بلوتوث، ممکن است با کاهش وضوح تصویر و افت کیفیت صدا همراه باشد؛ بنابراین توصیه می‌شود تا از روش‌های دیگر برای متصل شدن به تلویزیون استفاده کنید.

  • تنظیمات تلویزیون
  • تنظیمات گوشی
  • تنظیمات تلویزیون
  • تنظیمات گوشی

چگونه گوشی هواوی را به تلویزیون ال جی وصل کنیم؟

نحوه اتصال به تلویزیون ال جی نیز بسیار آسان بوده و درست همانند دیگر گوشی های هوشمند است با این تفاوت که هواوی از این فناوری با عنوان Wireless Projection یاد کرده است. برای استریم کردن محتوا از گوشی هواوی به تلویزیون کافی است تا دستورالعمل‌های زیر را انجام دهید.

  • تنظیمات تلویزیون
  • تنظیمات گوشی

مرحله 1. نوار گوشی را به پایین بکشید تا گزینه‌های Sort Switches در اختیار شما قرار بگیرد و سپس آیکون Wireless Projection انتخاب کنید.
مرحله 2. در اینجا از شما خواسته می‌شود تا WiFi خود را روشن کنید، سپس گوشی شروع به جست‌وجو و یافتن دستگاه‌های در مجاورت شما می‌کند.
مرحله 3. تلویزیون هوشمند خود را در فهرست دستگاه‌های موجود انتخاب کنید.

وصل کردن گوشی آیفون به تلویزیون ال جی

در ادامه نوبت به تنظیمات مربوط به گوشی می‌رسد.

مرحله 1. لمسی از سمت «راست-بالا» به پایین داشته باشید تا منو Control Center در اختیار شما قرار بگیرد و پس از آن گزینه Screen Mirroring را انتخاب کنید.
مرحله 2. در این بخش گوشی شروع به جست‌وجو و یافتن دستگاه‌هایی می‌کند که در مجاورت شما قرار دارد.
مرحله 3. تلویزیون هوشمند خود را در فهرست دستگاه‌های موجود انتخاب کنید.
مرحله 4. در این بخش از شما خواسته می‌شود تا کد به نمایش درآمده بر روی تلویزیون را در گوشی خود وارد کنید.
اکنون گوشی شما به تلویزیون متصل شده است و شما می‌توانید محتوا گوشی خود را در اندازه بزرگ‌تر تلویزیون مشاهده کنید و تماشا آن لذت ببرید.

نرم‌افزار اتصال گوشی به تلویزیون ال جی

 

علاوه بر موارد گفته شده، روش‌ها و راهکارهای بسیاری وجود دارد که با بهره گیری از ماژول های جانبی و یا نصب نرم‌افزارهای ثالث در دسترس قرار می‌گیرد که می‌توانید از آنها بهره بگیرید و استفاده کنید. همچنین اگه شما موارد بهتری را می‌شناسید که ما به آنها اشاره نکردیم حتما در بخش نظراتنحوه اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون ال جی

این سوال که چگونه گوشی سامسونگ را به تلویزیون ال جی متصل کنیم یکی از دغدغه های اصلی و پر تکرارترین سوالاتی است که توسط کاربران دارای گوشی سامسونگ مطرح می گردد. کمپانی ال جی مدت هاست که نسل جدید تلویزیون های هوشمند که دارای ویژگی های نوآورانه هستند را به بازار ارائه کرده است. این ویژگی ها موجب شده تا به راحتی امکان انتقال محتوا از دستگاه های دیگر مانند گوشی، تبلت یا رایانه به تلویزیون فراهم شود.

بسته به کاربران و نوع دستگاهی که از آن استفاده می کنند، روش های مختلفی برای اشتراک تصویر یا انتقال محتوا وجود دارد. برای مثال برای اتصال گوشی به صفحه نمایش بزرگ تر که همان است از کابل های HDMI، USB و یا مبدل های دارای سیم و بی سیم که در بازار موجود هستند استفاده می شود. در ادامه روش های اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون ال جی را برای شما عزیزان و همراهان گرامی شرح خواهیم داد.

اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون الی جی توسط کابل USB

استفاده از کابل USB برای وصل کردن گوشی سامسونگ به تلویزیون ال جی یکی از رایج ترین روش های موجود است که کاربران بسیاری از این روش استفاده می نمایند. بهره گیری از این کابل جهت اتصال ساده ترین روش موجود می باشد. زیرا برای این روش تنها وجود یک کابل USBکافی است. به علاوه امروزه اکثر تلویزیون ها دارای پورت USB  بوده و اتصال گوشی از طریق این کابل به تلویزیون به راحتی انجام می شود.

برای اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون ال جی توسط این روش، گوشی را از طریق کابل به تلویزیون متصل نمایید. در این حالت تلویزیون ال جی گوشی شما را به عنوان یک کارت حافظه فلش یا هارد دیسک شناسایی می نماید. در ادامه تلویزیون به شما این امکان را می دهد که عکس، موسیقی یا ویدئو خود را انتخاب نموده و پخش کنید.

برای بهره گرفتن از این قابلیت مراحل زیر را طی نمایید:

  • وارد تنظیمات گوشی خود شده و گزینه Developer optionsرا یافته و گزینه debuggingرا فعال نمایید.
  • کابل USBرا از یک طرف به پورت USB و از طرف دیگر از محل شارژ به گوشی متصل کنید.
  • از قسمت Notification گوشی خود Use USB forکه نمایان شد، گزینه File Transfer را انتخاب نمایید.
  • پس از طی کردن مراحل فوق پیغامی روی گوشی ظاهر می شود که درخواست اجازه اتصال تلویزیون به گوشی را نشان می دهد. با انتخاب گزینه Yes اجازه دسترسی را صادر نمایید.
  • سپس فایل مورد نظر را انتخاب نمایید تا پخش گردد.

آموزش وصل شدن گوشی به تلویزیون ال جی ۴۲ اینچ |آموزش وصل شدن گوشی به تلویزیون ال جی قدیمی

اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون ال جی توسط کابل HDMI

اتصالات با سیم معمولا مطمئن ترین و آسان ترین راه های اتصال گوشی به تلویزیون هستند. کابل های مورد استفاده در این روش عموما کابل های تبدیل Micro USB به HDMI  و یا کابل تبدیل Type C به HDMI استفاده می شود. این روش مناسب گوشی هایی است که اتصال به سیم نداشته و یا نمی خواهید از اینترنت یا وای فای استفاده کنید. بنابراین اگر قصد اتصال بی سیم ندارید و می خواهید از طریق اتصال کابل گوشی را به تلویزیون متصل نمایید و یا آن که در سایر اتصال های با سیم دچار مشکل شدید، این روش را به شما پیشنهاد می نماییم. برای اتصال گوشی به تلویزیون ال جی کافی است که مراحل زیر را طی نمایید:

  • یک طرف کابل به گوشی و طرف دیگر کابل را به تلویزیون متصل نمایید.
  • از روی کنترل کلید home را فشرده و گزینه home dashboard را انتخاب کنید.
  • در منوی ظاهر شده دکمه HDMI را انتخاب و تایید کنید.

در صورتی که از مبدل استفاده می نمایید، مراحل زیر را طی کنید:

  • کابل مبدل را به گوشی سامسونگ خود وصل کنید.
  • یک طرف کابل HDMIرا به مبدل و سر دیگر آن را به درگاه HDMIتلویزیون متصل نمایید.
  • از روی کنترل کلید home را فشرده و گزینه home dashboard را انتخاب کنید.
  • در منوی ظاهر شده دکمه HDMI را انتخاب و تایید کنید.

اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون ال جی بدون سیم

اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون ال جی از طریق بلوتوث از روش هایی است مه امکان اتصال بی سیم را فراهم می سازد. برای اتصال با این روش نیاز به نصب نرم افزارهای ثالث بوده و کیفیت صدا و تصویر در این روش عموما کاهش می یابد. بنابراین پیشنهاد ما این است که از سایر روش ها جهت اتصال استفاده کنید. برای راهنمای بیشتر می توانید به electronicworldtv.co.uk مراجعه کنید.

یکی از سوالات رایج کاربران گوشی سامسونگ و تلویزیون ال جی این است که چگونه گوشی خود را با اسمارت ویو به تلویزیون وصل کنیم. این روش یکی از راحت ترین روش های موجود جهت اتصال گوشی به تلویزیون می باشد. این فناوری به کاربران این اجازه را می دهد تا گوشی را بدون اتصال کابل به تلویزیون به دستگاه مورد نظر وصل نمود. اتصال اسمارت ویو تصاویر، ویدئو و موسیقی ها را در ابعادی بزرگ تر و بدون کاهش کیفیت به نمایش می گذارد. مراحل زیر جهت استفاده از این قابلیت طی می شود:

تنظیمات تلویزیون

  • کلید تنظیمات روی کنترل را فشرده و سپس گزینه Network را انتخاب کنید.
  • در منوی connection گزینه Device connector را انتخاب نمایید.
  • گزینه Smart phone را انتخاب کرده و گزینه Screen share را تایید کنید.

تنظیمات گوشی

  • نوار بالای گوشی را به سمت پایین بکشید. پس از نمایش گزینه های Quick panel، گزینه Smart view را انتخاب نمایید.
  • پس از انجام مرحله فوق، گوشی شما شروع به جست و جو کرده و دستگاه های موجود را نمایش می دهد.
  • تلویزیون مورد نظر را از لیست دستگاه های موجود انتخاب کنید.

پس از آن که مراحل فوق را انجام داده و به اتمام رساندید، گوشی شما با موفقیت به تلویزیون ال جی متصل می شود.

کلام آخر

در این مقاله روش های اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون ال جی را برای شما همراهان گرامی شرح دادیم. این روش ها بر دو اساس اتصال با سیم و اتصال بی سیم دسته بندی شده اند. لازم به ذکر است که علاوه بر روش های فوق، روش های دیگری نیز وجود دارد که نیازمند نصب برنامه های ثالث هستند.

اگر نیاز به مشاوره و یا تعمیر تلویزیون ال جی یا هرگونه سوالی داشتید می توانید در بخش نظرات سایت مطرح کنید تا کارشناسان سایت تا خرید ، شما را راهنمایی کنند .
منبع: youtube.com

دکمه بازگشت به بالا