ناظر پارلمانی شورای اقتصادی خواستار اصلاح دستورالعمل های انتقال پروژه های خرید دارایی های سرمایه ای با مراجعه به قانون مناقصه شد.
به گزارش patc ، در نامه مجتبی توانگر به معاون اول رئیس جمهور آمده است:
“برادر آقای جهانگیری
نایب رئیس اول
سلام و درود
بازگشت به دعوت سازمان برنامه و بودجه در جلسه شورای اقتصادی که روز دوشنبه ، 31 دسامبر برگزار شد ، سندی تحت عنوان بخشنامه ماده 27 قانون الحاق (2) خوانده می شود ، این سisesال را مطرح می کند که چرا کشور باید انرژی را صرف نقض قانون و نقص فنی و آسیب های بی شماری می کنید؟
اگرچه این کشور از قوانین مناسب و قوانین قوی برای مناقصه و انعقاد قراردادهای بخش دولتی برخوردار است ، اما دولت خود بطور مداوم در مقررات اداری خود (از جمله ایجاد و توسعه بسترهای الکترونیکی برای معاملات عمومی و اطلاعات مربوط به “خرید دولت الکترونیکی” از پارلمان) تجدید نظر کرده است. قوانین و مقررات این سیستم اخیراً و همچنین پیشرفت واقعی عملکردهای سیستم ، از جمله بارگذاری الکترونیکی پرونده های ایجاد شده در سیستم و اجرای امضاهای الکترونیکی برای حل آسان مشکلات ، ضمن افزودن توابع ، اعتماد ، به روز شده اند. و اقدامات مشابه دیگر. دولت فعال) ، تعجب آور است:
چرا دولت اول مجوز قانونی دولت را نقض می کند ، و ثانیاً با تمام تلاش ها و اقدامات دولت در استفاده از توانایی های دستگاه های اجرایی ، نظارتی و نظارتی برای نه تنها نمونه های دوباره کاری ناکارآمد و آشکار ، بلکه همچنین از اساس مسائل غیرقانونی مخالفت می کند؟
توجه داشته باشید که این همان سندی است که حاوی نوآوری های مبهمی است (مانند “مذاکره رقابتی” (!)).
هم اکنون ، مطابق دستورالعمل های ماده 27 قانون الحاق (2) ، دستور کار کمیسیون اقتصادی در روز دوشنبه ، 31 دسامبر ، حتی از نظر قانونی متناقض نیست ، حتی عنوان یکسان است (این اساسی ترین سوال است ) این ماده باید به بند “الف” ماده 27 قانون محدود شود.
این بخشنامه اساساً شبیه اصطلاحات عمومی پیمان همفکر سازمان برنامه ریزی است ، اما در بسیاری از موارد شامل قانونی است که مغایر با مأموریت آن است. تا حدودی ، نهادهای متخصص سازمان برنامه و بودجه بارها با این اختلافات مخالفت کرده اند ، در حالی که هواداران در کشور خارج از سازمان برنامه ریزی ، مخالفت و نگرانی خود را ابراز کرده اند و به دلیل همه این اختلافات حقوقی ، فنی و اداری و بسیاری دستورالعمل های ناکارآمد لغو شدند. دادگاه اداری دستور لغو قانون را صادر کرده است.
بنابراین ، لازم است وضعیت قانونی مکانیسم از طریق استفاده واقعی از نظرات کارشناسان و تنظیم کنندگان ، مناقصه و معاملات دولتی و قراردادهای مشابه و همچنین قراردادهای عمومی و خصوصی بازگردد. ورود مجلس ، خبرگان و دلسوزان نباید خارج از دولت باشد.
مجته توانگر
ناظر شورای اقتصادی »
انتهای پیام