توانگر: دستورالعمل مربوط به واگذاری پروژه‌های عمرانی اصلاح شود

ناظر پارلمانی شورای اقتصادی خواستار اصلاح دستورالعمل های انتقال پروژه های خرید دارایی های سرمایه ای با مراجعه به قانون مناقصه شد.

به گزارش patc ، در نامه مجتبی توانگر به معاون اول رئیس جمهور آمده است:

“برادر آقای جهانگیری
نایب رئیس اول
سلام و درود

بازگشت به دعوت سازمان برنامه و بودجه در جلسه شورای اقتصادی که روز دوشنبه ، 31 دسامبر برگزار شد ، سندی تحت عنوان بخشنامه ماده 27 قانون الحاق (2) خوانده می شود ، این سisesال را مطرح می کند که چرا کشور باید انرژی را صرف نقض قانون و نقص فنی و آسیب های بی شماری می کنید؟

اگرچه این کشور از قوانین مناسب و قوانین قوی برای مناقصه و انعقاد قراردادهای بخش دولتی برخوردار است ، اما دولت خود بطور مداوم در مقررات اداری خود (از جمله ایجاد و توسعه بسترهای الکترونیکی برای معاملات عمومی و اطلاعات مربوط به “خرید دولت الکترونیکی” از پارلمان) تجدید نظر کرده است. قوانین و مقررات این سیستم اخیراً و همچنین پیشرفت واقعی عملکردهای سیستم ، از جمله بارگذاری الکترونیکی پرونده های ایجاد شده در سیستم و اجرای امضاهای الکترونیکی برای حل آسان مشکلات ، ضمن افزودن توابع ، اعتماد ، به روز شده اند. و اقدامات مشابه دیگر. دولت فعال) ، تعجب آور است:

چرا دولت اول مجوز قانونی دولت را نقض می کند ، و ثانیاً با تمام تلاش ها و اقدامات دولت در استفاده از توانایی های دستگاه های اجرایی ، نظارتی و نظارتی برای نه تنها نمونه های دوباره کاری ناکارآمد و آشکار ، بلکه همچنین از اساس مسائل غیرقانونی مخالفت می کند؟

توجه داشته باشید که این همان سندی است که حاوی نوآوری های مبهمی است (مانند “مذاکره رقابتی” (!)).

هم اکنون ، مطابق دستورالعمل های ماده 27 قانون الحاق (2) ، دستور کار کمیسیون اقتصادی در روز دوشنبه ، 31 دسامبر ، حتی از نظر قانونی متناقض نیست ، حتی عنوان یکسان است (این اساسی ترین سوال است ) این ماده باید به بند “الف” ماده 27 قانون محدود شود.

این بخشنامه اساساً شبیه اصطلاحات عمومی پیمان همفکر سازمان برنامه ریزی است ، اما در بسیاری از موارد شامل قانونی است که مغایر با مأموریت آن است. تا حدودی ، نهادهای متخصص سازمان برنامه و بودجه بارها با این اختلافات مخالفت کرده اند ، در حالی که هواداران در کشور خارج از سازمان برنامه ریزی ، مخالفت و نگرانی خود را ابراز کرده اند و به دلیل همه این اختلافات حقوقی ، فنی و اداری و بسیاری دستورالعمل های ناکارآمد لغو شدند. دادگاه اداری دستور لغو قانون را صادر کرده است.

بنابراین ، لازم است وضعیت قانونی مکانیسم از طریق استفاده واقعی از نظرات کارشناسان و تنظیم کنندگان ، مناقصه و معاملات دولتی و قراردادهای مشابه و همچنین قراردادهای عمومی و خصوصی بازگردد. ورود مجلس ، خبرگان و دلسوزان نباید خارج از دولت باشد.

مجته توانگر
ناظر شورای اقتصادی »

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا