علمی و پزشکی

اقدامات در مهد کودک تا زمان اعلام قوانین جدید از دستورالعمل های قبلی پیروی می کند

به گزارش شفاف ، جلسه غافلگیرانه شورای معاون شورای عالی انقلاب فرهنگی عصر سه شنبه 23/10/1392 به ریاست سعید رضا عاملی در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد. وزارت آموزش و پرورش و دستیاران ، رئیس سازمان بهزیستی و نماینده سازمان برنامه و بودجه ، اعضای واقعی و معتبر شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه حضوری شرکت کردند.

سعیدرضا عاملی ، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ، اوایل روز ، در حمایت از ترور حضرت زهرا (س) گفت: تأسیس سازمان ملی آموزش کودک در بند 834 شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد. . کمیسیون نیز باید ظرف یک ماه تصویب شود.

وی افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی 34 دیدگاه در مورد آموزش و پرورش در طول 36 سال حیات خود ارائه داد كه اولین آنها قطعنامه شماره بود. 80 در سال 1986 در مورد مهدهای کودک ، با توجه به این دیدگاه ، مسئولیت اعطای مجوز به کودکستان ها به شورا او خدمات توسعه و تربیتی را به کمیته فرعی وزارت فرهنگ و علوم در آن زمان ارائه داد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه 34 قانون شورای آموزش و پرورش به چهار دسته تقسیم شده است ، گفت: گروه اول ممکن است در قانون اساسی گنجانده شود که در آن 6 قانون مانند قوانین باشگاه دانش پژوهان جوان ، دانشگاه فرهنگیان ، سازمان تایید شده.

منشور تحول آموزش تصمیم مهمی برای شورا است

وی در ادامه گفت: گروه دوم تصویب سه قانون است و گروه سوم که بیشتر کنوانسیون ها در آن گنجانده شده است ، قانون هجدهم مربوط به حوادث امنیتی و گروه چهارم تحریم های مصوب شورای آموزش است.

آملی گفت: “بدیهی است که سند اصلی اصلاحات آموزش و پرورش از ابتدا تا به امروز از نظر آموزش و پرورش در این کشور تصمیم بسیار مهمی بوده است.”

یک استاد گروه ارتباطات ، دانشگاه تهران ، گفت: “واقعیت این است که هر برنامه ای در مورد علوم اجتماعی ، توسعه علمی و فناوری ، رشد انسانی و موارد دیگر داریم ، ما باید به دنبال آموزش با کیفیت باشیم ، و اگر آموزش قوی ، همه خوب خواهد بود. “

وی گفت: دوران کودکی دوران بسیار مهمی در زندگی فرد است و اگر زیرساخت ها را ترک کنیم ، مقداری از پول کار نمی کند. بنابراین ، از این منظر ، سازمان ملی آموزش کودک و شیوه های کودکی ما از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید مجدد در مورد قانون پیشنهادی اظهار داشت: در زمینه کودکان بین صفر تا شش سال ، افراد تحت حمایت واقعاً از بخش خصوصی بهره مند می شوند و باید از پتانسیل بخش خصوصی تا حد ممکن استفاده شود.

وی افزود: در عین حال مسئولیت عمومی بسیار سنگین است و در برخی مناطق باید از ساعت کاری خودداری شود ؛ در مورد تحصیلات نیز باید مسئولیت را بپذیرید و دولت باید به مشکلی که به دلیل این سن بوجود نیامده رسیدگی کند و 100٪ کمتر از 6 سال را پوشش دهد

آملی گفت: “در عوض ، آموزش باید جای آموزش جدید باشد که از نظر” یادگیری “چند رشته ای باشد.”

علاوه بر این جلسه ، آملی از نهایی شدن این مصوبه که به تصویب دادگاه عالی انقلاب فرهنگی می رسد ، خبر داد.

وی در تشریح جزئیات قانون گفت: این قانون شامل فصل اول با م componentsلفه ها ، نظارت ، اهداف ، مسئولیت ها و شخصیت حقوقی ، توابع ، توابع سازمانی و فصل دوم شامل عناصر ، ساختار هیأت امنا ، وظایف هیأت امنا است. و رئیس ” همراه با ساختار اقتصادی و ساختار انسانی در فصل 3 و سایر قوانین در فصل 4.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: نظارت بر نقش و مسئولیت مهم خانواده در آموزش كودكی ، استقرار آموزش فرهنگی اسلامی ، مشاركت و اعمال حقوق بشر و سایر نهادها و سایر اصول حاكم بر قانون.

استاد ارتباطات دانشگاه تهران افزود: حصول اطمینان از آموزش در اوایل دوران كودكی با توانمند سازی كودكان و خانواده های دارای نیازها و معایب خاص ، تلاش برای رشد جامعه ، مذهبی ، ملی و ارزیابی مجدد رشد شناختی ، روانی و روانی. کودکان حمل و نقل ، معنوی و طبیعی ، جسمی و افرادی که آماده ورود به سیستم آموزش در کشور هستند برخی از اهداف این سیاست است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: در تشکیل هیئت امنای شورا مشخص است که نمایندگان سازمان ها را نیز باید در بر گرفت. یکی از بانفوذترین متخصصان علمی و فرهنگی در زمینه آموزش در حوزه حقوقی دفتر حقوقی مربوطه ، دو بنیانگذار و مدیر مهد کودک ها و مراکز نگهداری از مدارس و کودکان و دو نماینده به نمایندگی از خانواده های معرفی شده توسط انجمن ملی والدین و مربیان هستند. حضور داشته باشید.

وی افزود: این قانون در جلسه بعدی شورای عالی انقلاب فرهنگی نهایی می شود و پس از ابلاغ ، آموزش باید طبق قانون و سایر قوانین ظرف مدت سه ماه انجام شود.

وی گفت: تا زمانی که قوانین توسط آژانس ابلاغ نشود ، تمام كودكان شیری ، مدارس ابتدایی و سایر مراكز مراقبت از كودكان ، سازمان های غیردولتی ، م governmentسسات دولتی و دولتی كه روی هر موضوع فعالیت می كنند به پیروی از قوانین ، دستورالعمل ها و دستورالعمل های گذشته ادامه می دهند. و پس از آن ادامه آنها طبق قوانین و مقررات سازمان امکان پذیر می شود.

بهترین مکان برای کودک و خانواده

در ادامه این همایش ، محسن حاجی میرزایی ، وزیر آموزش و پرورش گفت: بزرگترین فرصت در جمهوری اسلامی آموزش است و متأسفانه یکی از فرصت هایی که در حال سوختن است از این فرصت استفاده نمی کند.

وی افزود: این سازمان یکی از بارزترین مصادیق “معنای اقلیت و اکثریت” است و اکنون مسئولیت آموزش این نسل ها فقط بر دوش خانواده است و کافی است به خانواده ها شغل بدهیم تا بازده بالایی را که در این سال ها دیده اند ، ببینیم.

وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تأسیس آژانس یک تغییر برنامه درسی است که تأثیر مثبتی خواهد داشت ، گفت: ما باید مناطقی را که ممکن است در این کشور تحصیلات نداشته باشند توزیع کنیم.

وی افزود: مکان مناسب برای تربیت فرزند خانواده است و اگر مشاوره و توانمند سازی والدین را انجام دهیم بسیار بهتر عمل خواهیم کرد.

اسلام دانشگاه با آموزش تضمین می شود

در ادامه این کنفرانس ، عبدالله جاسبی ، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ، با اشاره به لزوم ایجاد یک سازمان ملی برای آموزش کودکان گفت: “رشد اسلام در دانشگاه از طریق آموزش صورت می گیرد و اگر ما در اینجا هزینه نکنیم ، در دانشگاه موفق نخواهیم شد. ” دولت و جامعه مدنی باید از این کار حمایت کنند.

در ادامه جلسه ، غلامرضا بصیرنیا ، مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی فرهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ، جزئیاتی از سازمان ملی آموزش كودكان را ارائه داد و اعضا در مورد موضوع بحث و تبادل نظر كردند.

انتهای پیام /

دکمه بازگشت به بالا