اقتصادی

توضیحات نهایی درباره صدور کارت نان

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: برخلاف برخی شایعات و گمانه زنی ها، دولت برنامه ای برای صدور کارت نان ندارد.

به گزارش patc، احسان خاندوزی در نشست کمیته گفت وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: تاکنون در کمیته اقتصادی دولت بحثی درباره صدور کارت نان مطرح نشده و برنامه ای برای این کار وجود ندارد. در عوض، موضوعی که در دستور کار قرار دارد، فروش نان به خانوارها از طریق کارت های بانکی است.

وی درباره جزئیات این طرح توضیح داد: در چارچوب این طرح خانواده ها می توانند با کارت های بانکی که دارند نان خریداری کنند. با بانک مرکزی نیز هماهنگی هایی صورت گرفته تا خرید نان به کارت یارانه سرپرست خانوار محدود نشود.

وزیر اقتصاد ادامه داد: به این ترتیب همه اعضای خانواده می توانند با تمام کارت های بانکی که دارند نان بخرند. مقدمات اولیه طرح انجام شده است و تقریباً همه شهرهای کشور شرایط اجرای آن را دارند.

خاندوزی همچنین با اشاره به تاکیدات اکید رئیس جمهور گفت: به دستور آیت الله رایس امسال افزایش قیمت نان برای مردم وجود نخواهد داشت.

وی درباره سیاست دولت در اصلاح یارانه ها گفت: در این سیاست نه تنها به اصلاح قیمت ها می پردازیم، بلکه اصلاحات ساختاری بیشتری را در دستور کار قرار می دهیم. رهایی از انحصارات، بهبود شرایط بنگاه های تولیدی، واگذاری بیشتر پس اندازهای تجاری و اقتصادی به بخش خصوصی و کاهش حضور دولت در این حوزه، بخش مهمی از اهداف دولت است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا