علمی و پزشکی

توضیح دلایل سازمان غذا و دارو برای معکوس کردن فروش محصولات کشاورزی از کشورهای مختلف

رئیس سازمان غذا و داروی مسئول مواد غذایی و آشامیدنی سموم باقی مانده در کشاورزی را تشریح کرد.

به گزارش patc، دکتر فرامرز خدائیان با اشاره به صادرات محصولات کشاورزی می‌گوید: «هر کشوری سیاست خارجی خاص خود را در این زمینه دارد. روسیه و اوراسیا. آنها همچنین سیاست ها و قوانین خاص خود را دارند که اخیراً تغییر کرده است.

وی افزود: در مورد فلفل ترش و شیرین، 4 نوع سم مصرفی در گلخانه های ایران در روسیه ثبت نشده است.

مدیر کل سازمان غذا و دارو تصریح کرد: بر اساس قانون، وزارت بهداشت مسئول صدور مجوزهای بهداشتی (آفت کش ها، پاتوژن ها و مردمی) و صدور مجوزهای ایمنی (بقایای سمی، فلزات سنگین و نیترات ها) است.

وی با اشاره به اینکه تا به امروز تنها بخشی که یک تاجر خارجی باید رعایت کند ارائه گواهی سلامت است و هیچ الزامی برای تایید امنیتی وجود ندارد، گفت: جلسات مختلفی برگزار شد که بر اساس توافق صورت گرفته بین آنها صورت گرفت. دو کشور تصمیم گرفتند با بازرسی محصول این مشکل را حل کنند.

دکتر. خدائیان بای با بیان اینکه گواهی ایمنی دارو در همه کشورها وجود دارد و اهمیت موضوع در سایر کشورها متفاوت است، گفت: طبق قوانین کشور، کلیه فعالیت های کشاورزی و غیرکشاورزی ضابطه مند است. واردات و سپس مجوز صادر شد.

وی تصریح کرد: هر کشوری بر اساس قوانین واردات و صادرات خود است. کم و بیش ساده باشید.

وی افزود: به گفته مسئولان دست اندرکار، عود اخیر کشاورزی در کشورهای مختلف تنها به دلیل وجود سموم و آلاینده ها نبوده، بلکه به دلیل وجود آفات و بیماری های گیاهی در مذاکره با کشورهای صادرکننده بوده است. “

به گزارش روابط عمومی سازمان غذا و دارو، وی در پایان اطمینان داد که عزیزان نگران سلامت مواد غذایی موجود در آن نباشند و همکاران ما در سازمان غذا و دارو با همکاری دستگاه های مربوطه غربالگری مناسب را انجام دهند. ما نگران این موضوع نه تنها برای مردم خود، بلکه برای مردم کشورهای دیگر نیز هستیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا