نماد سایت patc

تولید «سدیم سولفید» مایع مورد نیاز صنایع معدنی در کشور

تولید «سدیم سولفید» مایع مورد نیاز صنایع معدنی در کشور
تولید «سدیم سولفید» مایع مورد نیاز صنایع معدنی در کشور

محققان یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی با بهره‌گیری از مدرن‌ترین تجهیزات، به کارگیری آخرین فناوری در تولید و به پشتوانه کارمندان کارآمد و متخصص خود، محصول دانش‌بنیان سولفید سدیم مایع ۱۵ درصد را که در صنایع مختلف مانند معادن مس و روی، صنایع کاغذسازی و صنایع نساجی مورد استفاده قرار می‌گیرد به بازار عرضه می‌کند.

به گزارش خبرگزاری آنا، عباس یزدان‌پناه، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان ابتدا در خصوص محصولات و حوزه فعالیت این شرکت گفت: شرکت دانش بنیان ما در سال 1397 به منظور رفع بخشی از نیاز کشور به سدیم سولفید و با هدف کاربری در معادن مس و روی، رنگسازی، نساجی، کاغذ سازی، جرم سازی و سایر صنایع کشور به بهره برداری رسید.

وی در خصوص کاربردهای سدیم سولفید ۱۵درصد در صنایع مختلف گفت: سدیم سولفید(Na2SxH2O) گفت: سدیم سولفید در صنایع مختلف از جمله در صنایع معدن (برای جداسازی فلزات یا فرایند فلوتاسیون)، صنایع چرم سازی (موبری پوست)، صنایع کاغذ سازی (ساخت و تولید خمیر کاغذ)، صنایع شیمیایی (تولید رنگ های گوگردی)، صنایع نساجی (کاهش عناصر رنگ های گوگردی ) کاربرد دارد.

یزدان‌پناه در خصوص بزرگ‌ترین یا مهم‌ترین دستاورد این مجموعه تصریح کرد: در مجموعه ما هدف، تولید سدیم سولفید بود، زیرا در کشور سدیم سولفید پرک (جامد) موجود بود ولی سدیم سولفید مایع را نداشتیم. این فرآیند یک محصول جانبی به نام سولفیت سدیم دارد. در حقیقت اگر بخواهیم این ماده را به صورت جامد تولید کنیم هم سدیم سولفید و هم سدیم سولفیت خواهیم داشت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این محصول در معادن مس و روی مورد استفاده قرار می‌گیرد تیم تحقیقاتی شرکت پس از اخذ دو گواهی ثبت اختراع توانست محصول جانبی سولفیت سدیم را حذف کند و تنها سولفید سدیم که عاری از سولفیت سدیم است را تولید کند. این مهم بزرگ‌ترین دستاورد مجموعه ما است که در سال ۱۳۹۴ موفق به اخذ نشان دانش‌بنیان نیز شده‌ایم.

وی در خصوص رقم اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم ایجاد شده توسط این مجموعه گفت: در مجموعه ما به صورت مستقیم ۴۳ نفر مشغول به کار هستند و غیرمستقیم ۲۰ نفر با ما همکاری می‌کنند.

خروج از نسخه موبایل