اقتصادی

ثبات نسبی دلار – patc

دلار آمریکا نسبت به بسیاری از ارزهای دیگر نسبتاً پایدار است.

در شهرهای اصلی آمریکای شمالی ، مشاغل دوباره بازگشایی می شوند ، در حالی که مرحله دوم افتتاحیه اقتصادی در نیویورک – معامله گران و مرکز تجاری و بانکی ایالات متحده – که تجارت را تشویق می کرد. از سوی دیگر ، روند در کانادا ادامه دارد و پس از سه ماه تعطیلات ، اکثر مشاغل در بزرگترین شهر کانادا ، تورنتو ، مجاز به بازگشایی هستند. با این حال ، شیوع بالای ویروس در مناطق خاص (از جمله تگزاس) منجر به از سرگیری برخی اقدامات محدود کننده شده است.

لری قدلو ، مشاور اقتصادی ترامپ ، گفت که با وجود افزایش تعداد پرونده ها ، بازگشت بازگشت به کشور برای قرنطینه احتمال کمی دارد.

با تشدید تنش ها بین ایالات متحده و چین و قطع برخی از واردات ایالات متحده و اختلافات تجاری با اروپا ، کسری تجاری ایالات متحده دوباره از 74 میلیارد دلار در ماه مه به 100 میلیارد دلار افزایش یافته است. کسری تجاری این کشور 3 میلیارد دلار بود که نسبت به ماه قبل 3.6 میلیارد دلار افزایش داشته است. در این دوره ، ایالات متحده 90.1 میلیارد دلار صادر کرده و 164.4 میلیارد دلار واردات کرده است.

یوکیو ایشیزوکی ، استراتژیست ارشد بازار ارز در انستیتوی امنیت دایوا ، اظهار داشت: ما به احتمال زیاد با موج دوم بیماری همه گیر دنیا روبرو خواهیم بود ، اما همانطور که موضع سیاست گذاران نشان می دهد ، هیچ کس مجدداً جداسازی طولانی مدت را انجام نمی دهد.

صندوق بین المللی پول با استناد به ادامه بحران اقتصادی ناشی از تاج پیش بینی خود را برای رشد اقتصادی جهانی در سال جاری به 4.9٪ کاهش داد. در گزارش قبلی خود ، متوسط ​​رشد منفی اقتصادی 3٪ را پیش بینی کرده است.

رئیس جمهور همچنین هشدار داد كه اگرچه برخی از كارشناسان گفتند كه كمبود نیروی كار مورد نیاز آمریكا به تأخیر خواهد افتاد ، اما احتمالاً ویروس كرونا قبل از پایان امسال به حالت تعلیق درآمده است. هشدار. پس از اتخاذ این تصمیم ، کارگران خارجی در زیر مجموعه های “کار ماهر” و “مدیران با مهارت ویژه” قادر به اخذ ویزای کار در ایالات متحده نخواهند بود.

در قاره سبز شاخص های کلان اقتصادی منتشر شده از سوی کشورهای اروپایی نشان می دهد که اوضاع هنوز جدی است ؛ اما بانک مرکزی اروپا اعلام کرد که برنامه خرید اوراق قرضه خود را 600 میلیارد یورو به 1.35 هزار میلیارد یورو افزایش می دهد و این طرح تا سال 2021 ادامه خواهد یافت.

فرماندار بانک مرکزی آلمان ، جنس ویدمن (Jens Wiedemann) گفت: “در ماه های اخیر ممکن است ما با یکی از بدترین شرایط اقتصادی تاریخ روبرو شویم.” من ممکن است سخت ترین وضعیت را تجربه کرده ام. خبر خوب این است که اکنون ما در حال بهبود هستیم.

یک تحلیلگر بانک بارکلی در این گزارش نوشت: “ما انتظار داریم که بازار ارز همچنان با خبر خوب بهبود تدریجی فعالیت اقتصادی و اخبار منفی احتمال موج دوم تاج ، همچنان گرفتار شود. ، بعید است این به زودی پایان یابد. “

از طرف دیگر ، با بازگشایی بنگاه ها ، ما قبلاً شاهد اوج دوره بیماری همه گیر کرونا بودیم و در برخی مناطق چین محدودیت های مسافرتی برای جلوگیری از شیوع بیشتر کوروی ویروس ها صادر شده است که مقامات بهداشت چینی گفتند. این متفاوت از ویروس اصلی است. آره. به گفته مقامات چینی ، coronavirus جدید از طریق اروپا وارد چین شده است.

تا به امروز ، 9906،576 مورد تاج گزارش شده است که از جمله آنها 496.915 کشته است. در بین کشورهای مختلف ، کشورهایی که بیشترین تعداد تلفات را دارند شامل ایالات متحده (127.640) ، برزیل (56109) ، انگلیس (43.414) ، ایتالیا (34708) و فرانسه (29.778) هستند. .

جین فولی ، کارشناس ارزی Rone اظهار داشت: “بازار توسط جریانهای خبری مختلف جذب می شود.” از یک طرف ، ما شاهد هستیم که بانک مرکزی نقدینگی زیادی را به بازار تزریق می کند ، از طرف دیگر تنش های ژئوپلیتیکی به سطوح بی سابقه ای رسیده است. این ممکن است عواقب ناگواری برای اقتصاد جهانی داشته باشد.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ ارز یک سبد ارز جهانی را اندازه گیری می کند ، امروز با 0.77٪ بسته به 974646 بسته شد. نرخ ارز در هر فرانک سوئیس 1.054 دلار آمریکا اعلام شده است.

واحد پول اروپا

تا به امروز ، برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا ، مانند هلند ، دانمارک ، سوئد و اتریش با پیشنهادات فرانسه و آلمان مخالفت کرده اند و تاکنون نتوانسته اند یک بسته 1 تریلیون یورویی در حمایت از اقتصادهای اروپایی در برابر ویروس تاج را اجرا نکنند. از طرف دیگر ، مرزهای اتحادیه اروپا برای بسیاری از کشورها همچنان بسته خواهد بود و این امر بر تجارت خارجی و جریان سرمایه تأثیر خواهد گذاشت.

در آخرین دوره معاملات ، پوند انگلیس با 0.74٪ کاهش به 1233 دلار رسید. یورو با 0.03٪ کاهش به 1212 دلار رسید و در کانال 1.12 ماند.

کریس ترنر ، تحلیلگر بازار ارز در NBC Global ، اظهار داشت: “در شش هفته گذشته ، ما شاهد بودیم که بانک مرکزی اروپا همچنان به حفظ قدرت خود در بازارهای مالی ادامه می دهد و این حرکت قوی باعث ترغیب معامله گران شده است.” بله. اگر حمایت بیشتری را ببینیم ، ممکن است نرخ ارز یورو به دلار آمریکا به شدت افزایش یابد.

ارز آسیا

در آسیا ، نرخ ارز همچنان تحت تأثیر سیاست بانک مرکزی است. فرماندار بانک ژاپن گفت: با وجود افزایش شدید هزینه های دولت ، ژاپن همچنان به دنبال سیاست مازاد بودجه خواهد بود. از ماه مارس ، بانک ژاپن انواع مختلف ین بالغ بر 14.4 تریلیون ین را به بازار مالی تزریق کرده است تا پیامدهای اقتصادی کروناویروس را کاهش دهد.

در همین زمان ، بانک خلق چین در بیانیه ای اعلام کرد که 120 میلیارد یوان دیگر نقدینگی را به بازار تزریق می کند که بخش اعظم آن از طریق بازخریدها حاصل می شود.

در معاملات ارز جهانی ، دلار آمریکا با 0.22٪ افزایش به 107.17 ین رسید. نرخ ارز دلار آمریکا در برابر دلار استرالیا 1.456 دلار آمریکا است. نرخ ارز USD به RMB نیز 0777 RMB است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا