علمی و پزشکی

جراحی بینی گوشتی

جراحی بینی گوشتی از جمله مهم ترین و حساس ترین جراحی هایی است که در حوزه جراحی زیبایی بینی وجود دارد. بخش مهم حساسیت جراحی بینی گوشتی به ساختار این نوع بینی باز می گردد که تاثیر فراوانی در روند جراحی و نیز نتیجه جراحی خواهد داشت.

از همین رو کسانی که دارای بینی گوشتی هستند و در صدد انجام جراحی بینی می باشند مهم ترین و هوشمندانه ترین  اقدامی که انجام می دهند این است که جراحی را به دست بهترین و با تجربه ترین پزشکانی می سپارند که یقین دارند موفق ترین نتیجه را رقم می زنند.

بینی گوشتی چه ویزگی هایی دارد؟

ابتدائا پیش از انکه در خصوص جراحی بینی گوشتی مطالبی را بیاوریم بهتر است که ویژگی های اصلی و اساسی این نوع بینی را عنوان کنیم. زیرا که در مواردی مشاهده می شود تشخیص بینی استخوانی و گوشتی سخت می شود و صرفا پزشک می تواند تشخیص دقیق تری داشته باشد.

بینی گوشتی

  • دارای پوستی ضخیم
  • زیر بافت پوست چربی های بیشتری وجود دارد نسبت به بینی استخوانی
  • بینی گوشتی غضروف کمتری دارد
  • نوک بینی گوشتی پهنای بیشتری دارد
  • اکثرا بینی های گوشتی در ناحیه تیغه بینی پهن هستند

نتیجه ناموفق جراحی بینی گوشتی

یکی از موضوعاتی که از سوی افراد مطرح می شود این است که بینی گوشتی نتیجه ای ناموفق دارد و کسانی که تحت این جراحی قرار می گیرند رضایت لازم را از نتیجه ندارند.

نکته این است که این مساله تا حدودی به واقعیت نزدیک است و بینی گوشتی به لحاظ ساختاری که دارد نتیجه ای مشابه به بینی های استخوانی ندارد.

در واقع ویژگی های بینی گوشتی به شکلی است که تا حد زیادی اجازه تغییرات لازم را بر روی آن نمی دهد و از طرفی بعد از جراحی نیز تا حدودی روند بهبودی و مدت زمان کاهش ورم و التهاب نسبت به نتیجه جراحی بینی استخوانی طولانی تر است.

اما باید بدانید که همه این ها موقتی است و نتیجه ی جراحی نیز با تکیه بر مهارت پزشک موفقیت بیشتری خواهد داشت.

بعد از جراحی بینی گوشتی گوشت اضافه ایجاد می شود!!!

در گذشته به دلیل عدم رشد تکنیک های جراحی و عدم تجربه کافی در جراحان بینی گاها عارضه ای که برای مراجعین ایجاد می شد این بود که بعد از جراحی بینی گوشتی روی محل جراحی گوشت اضافه شکل می گرفت.

اما این روز ها پزشکان به دلیل مهارت و توانمندی های علمی و عملی که دارند به راحتی می توانند تکنیک هایی را در جریان جراحی بکار بندند که هرگز این عارضه رخ ندهد.

همانطور که می دانید این روز ها ابدا موردی وجود ندارد که اظهار کنند بعد از جراحی بینی، روی بینی شان گوشت اضافه شکل گرفته است. بنابراین در این زمینه بهتر است که نگرانی و استرس نداشته باشید.

جراحی بینی گوشتی انجام دهم یا خیر؟

جراحی بینی دکتر راستکاری

برخی از افراد که این موضوعات را می شوند در زمینه انجام جراحی بینی گوشتی دچار تردید می شوند و دو دل می گردند. سوالی که گاها پرسیده می شود این است که جراحی بینی گوشتی بهتر است یا اینکه منصرف شوم؟.

علیرغم تمامی شرایط و اقتضائاتی که در نتیجه جراحی بینی گوشتی وجود دارد اما جراحی نیز می تواند تا حد زیادی به بهبودی ظاهر بینی کمک کند. گرچه بهبود ورم بینی مدت زمان زیادی را به خود اختصاص می دهد اما به هر حال روزی نتیجه نهایی جراحی بینی را شاهد خواهید بود.

از سوی دیگر در این بین باید توجه داشته باشید که بهترین جراحان بینی می توانند با تکیه بر تجربه ای که دارند بهترین تکنیک های جراحی را در روند جراحی بکار گیرند و تلاش کنند نتیجه به مطلوب مراجعین نزدیک تر باشد.

هزینه جراحی بینی گوشتی گران تر است

برخی از افراد تصور می کنند که جراحی بینی گوشتی چون حساسیت بیشتری دارد و پزشکان باید اقدامات بیشتری روی آن انجام دهند هزینه ای بیشتر را باید برای جراحی آن پرداخت کرد.

اما این تصور کاملا اشتباه است و باید بدانید که این جراحی به لحاظ هزینه همچون بینی استخوانی می باشد.

نتیجه گیری

بر اساس تمامی مطالبی که آورده ایم باید بگوییم که فکر انصراف از جراحی بینی آن هم با این استدلال که نتیجه اش با رویاها و فانتزی های ها فاصله دارد کاری بس غیر منطقی و غیرمعقول است.

در واقع باید بدانیم که جراحی بینی های گوشتی در همه جای دنیا همین شرایط را دارند و اکنون و در شرایط فعلی به لحاظ علمی و تکنیکال نمی توانیم تغییرات چندانی روی بینی های گوشتی ایجاد کنیم. اما حداقل تلاش مان می تواند این باشد که جراحی را به پزشکانی بسپاریم که حداکثر مطلوب ما را فراهم می کند. پس یک قدم هوشمندانه همواره بهتر از تسلیم شرایط شدن و کاری نکردن است.

منبع:

http://ps25.blogs.rice.edu/2020/09/11/%d8%ac%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d8%a8%db%8c%d9%86%db%8c-%da%af%d9%88%d8%b4%d8%aa%db%8c/

دکمه بازگشت به بالا