برترین های کار و کسبعمومی

خرید خودرو چینی از نمایندگی

خودروهای چینی بی‌کیفیت نیستند! شاید 5 سال پیش خرید خودروی چینی مضحک به نظر می‌رسد ولی با راه‌اندازی کارخانه‌های جدید و همکاری گسترده آنها با تولیدکنندگان مطرح کرده، ژاپن و اروپا سطح کیفی تولیدات چین رشد چشم‌گیری داشته و امروز از نظر امکانات و زیبایی با محصولات معتبرترین برندهای آسیایی رقابت می‌کنند. خودروهای چینی معمولا در رقابت با یک خودرو مطرح از برندهای هیوندای، کیا، تویوتا و حتی خودروهای اروپایی ساخته می‌شوند که با ارائه امکانات مشابه با قیمت پایین‌تری در دسترس مشتریان قرار داده شوند. قطعات خودرو های چینی هم مثل گذشته به سختی پیدا نمی شود و به راحتی در دسترس است.

شرایط خرید اقساطی خودروهای چینی ۱۴۰۲

هر کد ملی تنها مجاز به ثبت نام خودروی اعمال شده در سامانه یکپارچه فروش اینترنتی، بصورت (نقدی یا اقساطی ) به انتخاب خود (از محل این طرح بوده و پس از ثبت نام هیچگونه تغییر در شرایط انتخابی امکان پذیر نخواهد بود. در روش فروش اقساطی، مدت اقساط و نرخ سود تسهیلات مطابق آخرین اطلاعیه‌های بانک مرکزی است.

با توجه به امکان فروش اعتباری خودروها در این طرح، مالک ارائه تسهیلات به مشتریان صرفاً بعد از تایید اعتبارسنجی و دریافت مدارک معتبر متقاضی و ضامن توسط بانک ها و موسسات ارائه دهنده تسهیلات است. لذا متقاضیان  باید دقت کامل در خصوص انطباق و توانایی تکمیل شرایط خرید اقساطی از بانک ها و موسسات ارائه دهنده تسهیلات را داشته باشند. درصورت عدم تائید ارائه تسهیلات به مشتری از سوی موسسات مذکور، کلیه مسئولیت ها متوجه متقاضیان خواهد بود.

در روش فروش اقساطی خودرو تا انتهای دوره پرداخت اقساط و در روش فروش نقدی خودرو به مدت یکسال در رهن شرکت مدیران خودرو خواهد بود. در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در شرایط احراز متقاضی شرایط عمومی و اختصاصی (در هر مرحله تا قبل از تحویل خودرو ثبت نام متقاضی کان لم یکن تلقی می شود و وجه مشتری حداکثر ظرف مدت ۲۰ روز مسترد می شود و هیچگونه مسئولیتی از بابت تحویل خودرو متوجه خودرو ساز نخواهد بود.

ثبت نام کدام خودرو سود بیشتری دارد؟

اگر قصد دارید در مرحله دوم فروش سامانه تخصیص خودرو خودروی چینی بخرید باید بدانید که انتخاب فونیکس تیگو۸ پرومکس با اختلاف ۶۹۰ میلیونی بیشترین سود  را دارد. پس از آن به ترتیب آریزو۶ پرو، X۵۵ پرو، X۲۲ پرو اتوماتیک و X۲۲ پرو دنده‌ای و آریزو۵ توربو​ بیشترین اختلاف قیمت را بازار آزاد دارند.

لینک ثبت نام خرید اقساطی خودروهای چینی

متقاضیان ثبت نام سامانه یکپارچه خودرو ۱۴۰۲ تا ۲۹ اردیبهشت ماه باید حساب خود را وکالتی کنند که پیش شرط آن بلوکه شدن ۱۰۰ میلیون تومان است که پس از مشخص شدن نتایج آزاد خواهد شد. پس از آن از ۳ الی ۱۰خردادماه فرصت خواهند داشت تا با ورود به سایت سامانه تخصیص خودرو به نشانی  با انتخاب ۵ خودرو برای ثبت نام اولیه اقدام کنند.

بازار خودرو در کشورمان در محدوده قیمتی زیر 100 میلیون تومان روز به روز چینی می شود. در واقع جدا از مدل های قدیمی داخلی، تقریباً تمامی خودروهای زیر 100 میلیونی ریشه در خودروسازی چین دارند و پیش بینی می شود تا یکی دو سال آینده این وضعیت تشدید شود.

شاید تنها امید مونتاژ و عرضه نسل جدید خودروهای پژو و واردات چند مدل ارزان قیمت رنو باشد که می توان آن را انتخابی نادر غیر چینی در بازار برای طبقه متوسط ​​جامعه دانست، اما مشکل اصلی این است. چگونه می توان این کار را در چنین بازار آشفته ای انجام داد. از چینی شکسته.

در زیر قصد داریم با توصیه های کلی و مجرب سال های اخیر انتخاب شما را آسان کنیم.

خرید خودرو چینی از نمایندگی

راهنمای جامع خرید خودروهای چینی

1- نسبت به مطالبی که در کاتالوگ ذکر نشده است حساس باشید

خودروسازان چینی یاد گرفته اند که محصولات خود را به خوبی تبلیغ و ارائه کنند، آنها می دانند که مواردی مانند ستاره های ایمنی برای مشتریان در اکثر نقاط جهان مهم است یا استفاده از فناوری های جدید و گزینه های رفاهی متعدد می تواند بر تصمیم گیری ها تأثیر بگذارد. مشتری تاثیرگذار است.اما معمولا در لایه های پنهان خودروسازی چین موارد زیادی از پلتفرم های کپی شده، موتورهای شبیه سازی شده، گیربکس های مشکل دار و ضعیف و ایمنی پایین مشاهده می شود که در کاتالوگ ها ذکر نشده است.

به عنوان مثال، نداشتن ستاره ایمنی محصول به این معنی است که خودروی مورد نظر ایمن نیست. چینی ها با افتخار اعلام می کنند که محصول آنها دارای 4 یا 5 ستاره در کاتالوگ است و عدم لیست این نسخه به معنای رتبه ضعیف ایمنی 2 یا 3 ستاره توسط موسسه تست تصادف چین است که به طور قابل توجهی از موسسات ایمنی اروپایی و آمریکایی عقب است.
اما در برخی موارد حتی باید نسبت به اطلاعات درج شده و رسمی نیز تردید داشت، زیرا برخی از خودروسازان چینی حتی بدون اینکه محصولاتشان در موسسه C NCAP چین تست شده باشد ستاره های ایمنی را تبلیغ می کنند و متاسفانه هیچ اطلاعات و تصویری از شرایط ایمنی وجود ندارد. این خودروها برای فروش عرضه نشده اند و ظاهرا خودروسازان و مقامات ایرانی به این موضوع توجهی ندارند.

۲- به فناوری های چینی اعتماد نکنید

صنعت چین مبتنی بر مهندسی معکوس و کپی برداری است و این موضوع به ویژه در خودروسازی بیشتر از صنعت الکترونیک به چشم می خورد، در واقع خودروهای چینی در بازار داخلی این کشور چندان محبوب نیستند و اگر نگاه کنید نتایج فروش ماهانه و سالانه بازار چین را به بسیاری از شرکت‌های معروف مانند فولکس واگن، فورد، هیوندای و شورلت می‌بینید که در صدر لیست پرفروش‌ها قرار دارند.بنابراین، در حالی که دولت چین از خودروسازان داخلی حمایت زیادی می کند، خود چینی ها همچنان به فناوری و رقابت پذیری محصولات کشورشان اعتماد ندارند.

موتورهای چینی عموما موتورهای کارآمدی نیستند اما از نظر دوام حداقل شرایط بهتری نسبت به موتورهای ارائه شده توسط ایران خودرو و سایپا در سال های اخیر دارند اما مشکل اصلی مربوط به گیربکس خودروهای چینی است که اساسا ضعیف است. و ناکارآمد.
مشکل سیستم انتقال قدرت و ضعف دیسک کلاچ بیش از یکبار در خودروهای چینی با گیربکس دستی دیده می شود، گیربکس های اتوماتیک از این هم بدتر هستند و گاهی هزینه های چند ده میلیونی را به خریدار تحمیل می کنند.
به عنوان مثال جالب است که گیربکس اتوماتیک جیلی X7 که زمانی با قیمتی در حدود 100 میلیون کرون به فروش می رسید، حدود 27 میلیون تومان قیمت دارد.

3- از خرید خودروهای کاملا نو در بازار خودداری کنید

مونتاژ و خدمات پس از فروش در ایران، تا حدودی مانند فرآیند پخت کرمه سبزی، زمان می برد تا جا بیفتد. روند مونتاژ، عیب یابی و تهیه لوازم یدکی بسترن و سایر خودروها گاهی ماه ها طول می کشد.  خودروهای جدید دارای ایراداتی هستند که می تواند خریداران را دلسرد کند و باعث افت قیمت آنها در بازار خودروهای دست دوم شود.همچنین، چندین ماه طول می کشد تا اکثر خودروسازان مشکلات تسمه نقاله را برطرف کنند. بنابراین اولین دسته از خودروهای مونتاژی معمولاً پر از عیب تحویل مشتری می شود.
فراخوان این خودروها معمولا به صورت عمومی انجام نمی شود و خریداران باید اغلب به نمایندگی ها مراجعه کنند و برای رفع ایرادات خودرو خود وقت بگذارند.
البته در این بین برخی خودروها بر روی پلت فرم های قدیمی مونتاژ می شوند و مدل های جدید تنها تغییرات ظاهری را تجربه می کنند که البته در مونتاژ یا تهیه قطعات نیز مشکل کمتری خواهند داشت.

4- آگهی های چند هفته پیش را تحقیق کنید

خودرو در ایران همچنان به عنوان سرمایه به حساب می آید و خریداران از افت قیمت آن در زمان فروش هراسی ندارند، بنابراین اکثر خریدارانی که ریسک خرید خودروی جدید چینی را حتی در شبکه های اجتماعی و باشگاه های تخصصی در مقایسه با از ذکر اشتباه ماشینشان خودداری کنند.

ترس از گسترش این مشکلات و افت قیمت در زمان فروش دلیل اصلی امتناع است اما می توانید با مشاهده آگهی های اینترنتی قضاوت کنید که خودرو چه مشکلاتی دارد.راهنمای جامع خرید خودروهای چینی
کافی است شماره فروشنده را یادداشت کنید و بعد از چند هفته یا چند ماه با او تماس بگیرید و از تجربیاتش در مورد خودروی مذکور بپرسید، احتمالاً خودرو در آن بازه زمانی فروخته شده است و ممکن است فروشنده سود و زیان خود را در نظر نگیرد. اطلاعات درست

5- سراغ خودروهای دست دوم بروید

افت قیمت اکثر خودروهای چینی در فروش خودروهای دست دوم بسیار چشمگیر است، بنابراین با کمی حوصله می توان خودروهای معیوب (کمتر از 20 هزار کیلومتر) را 10 تا 15 میلیون تومان ارزانتر از مدل های بدون کارکرد خریداری کرد.
از طرفی با مراجعه به آگهی کارکرده می توان رانندگی کرد و خودرو را تست کرد اما متاسفانه این امکان برای اکثر خودروهای صفر کیلومتر وجود ندارد. استفاده از تجربه مالک برای نگهداری خودرو و رفع ایرادات احتمالی مونتاژ و انجام خدمات اولیه از دیگر موارد مهمی است که خریدار اول انجام می دهد و با خرید خودروی کارکرده از این امر رهایی خواهید یافت.

6- از شرکت های ناشناس خرید نکنید

خودروسازانی مانند کیا، هیوندای، تویوتا، مرسدس بنز و بی‌ام‌و در بازار خاورمیانه حضور فعال دارند و قطعات یدکی و خدمات محصولات این شرکت‌ها به راحتی در کشور انجام می‌شود، اما خودروسازان چینی اینطور نیستند. تهیه قطعات یدکی برای محصولات خود این به راحتی تبدیل به یک مشکل می شود.بنابراین بسیار مهم است که به جای خرید خودروهای ناشناس از شرکت های غیرمسئول، خودروهایی را انتخاب کنید که در مرحله برندسازی هستند و به فکر حضور طولانی مدت در بازار ایران هستند.
متاسفانه ایران خودرو و سایپا در زمینه تامین و سرویس خودروهای چینی نیز سابقه چندان درخشانی ندارند و خریداران هایم، دانگ فنگ H30 یا برلیانس و چانگان تاکنون با مشکلاتی ناشی از تاخیر در تحویل و یا کمبود قطعات یدکی مواجه بوده اند. بنابراین در حال حاضر باثبات ترین شرکت ها در زمینه خرید و سرویس خودروهای چینی، شرکت های کرمان موتور و مدیران خودرو هستند، به ویژه اینکه شرکت مدیران خودرو اساساً توسط چینی ها اداره می شود و زیرمجموعه شرکت دولتی چری چین در ایران محسوب می شود.

7- ماشین های همکاری چینی بهتر از کپی هستند

طبق قوانین چین، حضور مستقل خودروسازان خارجی در بازار این کشور مشمول مالیات و عوارض گمرکی فراوانی است، از این رو خودروسازان جهان معمولاً محصولات خود را در قالب سرمایه گذاری مشترک (انتقال فناوری و تولید مشترک) با خودروسازان چینی

بنابراین فولکس واگن، جنرال موتورز، مزدا، فورد و غیره همگی در چین کارخانه دارند و مدل هایی را با مشارکت شرکای چینی به فروش می رسانند، اما به غیر از این خودروسازان چینی، تعدادی از کارخانه ها مانند لیفان جک و چری به تولید مستقل خودرو مشغول هستند و دسترسی کمتری به تکنولوژی خودروسازان جهان دارند. بنابراین واضح است که خرید خودروهای تولید شده در مدل جوینت ونچر ریسک کمتری نسبت به محصولات خودروسازان کاملاً مستقل چینی دارد. به عنوان مثال، دانگ فنگ با مشارکت پژو کار می کند و از موتورها و گیربکس های پژو برای محصولات خود استفاده می کند، اما دیگر خودروسازان چینی اغلب مجبور به کپی برداری از شاسی، موتور و گیربکس هستند.

دکمه بازگشت به بالا