برترین های کار و کسبعمومی

خطای سرور Fan Solution Not Fully Redundant

بررسی پیام‌های ارور POST و صداهای بوق سرور HP

پیام‌ها و کد خطاهای سرور hp که در این بخش به آن‌ها می‌پردازیم شامل همه پیام‌هایی که سرور‌های پرولینت هنگام بوت شدن و در تست اولیه (Power On Self Test) یا به اختصار POST می‌دهند می‌شود.

یک سری از این پیام‌ها صرفا جهت اطلاع دادن موضوعی درمورد شرایط کلی سرور هست و ارور محسوب نمی‌شوند.

همه ارور‌هایی که سرور در هنگام POST می‌دهد یا بوق‌هایی که میزند قبل از این است که هرگونه سیستم عاملی لود شده باشد. به همین دلیل، کدهایی که یک سرور تولید می‌کند برای تنظیمات BIOS و قطعات سخت افزاری نصب شده قابل استفاده هستند.

برای خواندن پیام خطای ارسال شده روی صفحه نمایشگر، سیستم ویدئویی و انتقال تصویر زیرمجموعه سرور باید کار کند. تحت شرایطی که سیستم شما تصویر نمی‌داد، از صداهای بوق یا اصطلاحا (beep codes) باید تشخیص بدهید که مشکل چیست و مشکل تصویر ندادن را بدین طریق برطرف کنید.

خرابی در بخش‌های سی پی یو (CPU)، مموری (RAM)، کارت گرافیک و یا مادربرد سرور می‌توانند باعث ایجاد مشکلاتی در تصویر گرفتن از سرور شوند.


نکته : سرور های اچ پی سری ProLiant p-Class server blades اسپیکر یا بلندگوی داخلی ندارند در نتیجه هیچ خروجی صدایی را ساپورت نمی‌کنند. اگر سرور شما در این دسته قرار می‌گیرد، عیب یابی از طریق صداهای بوق را کنار بگذارید.


نکته : ما در این مقاله سرور های زیادی از شرکت HPE را بررسی می‌کنیم. در نتیجه ممکن است سروری را که شما در حال حاضر به عیب یابی آن می‌پردازید، در این پست شرح داده نشده باشد. منتظر پست دوم این سری از خطاهای سرور hp باشید تا به سوالات شما پاسخ دهیم. همچنین می‌توانید جهت خرید سرور hp به فروشگاه ما مراجعه کنید.


چراغ سلامت سرور |چگونه خطای سرور را رفع کنیم

هشدار : برای پرهیز از هرگونه بوجود آمدن مشکل در سیستم عامل و یا سخت افزار، همیشه مستندات مدل سرور خود را از سایت شرکت hpe مطالعه کنید و یا با نمایندگی سرورهای hp در ارتباط باشید.


توجه بفرمایید که ارور‌های سرور پرولینت که قرار است در ادامه به آن‌ها بپردازیم به ترتیب از حروف شروع شده و به ارور کد‌های حاوی اعداد ختم می‌شود. اگر می‌خواهید سریع‌تر به نتیجه مدنظر خود برای رفع خطاهای سرور hp برسید می‌توانید از سرچ در صفحه مرورگر خود استفاده کنید.

یکی از مشکلاتی که کاربران در زمان نصب و پیکربندی سرورهای اچ پی با آن مواجه می‌شوند، دریافت پیام‌ها و ارورها بصورت عدد است. همین امر سبب شده است تا ما این پیام‌های نامفهوم را تحت عنوان ” رفع ارور در سرورهای HPE ProLiant ” برای شما همراهان گرامی شرح دهیم.

بسیاری از پیام‌هایی که در زمان پیکربندی سرور اچ پی نمایش داده می‌شوند صرفا شامل اطلاعاتی برای کاربر است که او را از موارد مختلف مطلع سازد و مربوط به خطایی در سرور نمی‌باشد. برای خواندن پیام خطای سرور، در صورتی که سرور قادر به نمایش در صفحه نمایش نباشد یا صفحه نمایشی به سرور متصل نباشد، پیام به صورت بوق به کاربر اعلام خواهد شد.

نکات مهم قبل از عیب‌یابی در سرور

  1. سرور های HP ProLiant P-Class بلندگو ندارند. بنابراین از خروجی صدا پشتیبانی نمی‌کنند. اگر شما از این سری از سرورها استفاده می‌نمایید، از اطلاعات بوق‌های ذکر شده در این صفحه صرف نظر کنید.
  2. این آموزش اطلاعاتی را برای چندین مدل متفاوت از سرورها و به صورت عمومی، ارائه می‌دهد.بنابرین امکان دارد در مواردی اطلاعات ارائه شده در این آموزش با دستگاه در حال عیب‌یابی شما، یکسان نباشد. در این صورت نیاز است تا به مستندات رسمی در سایت سازنده مراجعه کنید.
  3. با توجه به تعداد بالای ارور های سرور اچ پی در این صفحه، می‌توانید از ویژگی جستوجوی مرورگرتان استفاده نمایید. (برای این منظور کلید Ctrl را همزمان با کلید F فشار دهید.)

برای خرید سرور g9 که جزو پرفروش‌ترین سرورها در ایران و جهان است به مشخصات فنی آن توجه کنید.

دکمه بازگشت به بالا