برترین های کار و کسبعمومی

دانشگاه چی بپوشیم؟

با داشتن یک استایل دانشجویی مناسب و شیک می توانید مناسب ترین استایل ها را برای رفتن به دانشگاه و مراکز آموزشی داشته باشید. دانشجویان دختر معمولا بیشتر از دانشجویان پسر به استایل و ظاهر خود اهمیت می دهند، به همین دلیل دوست دارند تا در محیط دانشگاه نیز استایل شیکی داشته باشند. دانشجویان دختر از مانتو گرفته تا مقنعه باید با رعایت پوشش محیط دانشگاه ترکیبی شیک و زیبا و مناسب داشته باشند.

اهمیت داشتن استایل دانشجویی مناسب

پیش از آن که به معرفی بهترین استایل های دانشجویی بپردازیم بهتر است با اهمیت این نوع استایل آشنا شوید. داشتن یک استایل دانشجویی مناسب برای دختران از اهمیت بالایی برخوردار است، که می توان برای اهمیت آن به موارد زیر اشاره کرد:

مرتب و شیک بودن

ظاهر شما اولین چیزی شناخته می شود که دیگران با دیدن آن شما را مورد قضاوت قرار خواهند داد؛ به همین دلیل پوشیدن یک لباس مناسب برای رفتن به دانشگاه به ایجاد ذهنیت مثبت در دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه کمک می کند. پوشیدن لباس مناسب و استایل شیک به ویژه برای حضور در سمینارها و کنفرانس ها از اهمیت بالایی برخوردار است. ذهنیت مثبت اطرافیان نسبت به شما در موفقیت تحصیلی و ارتباطات شما تاثیر بسزایی دارد.

برقراری ارتباط مثبت

داشتن استایل های مناسب نشان دهنده این است که شما در تحصیلات خود فردی جدی هستید و از حضور در دانشگاه احساس خوشایندی دارید. این اصل نشان می دهد که شما برای ظاهر و استایل خود ارزش بسیار زیادی قائل هستید. زمانی که نشان دهید در کار خود جدی هستید و پوشش مناسبی را انتخاب کردید دیگران شما را تحسین کرده و احترام و ارزش بالایی برایتان قائل هستند و این باعث می شود تا با شما ارتباط سازنده ای برقرار کنند.

افزایش اعتماد به نفس در دختر خانم ها

زمانی که بهترین سبک پوشش خود را انتخاب کنید و بپوشید به افزایش اعتماد به نفس خود کمک بزرگی خواهید کرد. داشتن استایل های دانشجویی دخترانه مناسب تاثیر بسیار زیادی برای مقابله با چالش های جدید و ملاقات با افراد دارد و به شما احساس قدرت و اعتماد به نفس زیادی می دهد. در واقع تیپ شما مانند برند شخصیتان است.

اصول داشتن بهترین استایل های دانشجویی

اصول انتخاب استایل دانشجویی مناسب بسیار مهم است و به شما کمک می کند تا بتوانید به راحتی در محیط دانشگاه تردد داشته باشید و در عین حال شیک بمانید. در قسمت زیر به اصول انتخاب استایل های دانشجویی خواهیم پرداخت:

انتخاب مانتوی مناسب

  • بلندی مانتو مناسب دانشگاه باید حداقل تا بالای زانو باشد.
  • در انتخاب مانتو دانشگاه رنگ های نسبتا تیره مد نظر داشته باشید.
  • تنها دانشگاه های آزاد و دانشکده ها اجازه پوشیدن مانتوهای رنگ روشن را خواهند داد.
  • مانتو مناسب باید تا قسمت پایین جلو بسته باشد.
  • از انتخاب مانتوهای تنگ خودداری کنید.
  • مانتو مناسب باید طراحی ساده ای داشته باشد.
  • می توان از شلوار جین یا پارچه ای برای ست کردن آن مورد استفاده قرار داد.
  • به سراغ مانتوهایی با جنس نرم و منعطف بروید.

انتخاب مقنعه مناسب

  • مقنعه مناسب باید تمامی قسمت های سر و گردن را بپوشاند.
  • هنگام خرید مقنعه به سراغ رنگ های تیره بروید.
  • مقنعه را می توانید ساده یا طرح دار انتخاب کنید.
  • به سراغ مقنعه های سبک، خنک و راحت بروید.
  • مقنعه های نخی بهتر از نوع پلی استر آن است.
  • مقنعه باید به خوبی روی سر بماند و سر نخورد.
  • سعی کنید رنگ مقنعه را با رنگ مانتو ست کنید.

انتخاب شلوار مناسب

  • شلوار باید تمامی قسمت ها، حتی مچ پاها را بپوشاند.
  • به سراغ شلوارهای خیلی تنگ نروید.
  • شلوار باید رنگ مناسبی داشته و راحت باشد.
  • شلوار جین نباید طرح خاصی داشته باشد.
  • شلوارهای کتان گزینه بهتری هستند و نسبت به شلوارهای جین تنخور راحت تری خواهند داشت.
  • شلوارهای جین در طیف رنگی آبی هستند و به همین دلیل نیازی به ست شدن با رنگ مانتو و مقنعه ندارند.

انتخاب کیف مناسب

  • اندازه کیف دانشجویی شما باید به قدری باشد تا تمامی لوازم را در خود جای دهد.
  • بهتر است مقاومت کیف بالا بوده و به راحتی قابل حمل باشد.
  • خانم ها می توانند از کیف های بزرگ و کوله پشتی مورد استفاده قرار دهند.
  • کیف هایتان را در رنگ های خنثی مانند مشکی و قهوه ای انتخاب کنید.
  • استفاده از کیف هایی که ظاهر و رنگ خاصی دارند در بسیاری از دانشگاه ها ممنوع است.
  • کیف انتخابی شما بهتر است از هر دو قابلیت دوشی و دستی برخوردار باشد.

انتخاب کفش مناسب

  • برای دانشگاه می توانید از انواع کتونی و کالج استفاده کنید.
  • استفاده از صندل در برخی از دانشگاه ها مشکلی ندارد، اما بهتر است از کفش های مناسب مثل کتونی و کالج استفاده کنید.
  • بهتر است کتونی و کالج ظاهر ساده ای داشته باشد؛ ترجیحا به سراغ رنگ های تیره بروید.
  • ترجیحا از کفش های رنگی، براق و رنگ روشن استفاده نکنید.

انتخاب چادر مناسب

برای افراد چادری انتخاب چادر کار دشواری به نظر نمی رسد، فقط هنگام خرید به سراغ مدل هایی بروید که از کیفیت بالایی برخوردار باشند.

بایدها و نبایدهای تیپ دانشجویی

در انتخاب تیپ دانشجویی دخترانه و پسرانه چند اصل اساسی وجوددارد:

بدترین انتخاب تیپ دانشجویی پسرانه، کت وشلوار اسـت. تحت هیچ عنوان روز اول با کت و شلوار در دانشگاه حاضر نشوید! اگر می خواهید از همان روز اول اعتبارتان را از دست ندهید، دور این یک مورد را خط بکشید.دقوانین مشخصی برای پوشش دانشگاهی وجوددارد. مثلاً لباس آستین کوتاه برای آقایان و مانتوهای کوتاه برای خانم‌ها ممنوع اسـت. اما هر دانشگاهی فرهنگی مخصوص بخود دارد.

ممکن اسـت قوانین دریک دانشگاه سخت‌گیرانه‌تر ودر دیگری آزادتر باشد.دتیپ دانشجوییپیشنهاد مـن این اسـت کـه ماه اول کمی محتاطانه‌تر لباس بپوشید. دراین مدت، فرهنگ، محیط و پوشش سایر دانشجویان را کمی بررسی کنید. دراین بررسی حتماً دانشجویان دانشکده‌ي خودتان را درنظر بگیرید. اگر دانشجوی عمران هستید، دانشجوهای هنر را ملاک بررسی قرار ندهید.

طبق معمول بچه‌هاي هنر آزادترین پوشش را دارند، بچه‌هاي فنی، اسپرت می پوشند و دانشجوهای رشته‌هاي انسانی، با پوششی رسمی‌تر رفت‌و‌آمد می کنند. اما تمام این موارد بسته بـه دانشگاه متفاوت اسـت. در سرتاسر جهان، تیپ دانشجوها طبق معمول ساده اسـت؛ چرا کـه آن‌ها قشری هستند کـه بیشتر توجه خود رابه تحصیل معطوف می کنند. بنابر این سادگی یکی از الزام‌هاي یک تیپ دانشجویی شیک اسـت.

کیف و کوله پشتی

کیف دانشجویی یکیدیگر از موارد مهمی اسـت کـه بـه غیر از استایل، بـه سلامت شـما هم مربوط اسـت. اگر دانشجوی رشته‌هاي فنی و مهندسی هستید، طبق معمول هرروز بـه لپ‌تاپتان نیاز خواهید داشت. بنابر این باید بـه سراغ کوله‌پشتی مخصوص حمل لپتاپ بروید.

اگر نیازی نیست کـه هرروز لپ‌تاپ همراه خود داشته باشید، کیف رودوشی هم بعنوان کیف دانشجویی شیک، گزینه مناسبی محسوب می شود. کیف‌هاي دستی، از جمله کیف دانشجویی دخترانه شیک هستند؛ ولی سعی کنید سراغ کیف‌هایي کمی بزرگ‌تر بروید کـه بتوانید یک دفتر یا کلاسور هم در آن قرار دهید.

اکسسوری‌ ها

اکسسوری‌هایي مانند ساعت و زیورآلاتی مانند دستبند می توانند تیپ دانشجویی ساده شـما را جذابتر کنند و استفاده از ان‌ها از واجبات اسـت.

مدل مانتو

انتخاب مانتو و شلوار دانشجویی از سخت ترین قسمت‌هاي انتخاب تیپ دانشجویی دخترانه اسـت. مانتوی دانشگاهی مناسب نباید خیلی کوتاه یا تنگ باشد؛ چون ممکن اسـت در حین ورود بـه محوطه دانشگاه با مشکل روبه‌رو شوید. مانتوی رسمی انتخاب خوبی اسـت؛ اما مدل‌هاي دیگری هم وجود دارند کـه شیک و بـه روز هستند و می توانید در دانشگاه هم آن‌ها را بپوشید.

طبق معمول مانتوهای کتی انتخاب بهتری هستند. اگر دانشگاه سخت گیری ندارید، می توانید از مانتوهای آسان تری استفاده کنید. البته بگذارید بار دیگر یادآوری کنم کـه مانتو و شلوار دانشجویی مناسب بـه شدت بـه استانداردهای پوششی دانشگاه شـما بستگی دارد.

پیراهن و تیشرت

شـما میتوانید با چند پیراهن و تی شرت، چندین استایل متفاوت داشته باشید. پیراهن روی تی شرت از محبوب ترین استایل‌هاي دانشجویی اسـت. اما خرید پیراهن زنانه برای دانشگاه می تواند انتخاب مناسبی برای تابستان وگرما باشد. پیراهن و شلوار جین هم ترکیب بسیار جالبی اسـت. فقط توجه داشته باشید کـه طرح تی شرت‌هایي کـه انتخاب می کنید، برایتان دردسرساز نشود.

مدل شلوار

شلوار دانشجویی مناسب کدام دسته از شلوارها هستند؟ شلوار جین و شلوار کتان، شلوار دانشجویی مناسبی هستند. می توانید این شلوارها رابا پیراهن، تی شرت، انواع مانتوها و بارانی‌ها بپوشید. این شلوارها با انواع کفش‌ها هم ست می شوند و بهترین انتخاب برای تیپ دانشجویی هستند. سعی کنید شلوارهای جین رسمی‌تر را انتخاب کنید مسلما شلوار جین زاپ‌دار انتخاب مناسبی برای دانشگاه نیست.

مدل چادر

وقتی قدم بـه دانشگاه می گذارید، باید در طول روز فعالیت زیادی داشته باشید. کلاس‌ها در محل‌هاي متفاوتی از دانشکده برگزار می شوند. کتاب‌ها و جزوه‌هاي بسیاری هست کـه باید هرروز با خود حمل کنید. لپ‌تاپ را هم بـه این فهرست اضافه کنید. ممکن اسـت چادرهای عادی دراین موقعیت برایتان دشوار باشند. چادر دانشجویی یکی از مدل‌هاي چادر اسلامی اسـت کـه میتوانید بـه اسانی ازآن‌ها در محیط دانشگاه استفاده کنید.

دکمه بازگشت به بالا