برترین های کار و کسبعمومی

راحت ترین روش به نام زدن سیم کارت

آیا می‌دانید هرگونه سوء استفاده انجام شده از سوی مصرف کننده قبلی، بر عهده مصرف کننده فعلی سیم کارت است؟ در نتیجه عدم انتقال مالکیت سیم کارت ایرانسل ممکن است عواقب بسیار بدی را برای افراد در پی داشته باشد. اگر سیمکارتی دارید که به نامتان نیست همین حالا با کمک این متن انتقال مالیت دهید تا با مشکل روبه رو نشوید. ما در این  نحوه سند زدن سیم‌ کارت ایرانسل را آموزش داده‌ایم. همچنین بنام زدن سیم کارت ایرانسل و تغییر نام سیم کارت ایرانسل را بررسی کردیم. بنابراین تا انتها با ما همراه باشید.

The easiest way to call a SIM card

به نام زدن سیم کارت ایرانسل

بعضی از امور مربوط به سیم کارت‌های ایرانسل مثل دریافت ریز مکالمات و … زمانی قابل انجام هستند که سیم کارت به نام خود فرد باشد. این مورد بخش کوچکی از دلایل زدن سیم کارت به نام خود است. بسیاری از امور دیگر مانند ثبت نام بورس، ایران خودرو، سایپا ،بانک و… تنها در صورتی امکان پذیر است که سیمکارت به نام خودتان باشد. بنابراین  انتقال مالکیت سیم کارت ایرانسل را جدی بگیرید.

در ادامه نحوه به نام زدن سیمکارت ایرانسل را آموزش داده‌ایم.

بیشتر بخوانید: بیشتر بدانید:  آیا می‌دانید بعد از گم شدن یا سرقت گوشی، لپ تاپ و سایر کالاهای دیجیتال خود می‌توانید واردشوید و یا را نصب کنید و بعد از ثبت به راحتی گوشی خود را ردیابی نمایید؟

راهنمای انتقال مالکیت سیمکارت ایرانسل

برای تغییر مالکیت سیمکارت ایرانسل باید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. به یکی از دفاتر فروش و خدمات ایرانسل و یا نمایندگان فروش ایرانسل مراجعه نمایید.
  2. سپس درخواست خود را مبنی بر تغییر مالکیت سیم کارت ایرانسل به اپراتور ارائه دهید.
  3. مدارک مورد نیاز را تحویل دهید.
  4. هزینه مربوط به تغییر مالکیت سیم کارت های ایرانسل را پرداخت نمایید.
  5. پس از انجام مراحل تغییر مالکیت سیم کارت، رمز انتقال سیم کارت لرایتان ارسال خواهد شد. رمز را به اپراتور دفاتر خدمات ایرانسل ارائه دهید.
  6. در نهایت سیم کارت به نام فرد خریدار زده خواهد شد و پیامکی مبنی بر انتقال مالکیت سیم کارت برای افراد ارسال می‌شود.

مدارک مورد نیاز برای انتقال مالکیت سیم کارت ایرانسل

  •  ارائه پوکه سیم کارت ایرانسل و یا سند سیم کارت های ایرانسل مالک فعلی
  •  ارائه کارت شناسایی معتبر (کارت ملی) مالک فعلی
  •  به همراه داشتن خود سیم کارت در یک گوشی همراه روشن مالک فعلی
  •  ارائه مدرک شناسایی معتبر (کارت ملی) خریدار
  •  ارائه آدرس کامل پستی خریدار
  •  ارائه کد پستی ۱۰ رقمی محل سکونت خریدار

بیشتر بخوانید:

چند نکته درباره سند زدن سیم کارت ایرانسل

اگر مالک فعلی سیم کارت برای انتقال مالکیت سیم کارت ایرانسل، نمی‌توانست حضور داشته باشد؛ به جای حضور مالک، وکالت نامه و یا وکیل قانونی وی می‌تواند حضور پیدا کند.

اگر شخص حقوقی هستید و قصد تغییر مالکیت سیم کارت خود را دارید، باید برای ارائه مدارک شناسایی معتبر یکی از مدارک: سند ثبت شرکت، مجوز تجاری شرکت، اظهارنامه مالیاتی شرکت، آگهی روزنامه رسمی با مضمون ثبت شرکت را ارائه دهید.

اتباع خارجی به جای کارت ملی، گذرنامه را باید ارائه دهند.

اگر سیم کارت ایرانسل به نام فردی باشد که در حال حاضر فوت شده است، خریدار سیم کارت باید یک وکالت نامه قانونی از وراث فرد متوفی تهیه کند و سپس اقدام به تغییر مالکیت سیم کارت خود نماید.

بیشتر بخوانید

در نهایت

نحوه به نام زدن سیم کارت ایرانسل (انتقال سیم کارت ایراخریداری سیم کارت های دست دوم، به عنوان یکی از روش های مقرون به صرفه خرید سیم کارت، در صورتی که با دقت و درایت صورت نگیرد؛ می تواند باعث بروز مشکلاتی برای خریدار گردد، به همین خاطر لازم است در تمامی مراحل خرید همه جوانب احتیاط را رعایت کرد. تغییر مالکیت سیم کارت خریداری شده که احتیاج به حضور مالک قبلی دارد، یکی از همان موارد مهمی است که اگر بلافاصله بعد از خرید صورت نپذیرد، علاوه بر اتلاف وقت و انرژی، هزینه های مالی ناخواسته ای را به خریدار تحمیل می کند. زیرا در صورت عدم اقدام خریدار نسبت به انتقال مالکیت، برخورداری از خدماتی مانند دریافت ریز مکالمات، تعویض سیم کارت، قطع یا وصل کردن سیم کارت و … شامل حال خریدار نشده که هر کدام دردسرهای مخصوص به خود را دارند.

با توجه به این که امکان تغییر مالکیت سیم کارت به صورت غیر حضوری وجود ندارد، این شرایط در صورت مهاجرت یا فوت صاحب قبلی سیم کارت به مراتب سخت تر هم خواهد شد، پس بهتر است بلافاصله بعد از خرید سیم کارت نسبت به تعیین و تکلیف کردن وضعیت مالکیت سیم کارت خود اقدام نمایید. علاوه بر این ممکن است مالک قبلی سیم کارت؛ سوء استفاده هایی از سیم کارت کرده باشد که شما از آن مطلع نباشید؛ بنابراین توصیه می شود قبل از بروز هر نوع دردسری سیم کارت خریداری شده را به نام خود بزنید تا بتوانید با خیال راحت از همه امکانات و خدمات به طور کامل استفاده نمایید.

راهنمای انتقال مالکیت سیمکارت همراه اول

قبل از اینکه در رابطه با مراحل انتقال مالکیت همراه اول صحبت کنیم، بایدبه ان نکته اشاره کنیم که برای  سند زدن سیم کارت همراه اول حضور مالک قبلی سیمکارت و شخصی که میخواهد سیمکارت به نامش زده شود (خریدار یا انتقال گیرنده سیکارت) الزامی است.

برای انجام مراحل تغییر مالکیت سیم کارت همراه اول طبق مراحل زیر عمل نمایید:

  1. در مرحله اول خریدار و مالک فعلی سیم کارت همراه اول می‌بایست به طور همزمان به یکی از دفاتر خدماتی در نزدیکی محل سکونت خود بروند.
  2. سپی فرد متقاضی باید درخواست خود را برای انتقال مالکیت سیم کارت همراه اول ارائه دهد.
  3. حالا باید مدارک مورد نیاز را تحویل دهید.
  4. در هنگام انجام مراحل تغییر مالکیت سیم کارت، پیامکی مبنی بر رمز انتقال سیم کارت همراه اول برای مالک ارسال می‌شود که لازم این رمز برای احراز هویت به اپراتور در حال انجام مراحل تغییر مالکیت سیم کارت تحویل دهید.
  5. اگر سیم کارت همراه اول دارای بدهی باشد، مالک فعلی سیم کارت باید قبض را پرداخت کند.
  6. در آخر سند نقل و انتقال سیم کارت تنظیم شده و از خریدار و مالک قبلی سیم کارت امضا و اثر انگشت دریافت می‌شود. سپس، پیامکی برای افراد ارسال می‌شود که نشان دهنده درست انجام شدن مراحل مربوط به انتقال مالکیت سیم کارت همراه اول است.

بیشتر بدانید:

مدارک مورد نیاز برای به نام زدن سیم کارت همراه اول

مدارک مورد نیاز برای انتقال مالکیت سیمکارت همراه اول به صورت زیر است:

  •  ارائه اصل کارت ملی خریدار و تصویر آن
  •  ارائه اصل کارت ملی مالک فعلی سیم کارت و تصویر آن
  •  به همراه داشتن سیم کارت فعالی که در یک گوشی همراه روشن باشد.
  •  ارائه کد پستی ۱۰ رقمی خریدار

بیشتر بخوانید:

چند نکته درباره سند زدن سیمکارت همراه اول

در صورتی که یکی از اشخاص (انتقال دهنده و یا انتقال گیرنده) یک شخصیت حقوقی باشد ارائه روزنامه رسمی شرکت

ومعرفی نامه نماینده مربوطه و ارائه کارت ملی وی الزامی است.

در صورتی که به جای مراجعه انتقال دهنده، وکیل قانونی وی حضور پیدا کند، اصل و تصویر وکالت نامه قانونی خود را برای به نام زدن سیم کارت همراه اول باید همراه داشته باشد.

برای به نام زدن سیم کارت همراه اول حضور انتقال دهنده و انتقال گیرنده الزامی است.

در زمان مراجعه به دفاتر خدماتی همراه اول، یک هزینه به عنوان هزینه نقل و انتقال سیم کارت باید پرداخت کنید.

در آخر مراحل نقل و انتقال سندی به عنوان سند نقل و انتقال برای فرد انتقال دهنده و انتقال گیرنده، تنظیم خواهد شد که هر دو فرد باید این سند را امضا کنند. سپس سندی به عنوان سند سیم کارت همراه اول به فرد انتقال گیرنده تحویل داده می‌شود.

با توجه به ابلاغیه وزارت ارتباطات و فناوری، افراد مجاز هستند که تنها ۱۰ سیم کارت (در هر اپراتوری) تحت مالکیت خود داشته باشند.

اگر طرفین انتقال دهنده یا انتقال گیرنده به سن قانونی نرسیده باشند، وجود پدر و یا جد پدری برای بنام زدن سیم کارت همراه اول، الزامی است.

اتباع خارجی برای انجام مراحل سند زدن سیم کارت همراه اول خود باید به جای ارائه کارت ملی، گذرنامه خود را در هنگام ارائه مدارک، تحویل دهند.

در صورت تعویض سیم کارت همراه اول، می‌توانید بعد از گذشت ۲۰ روز از زمان تعویض سیم کارت، نسبت به نقل و انتقال آن اقدام نمایید.

بیشتر بخوانید:

در نهایت

نحوه به نام زدن سیم کارت همراه اول (انتقال سند سیم کارت همراه اول) و مدارک مورد نیاز برای انتقال مالکیت سیمکارت همراه اول را در این متن آموزش دادیم. اگر سوال یا نظری دارید با ما در میان بگذارید.

در ضمن جالب است بدانید در علاوه بر گرفتن استعلام اصالت گوشی که از واجباتی است که قبل از خرید گوشی باید انجام دهید چندین امکان هیجان انگیز درباره جلوگیری از سرقت گوشی نیز وجود دارد. بنابراین حتما این برنامه را نصب نمایید تا برای همیشه با سرقت یا مفقود شدن گوشی‌تان خداحافظی نمایید.

ر در صورتی که انتقال گیرنده، دارای بیش از 10 سیم کارت فعال باشد، پس از نقل و انتقال، شماره تلفن همراه مشترک را تا زمان تعیین تکلیف خط به صورت غیر فعال در خواهد آورد، بنابراین لازم است مشترکین قبل از نقل و انتقال مالکیت سیم کارت به این مهم توجه کافی داشته باشند تا دچار مشکلات بعدی نگردند.

دکمه بازگشت به بالا