برترین های کار و کسبعمومی

راهنمای خرید آینه شمعدان

هنگام برگزاری مراسم عقد عروس و داماد، آداب و رسوم مختلفی در کشورهای مختلف بر پا می‌شود. در ایران نیز، برپایی مراسم عقد، طبق آداب و رسومی برگزار می‌شود که می‌تواند به علت تنوع فرهنگی در هر شهر، متفاوت باشد. اما یکی از اصلی ترین پایه‌های مراسم عقد در ایران، آینه و شمعدان عروس است که از سال‌ها قبل، بر اساس یک سری دلایل فلسفی، بخش جدانشدنی سفره‌های عقد به حساب می‌آید. امروزه آینه و شمعدان، در مدل‌های متنوعی در بازار موجود است.

از نوع پایه‌دار و بزرگ آن گرفته تا مدل‌های رومیزی و کوچک، هرکدام زیبایی خاص خود را دارند. در این مطلب، اطلاعاتی در خصوص انواع مدل‌های مختلف آینه و شمعدان و علل وجود آن در سفره‌های عقد ایرانی را در اختیار شما قرار می‌دهیم. پس تا انتها با ما همراه باشید. بررسی دیدگاه فلسفی آینه و شمعدان اگر بخواهیم قرار دادن آینه شمعدان در سفره عقد را از نظر فلسفی بررسی کنیم، برخی آینه را نماد روشنایی زندگی و دور شدن بلا و مشکلات دانسته و دو شمعدان اطراف آینه را نیز همانند دو سرباز می‌دانند که وظیفه آنها نگهبانی و پاسبانی از زندگی عروس و داماد و جلوگیری از ورود مشکلات به زندگی آنهاست.

برخی افراد نیز، آینه را همچون نماد آینه بخت تصور کرده و شمعدان‌های اطراف آن را دو عنصر آتش و روشنایی می‌دانند. لازم به ذکر است که دیدگاه دوم، ریشه در فرهنگ کهن ایران و آیین زرتشت دارد. همانطور که می‌دانید، آینه شمعدان نیز همانند سایر وسایل تزئینی، در مدل‌ها و با انواع متریال‌ها در بازار موجود است .

در ادامه، دلایل خرید آینه شمعدان نقره را بررسی می‌کنیم. جلا و شکوه آینه شمعدان نقره از دیرباز، آینه شمعدان‌های نقره جایگاه خاصی در بین مردم داشتند. درخشش زیبا و وصف‌نشدنی فلز نقره، می‌تواند نظر هر مخاطبی را به سمت خود جلب کند. به خاطر جلوه زیبا و کلاسیک آینه و شمعدان نقره، ترجیح اکثر خانواده‌های ایرانی، خرید آینه شمعدان نقره است. بدین وسیله، یادگاری باشکوه و قدمت چندین‌ساله را برای عروس و داماد به جا می‌گذارند.

هرچه آینه شمعدان شما زیباتر باشد، قطعا نظرهای بیشتری را به سمت خود جلب می‌کند. همچنین یادگاری زیباتر و خاطره انگیزتری برای عروس و داماد محسوب می‌شود. نکته دیگر، وزن آینه شمعدان است که باید کاملا منطقی تعیین شود. توجه کنید که هرچه وزن آینه شمعدان بیشتر باشد، برای خرید آن باید هزینه بیشتری بپردازید. همچنین هنگام حمل و نقل آن، با مشکلات زیادی مواجه خواهید شد.

هنگام خرید آینه شمعدان، به متریال آن نیز باید توجه ویژه‌ای داشته باشید که در ادامه به بررسی چند مدل از آنها می‌پردازیم. مقایسه آینه شمعدان چوبی و کریستال با نقره همانطور که می‌دانید، معمولا آینه شمعدان‌های چوبی در رنگ‌های تیره ساخته می‌شوند و همین امر، از زیبایی آن می‌کاهد.

در مقابل، هنری که برای ساخت آینه شمعدان نقره به کار رفته، بسیار ارزشمند و به طور وصف‌ناشدنی زیباست. نکته دیگری که در مقایسه آینه شمعدان‌های چوبی و نقره باید بررسی شود، دوام کمتر آینه شمعدان چوبی در برابر ضربه است. به معنای دیگر، احتمال ترک خوردن و ضربه خوردگی و لبپر شدن، در آینه شمعدان‌های چوبی نسبت به مدل نقره، بسیار بالاتر است. در مدل کریستال نیز طرفداران کمی دارد.

زیرا جابجایی آن سخت بوده و احتمال آسیب دیدن و شکستن آن نیز بالاست. بنابراین آینه شمعدان نقره، علیرغم وزن بالا، دارای دوام و زیبایی بی‌مانندی است. نکات مهم برای نگهداری از آینه شمعدان نقره یکی از نشانه‌های اصلی نقره باکیفیت، سیاه شدن آن در گذر زمان است. این بدان معناست که لایه رویی آینه شمعدان عروس اکسید شده و تغییر رنگ می‌دهد. راه حل کاربردی آن، آبکاری مجدد است.

لازم به ذکر است که فروشگاه ریحانی، برای لایه رویی محصولات خود از لاک‌های مخصوص استفاده می‌کند که مانع سیاه و کدر شدن نقره می‌شود. این هم یکی دیگر از ویژگی‌های متمایز این فروشگاه با سایر فروشنده‌هاست. شاید این سوال در ذهنتان پیش آید که آیا بدون لاک مخصوص هم می‌توان از سیاه شدن آینه شمعدان نقره جلوگیری کرد؟ بله. زیرا عواملی مانند اسپری‌های فیکساتور، پارچه‌های پولیشی و پشمی، مواردی هستند که علاوه بر آب و هوا روی سیاه شدن ظروف نقره شما تاثیر می‌گذارند.

بنابر این با دور نگه داشتن نقره از این عوامل، به افزایش عمر وسایل خود کمک می‌کنید. سخن پایانی در این مطلب، تمامی نکات مهم برای خرید آینه و شمعدان مناسب مورد بررسی قرار گرفت. بدانید که پس از مراسم عقد، آینه شمعدان عروس، به عنوان ماندگارترین دکوراسیون خانه آنها در نظر گرفته می‌شود. پس هنگام انتخاب آن، نهایت دقت و ظرافت را به خرج دهید.

راهنمای خرید آینه شمعدان بر اساس سبک دکوراسیون

آینه شمعدان بر اساس نوع دکوراسیون داخلی یا مدل و رنگ عناصر دیگر در منزل ست می شود. تنوع در نوع آینه و شمعدان باعث شده که انتخاب آن پیچیده تر شود. اغلب عروس داماد اول به فکر خرید آینه شمعدان هستند بعد از آن دنبال ایده برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل می روند. به همین خاطر است که در بعضی خانه ها میبینید آینه شمعدان برنز با دکوراسیون داخلی اصلا همخوانی ندارد و ظاهری به اصطلاح نچسبی پیدا کرده است. به عنوان مثال اگر در ذهنتان دکوراسیون سبک مدرن را انتخاب کرده اید پیشنهاد می کنیم آینه شمعدان طرح نقره بخرید زیرا ظاهری جدید و مدرن دارند.

خرید آینه شمعدان براساس متراژ منزل

در ادامه موضوع راهنمایی خرید آینه و شمعدان به این میرسیم که آینه شمعدان به اندازه خانه هم بستگی دارد. برای مثال شما نمی‌توانید آینه شمعدان بزرگ یا آینه کنسول سه درب و چهار درب را برای خانه 70 متری یا 80 متری استفاده کنید. یا برعکس آن ،نمیتوانید آینه شمعدان های کوچک را در خانه هایی که بالای 200 متر هستند و محیط پذیرایی آن ها بزرگ است، به کار ببرید. سعی کنید آینه شمعدانی بخرید که نسبت به متراژ منزلتان متناسب باشد.

چه مقدار بودجه برای خرید آینه و شمعدان عروس لازم است؟

بسیاری از افراد میخواهند هزینه کمتری بابت آینه شمعدان بپردازند و نوعی را انتخاب کنند که از نظر کیفیت هم خوب باشد. بهتر است بدانید یکی دیگر از نکات مهم برای راهنمای خرید آینه شمعدان عروس و داماد این است چه مقدار بودجه ای برای آن تعیین کرده اید. اینکه چه مقدار بودجه برای خرید آینه شمعدان عروس لازم است کاملا بستگی به این دارد که قصد خرید چه جنس آینه شمعدان و چه مدلی از آن ها را دارید.

در بازار امروز، آیینه و شمعدان ها جنس های بسیار گوناگونی پیدا کرده اند و به همین دلیل دارای طیف قیمتی گسترده ای هستند اما به طور کلی رنج قیمت آینه و شمعدان عروس در بازار از حداقل 1 میلیون تومان تا 20 میلیون تومان است و آینه شمعدان های جنس نقره ، فلز برنز و فلز برنج جز لوکس ترین و گران ترین آینه شمعدان ها هستند و آینه شمعدان های چوبی و شیشه ای از قیمت مناسبی برخوردار می باشند.

دکمه بازگشت به بالا