اقتصادی

رسیدگی به قراردادهای سفید و کوتاه مدت کارگران

وزیر کار گفت: رئیس جمهور مسائل امنیت شغلی کارگران را برجسته کرد و در روز قدردانی از کارگران دستور رسیدگی به قراردادهای سفید و کوتاه مدت کارگران را صادر کرد.

به گزارش patc، حجت الله عبدالملکی در مراسم جشن بانوان شاغل گفت: سوالات و مسائل مطرح شده در خصوص حقوق و دستمزد زنان شاغل به راحتی حل می شود، از این رو پس از یک دوره پرداخت ماهانه، تعدیل و پرداخت حقوق زنان در دوران بارداری را خواستار هستیم. زمان تعطیلات.

وی گفت: برخی از اساسنامه ها و مواد قانونی در حوزه زنان شاغل و همچنین دستورالعمل های مصوب سه دهه پیش در زمینه کارهای زیان آور برای زنان نیاز به بازنگری دارند.

به گفته وزیر کار، با این تشکل ها همکاری خواهد کرد تا طی دو ماه آینده همه جوانب کار را بررسی کرده و مصوبات را پیگیری و رعایت حقوق کارگران را به صورت دقیق تری بررسی کند تا در صورت وجود کاستی. ، حذف خواهد شد.

عبدالمالکی با اشاره به اینکه امنیت شغلی کارگران از اولویت های رئیس جمهور است، گفت: آیت الله رئیسی دستور این موضوع و عقد قراردادهای سفید و کوتاه مدت کارگران را در روز قدردانی از کارگران داده است. بازرسان باید امسال یک برنامه جدی جدید برای بازرسی از محل کار و به طور خاص رسیدگی به مسائل کارگری داشته باشند.

به گفته وی، رئیس جمهور در دیدار با کارگران گفت که حقوق کارگران نباید به تعویق بیفتد.

در همین حال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به 15 میلیون بیمه شده تامین اجتماعی گفت: این افراد با احتساب خانواده بیش از 45 میلیون نفر اعم از کارگران غیررسمی و بدون بیمه هستند که نیمی از جمعیت را تشکیل می دهند. ….» وفاداری به خود وجود دارد؛ به همین دلیل است که تمرکز بر مقوله های کار به معنای تمرکز بر بیش از نیمی از جمعیت کشور است.

عبدالملکی کارگران را مهمترین عامل تولید دانست و گفت: گاهی اوقات کارفرمایان مراقب نیروی کار نیستند و اگر نیروی کار ماهر و ارزشمند تحت تأثیر قرار گیرد، تولید آسیب می بیند، بنابراین در ایمنی، سلامت و بهداشت در محیط کار دارید. توجه ویژه داشته باشد.

علی حسین رعیتی فرد، معاون روابط صنعتی وزیر کشور درباره نامگذاری روز جهانی ایمنی و بهداشت کار گفت: این عنوان برای حمایت از نیروی کار به ویژه زنان اهمیت ویژه ای دارد و امسال شعار آن گفت و گوی اجتماعی است. ارتقاء همه ایمنی و بهره وری در محیط کار باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی ادامه داد: بسیاری از بانوان در مراکز تولیدی مشغول به کار هستند و در شیفت شب نیز فعال هستند و در این راستا کارفرمایان باید برای تحکیم بنیان خانواده به شأن و منزلت زنان توجه کنند و بازرسان در سراسر کشور آماده رعایت قانون کار هستند. در سمینار: «آنها نمی توانند شرکت کنند و مردم می توانند از طریق سامانه وزارت اطلاع دهند.
رعیتی فرد گفت: در ابتدای دولت بخشنامه ای از سوی وزیر کار به کلیه واحدهای تابعه و تولیدی سراسر کشور ابلاغ شد که بر اساس آن ماده 27 قانون کار آیین نامه انضباط کار بند 49 قانون طبقه بندی کار، به موجب آن در سال 1385 به تصویب رسید. در ماده 131 قانون کار سازمان آمده است که ماده 96 قانون کار و ایمنی در حوزه زنان و مردان شاغل باید رعایت شود.

به گفته معاون وزیر کار، بازپرس موظف است برای عدم تبعیض در قبال زنان کارگر مراکز تولیدی و صنعتی، مفاد قانونی مرتبط با حوزه های حرفه ای زنان را در نظر بگیرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا