اقتصادی

رشد آرام قیمت سکه و طلا در یک هفته اخیر

با توجه به رشد قیمت جهانی طلا و نوسانات نرخ ارز در بازار داخلی، قیمت سکه طلا در بازار داخلی در هفته گذشته با کندی رشد کرد؛ اما قیمت جهانی طلا در آخر هفته به شدت کاهش یافت و پس از آن به 1700 دلار رسید. تعطیلات آخر هفته

به گزارش patc، به نقل از روابط عمومی اتحادیه طلا و جواهر تهران در خصوص شرایط بازار داخلی سکه و طلا در هفته گذشته، شایان ذکر است که قیمت جهانی طلا هفته گذشته با افت بیش از 2.5 درصدی با افزایش دلار جهانی به پایان رسید. اونس جهانی طلا از ابتدای هفته جاری با 50 دلار کاهش به 1786 دلار رسیده است.

بازدهی دو ساله خزانه داری ایالات متحده که منعکس کننده انتظارات نرخ بهره است، دیروز (پنجشنبه) پس از اینکه فدرال رزرو روز چهارشنبه اعلام کرد سرعت افزایش نرخ بهره را در ماه های آینده تسریع خواهد کرد، به بالاترین میزان در دو سال اخیر یعنی 1208 درصد رسید. بازده بالاتر و نرخ بهره بالاتر هزینه نگهداری طلا را افزایش می دهد و سرمایه گذاری در طلا را جذاب تر می کند.

این در حالی است که هر گرم طلای 18 عیار در هفته جاری با 16 هزار تومان افزایش به یک میلیون و 234 هزار تومان رسید. طلای 17 عیار مبنای معاملات بازار طلا در هفته اخیر 5 میلیون و 346 هزار تن معامله شد و هفته را با افزایش 73 هزار تنی به پایان رساند.

در بازار سکه، با کاهش تقاضا، شکاف قیمت بین طرح های جدید و قدیمی به حداقل می رسد. در عین حال حباب سکه نیز به حدود 130 هزار تومان رسید و کاهش محسوسی داشت.

سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم طی هفته گذشته به ترتیب 50 هزار تومان، 12 میلیون و 200 هزار تومان و سکه طرح قدیم از ابتدای هفته با 150 هزار تومان افزایش 12 میلیون و 150 هزار تومان. آخرین معامله نهایی هفته انتشار

نیم سکه در معاملات پایانی هفته با 80 هزار تومان افزایش، نیم سکه 6 میلیون و 780 هزار تومان و ربع سکه بدون تغییر 3 میلیون و 800 هزار تومان معامله شد. 20 هزار تومان افزایش اندک توکن گرم نسبت به ابتدای هفته، 2 میلیون تومان و در آخر هفته 320 هزار تومان معامله شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا