اقتصادی

سکه ۱۰۰ هزار تومان گران‌ شد

بر اساس تجزیه و تحلیل اعضای هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران ، طی هفته گذشته ، اگرچه پیش بینی می شود که اونس جهانی طلا افزایش یابد ، اما هر اونس طلا در حال سقوط است. در عین حال ، تحولات سیاسی در کشورهای همسایه بر نوسانات نرخ ارز داخلی تأثیر گذاشته و منجر به افزایش مداوم قیمت سکه طلا و سکه طلا در بازار داخلی شده است.

ایوب اکبری پور در گفت وگو با patc ، گفت: در هفته گذشته تغییر چندانی در قیمت های داخلی شاهد نبودیم ، اما در زمینه توسعه جهانی و نوسانات ، هر اونس طلا 29 دلار کاهش یافته است ؛ وی گفت که بازار جهانی بسته شد دلار آمریکا ، اما امید وجود دارد که قیمت جهانی اونس در روز افتتاحیه این هفته (دوشنبه) افزایش یابد. مانند نگرانی در مورد کند شدن رشد اقتصادی به دلیل افزایش شیوع ویروس کرونا و تأثیر آن بر بازار کار ، نگرانی در مورد آماری که توسط NHD (سازمانی که درآمد برای مشاغل غیر کشاورزی را تأمین می کند) منتشر می شود و نگرانی هایی در مورد افزایش بیکاری نگرانی ها بازار جهانی را پیش بینی کرده است که طلا به 1850 دلار در هر اونس افزایش می یابد و طلا به این سطح نرسیده است.

یکی از اعضای هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطرنشان کرد: اما با اعلام مثبت بودن شاخص بیکاری آمریکا و کاهش ارزش سهام ایالات متحده ، سرمایه گذاری در زمینه طلا ارزشمند شده است و امیدوارم در این زمینه سرمایه گذاری کنم. میدان ؛ ”بنابراین ، این سهام کاهش قیمت باعث کاهش قیمت طلا در هر اونس شد. در عین حال ، تصمیم پولی بانک مرکزی اروپا (ECB) با افزایش مورد انتظار اونس جهانی طلا مطابقت نداشت. به طور کلی ، در ماه های آینده ، حتی اگر اقتصاد جهانی بهبود یابد زیرا طلا بهترین مکان برای سرمایه گذاری است ، چشم انداز اونس جهانی قیمت طلا مثبت خواهد بود.

وی افزود: “همانطور که قبلاً نیز اشاره شد ، پیش بینی قیمت جهانی طلا درست نیست. تا کنون اونس جهانی طلا به 1800 دلار رسیده است که 29 دلار کاهش یافته است. این هفته به دلیل تأثیر تحولات سیاسی در همسایه ما شاهد تغییراتی در مسائل اقتصادی ، تصمیم گیری های کلان اقتصادی و مسائل سیاسی در ایالات متحده ، اروپا و ایران بوده ایم.

اکبری پور با بیان اینکه تغییرات و تحولات هر کشور تاثیر بسیار موثری بر اقتصاد کشورهای همسایه خواهد داشت ، گفت: بنابراین ، با توجه به توسعه سیاسی در افغانستان ، اقتصاد ایران تحت تأثیر این تحولات و تغییرات در کشورهای همسایه قرار گرفته است. نوسانات و تغییرات نرخ ارز. قیمت تبدیل به بازار داخلی شده است.

قیمت سکه 100 هزار تومان و سکه طلا 12 هزار تومان افزایش یافته است

اعضای هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران هنگام اعلام آخرین قیمت معاملاتی بازار داخلی سکه و طلا (پنجشنبه) و تغییرات آن نسبت به ابتدای این هفته گفتند: به 12 میلیون و 100 هزار تومان و کل طرح قدیمی رسیده است. برای هر سکه 50000 تومان افزایش یافته است ، این آخر هفته 11 میلیون و 650،000 تومان تعیین شده است. در عین حال ، در آخر هفته ، حباب هر سکه بین 5.3 تا 550.000 تومان بود.

وی افزود: در آخرین معامله آخر هفته قیمت هر نیم سکه 6 میلیون و 170 هزار تومان ، قیمت ربع سکه 3 میلیون و 700 هزار تومان و قیمت سکه یک گرمی 200 میلیون و 300 هزار تومان بود. ، که همه آنها بالاتر از قیمت های ابتدای هفته هستند ، بدون آنها تغییر کرده و ثابت مانده است.

اعضای هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران همچنین عنوان کردند: در هفته گذشته افزایش 60 هزار تومانی به ازای هر اونس طلا 17 قیراط 5 میلیون و 100 هزار تومان و هر گرم 18 قیراط طلا حدود 12 هزار تومان افزایش به یک میلیون و 177 هزار تومان رسید. .تومان رسید. همانطور که قبلاً ذکر شد ، آخرین نرخ مبادله جهانی اونس 1800 دلار است.

در نهایت ، اکبری پور از نظر تقاضای بازار و حجم معاملات گفت: طبق ماه محرم و ماه صفر ، طبق معمول سالهای گذشته ، حتی در شرایط ایده آل (به دور از کرونا یا مسائل سیاسی و اقتصادی) ، بازار کند است. و طلا دارای این دو ماه وجود داشته است ؛ بنابراین ، بازار هنوز در رکود است و سقف معاملات پایین تر از ماه های گذشته است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا