برترین های کار و کسبعلمی و پزشکی

رشد سریع مو در یک هفته با چند روش خانگی موثر

رشد سریع مو همواره دغدغه بسیاری از انسان‌هایی بوده است موهایشان با ریزش زیاد مواجه است. ریزش زیاد مو ظاهر زیبای آن را از بین می‌برد و اگر این ریزش‌ها ادامه داشته باشند و درمان نشوند، ممکن است حتی سبب تاسی در زنان و مردان بشوند و در این زمان است که اعتماد به نفس افراد نیز تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند. در این مقاله ما به شما توصیه می‌کنیم که برای درمان این مشکل به روش‌ها خانگی روی بیاورید. در ادامه ما تعدادی از این روش‌ها را به شما معرفی می‌کنیم. رشد طبیعی مو می‌تواند تسریع شود. اتخاذ یک رژيم غذایی خوب برای شما می‌تواند روشی برای رشد سریع مو باشد. آنچه که از طریق غذا وارد بدن خود می‌کنید به شکل مستقیم روی رشد موها تاثیر می‌گذارد.

در حقیقت زمانی که تغذیه شما با مشکل مواجه می‌شود، ریزش موها غیرقابل اجتناب خواهد بود. به همین دلیل است که زمانی که به یک متخصص برای این مشکل مراجعه می‌کنید، او انواع مکمل‌ها را برای این مشکل تجویز می‌کند. برای دریافت یک رژیم غذایی درست باید حتما به یک متخصص تغذیه رجوع کنید. مواد غذایی که برای رفع این مشکل می‌توانید در برنامه غذایی خود بگنجانید، عبارت هستند از موادی مانند تخم مرغ، توت، ماهی چرب، فلفل دلمه‌ای نارنجی و زرد، میگو، لوبیا قرمز، آووکادو، اسفناج، سیب زمینی شیرین و … همینطور باید حواستان باشد که چه غذاهایی را مصرف نکنید. غذاهایی مانند مواد فرآوری شده و فست‌فودها رشد موها را با مشکل مواجه می‌کنند. میوه‌ها و سبزیجات را جایگزین آن‌ها کنید.

در کل مواد غذایی که به شما موادی مانند ویتامین C، ویتامین A، ویتامین D، ویتامین B-12، سلنیوم، بیوتین و … برای رشد مو بسیار مفید هستند. یکی از موثرترین و راحت‌ترین شیوه‌ها برای رشد سریع مو در یک هفته با روش خانگی ، ماساژ دادن آن است. بهترین زمان برای انجام این کار قبل از خواب است. با دست کف سر خود را ماساژ دهید. در کنار ماساژ دادن موها را برس نیز بزنید. استفاده  از برس جریان خون را در کف سر بهبود می‌بخشد. در نتیجه همین امر سبب می‌شود که رشد موها بهبود پیدا کند. بهترین نوع ماساژ دادن انجام حرکات دورانی است. این حرکت ریشه مو را تقویت می‌کند. البته باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که اگر این کار را به شکل خشن انجام دهید، نتیجه مطلوبی نخواهید گرفت.

بسیاری از افراد آرزوی رشد سریع مو و داشتن موهای بلند و درخشان را دارند ولی به دلیلی ضعیف بودن موها، نبود تغذیه کافی و آسیب به مو، رشد مو کم و کند می‌شود و ترجیح می‌دهند موهای خود را کوتاه کنند. چگونه می‌توان موها را تقویت کرد و باعث افزایش رشد مو شد؟ به جای استفاده از قرص و داروهای شیمیایی و روش‌های مصنوعی مانند کلاه گیس و اکستنشن، می‌توانید رشد موها را با روش‌های طبیعی بهبود ببخشید. شاید توجه کرده باشید که انتهای مو در مقایسه با ناحیه ریشه و قسمت‌های نزدیک‌تر به کف سر، نازک‌تر و آسیب دیده‌تر است. این مسئله به این دلیل پیش می‌آید که قسمت‌های پایینی مو به خوبی تغذیه نمی‌شوند.

زمانی که بعد از هر بار شستشوی سر موهای خود را با استفاده از نرم کننده تیمار می‌کنید، در واقع با این کار به مسدود شدن کوتیکول‌های انتهایی کمک می‌شود و از آسیب‌های احتمالی آینده موها نیز جلوگیری می‌شود. نرم کننده موها را سالم‌تر می‌کنند و همین نکته باعث رشد سریع مو می‌شود. یک ماساژ خوب با روغن داغ می‌تواند به طرز فوق‌العاده‌ای استرس و اضطراب‌ها را از شما دور کند. زمانی که موهای خود را به صورت هفتگی با استفاده از روغن داغ مناسب ماساژ می‌دهید، این روش به شما اطمینان خاطر می‌بخشد که موهای سالمی دارید و با این کار ریزش موهای خود را هم کاهش داده‌اید. می‌توانید از روغن نارگیل، روغن زیتون یا روغن اسطوخودوس استفاده کنید درخشندگی زیبایی را به موهای شما هدیه دهد و از طرف دیگر موجب رشد سریع مو گردد.

ممکن است این نکته به گوشتان خورده باشد که شانه کردن بیش از حد مو موجب ریزش و آسیب فیزیکی به تارهای مو می‌شود. ولی خب باید بدانید که این مسئله همیشگی هم نیست. آسیب احتمالی به مقدار زیادی به نوع شانه یا برسی که استفاده می‌کنید، بستگی دارد. شانه‌ای که دارای دندانه و تارهای مصنوعی باشد، باعث ایجاد شکستگی در تارهای مو می‌شود و به همین صورت موها را آسیب می‌زند. به جای استفاده از برس‌هایی با دندانه‌های مصنوعی، به سراغ شانه‌هایی بروید که از موی خرس ساخته ‌شده است. این برس‌ها جریان خون را در کف سر افزایش می‌دهند. بهتر است هر شب موهای خود را شانه بزنید. این کار باعث قوی شدن ریشه‌ها می‌شود و رشد مو را تسریع می‌بخشد.

بسیاری از خانم‌ها عادت دارند بعد از بیرون آمدن از حمام موهای خیس خود را درون حوله بپیچند و اطلاع چندانی از آسیب‌هایی که همین کار ساده می‌تواند به مو وارد کند، ندارند. موهای خیس مستعد ریزش بیشتر است و پیچیدن این موها درون حوله باعث می‌شود اوضاع بدتر شود. در واقع در این وضعیت موهای ما با تارهای حوله‌ای سنگین در اصطکاک قرار می‌گیرد و باعث می‌شود تارهای مو بریزند. به جای این کار، اگر نمی‌توانید عادت خود را کنار بگذارید، به سراغ حوله‌های میکرو فایبر بروید. قطعاً را کاهش ریزش مو، رشد مو هم بیشتر می‌شود. یک قبیله در چین بنام Red Yao وجود دارد که در روستای Huangluo زندگی می‌کنند.

زنان آنجا در سنین مختلف، از آب برنج برای شست و شو و تغذیه موهایشان استفاده می‌کنند، رکورد موهای زنان این روستا در گینس ثبت شده است و بلندترین موها را دارند. شستشوی مو با آب برنج یک درمان زیبایی سنتی است که در بسیاری از مناطق آسیا محبوب است. بسیاری از مردم آب برنج را به عنوان درمانی موثر برای زیبایی مو می‌شناسند. مثال‌های تاریخی و شواهد بی‌نظیر نشان می‌دهد که آب برنج می‌تواند قدرت، بافت و رشد مو را بهبود بخشد، اما بیشتر شواهد علمی در مورد این درمان بی‌نتیجه است، بنابراین تحقیقات بیشتری برای اثبات فواید استفاده از آب برنج مورد نیاز است. می‌توانید شستشوی موها با استفاده از آب برنج آب را در خانه امتحان کنید و از خواص احتمالی آن بهره‌مند شوید.

مدت‌ها گذشت و چنین ترفندهایی دهان به دهان به نسلهای بعد منتقل شد، اما شیوه‌های جدید زندگی ما را کمی از این عنصر‌های فوق العاده مانند آب برنج که برای تقویت و مراقبت از مو بسیار موثر است، دور کرد. زنان در چین، ژاپن و آسیای جنوب شرقی مدت‌ها است که از آب برنج برای شستشو موهایشان استفاده می‌کنند، اما آیا آب برنج دارای مزایای زیبایی شناختی از نظر علمی است؟! آب برنج، آب نشاسته‌ای است که از برنج پخته و یا خیس شده به دست می‌آید و گفته می‌شود که به داشتن موهای صاف و براق و همچنین رشد سریع‌تر آن کمک می‌کند.

در این بخش بسیار جالب و مفید از سلامت پوست و موی نمناک می‌خواهیم به بررسی مزایای زیبایی‌های مو توسط آب برنج بپردازیم: آیا آب برنج برای مو خوب است؟ بله، برای مو مناسب است. چه چیزی در آن وجود دارد که باعث این اتفاق می‌شود؟ مطالعات نشان می‌دهد که آب برنج حاوی اینوسیتول، یک کربوهیدرات است که موهای آسیب دیده را ترمیم می‌کند. آب برنج همچنین حاوی اسید آمینه است، که باعث تقویت ریشه‌های مو، افزایش حجم مو و داشتن موهای براق و صاف می‌شود. آب برنج برای موهای شما بسیار مناسب است. بی‌خطر و طبیعی است و هیچ عارضه جانبی ندارد و این وضعیت موهای شما را به نحو سالم بهبود می‌بخشد.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا