اقتصادیعمومی

روشهای تولید انواع پودر سنگ مرغوب

معرفی پودر سنگ

همان طور که می‌توان از نام این ماده فهمید، پودر سنگ به پودر انواع سنگ‌هایی که در معادن وجود دارند گفته می‌شود که به روش‌های طبیعی و صنعتی تولید می‌شوند. روش های تولید پودر سنگ اصولاً با استفاده از کوبیده شدن انواع کانی‌های مختلف که در طبیعت وجود دارند اعم از سنگ آهک، کربنات کلسیم، سنگ مرمریت، سنگ گرانیت، سنگ آهن و…. تولید می‌شوند.

به این نکته توجه داشته باشید که امروزه به پودر سنگ، خاک سنگ نیز گفته می‌شود. با توجه به سنگ‌هایی که استخراج می‌شوند انواع پودر سنگ اعم از پودر سنگ جوشقان و.. تولید می‌شود که هر یک از آن‌ها دارای کاربردهای مختلفی دارند.

روش های تولید پودر سنگ و انواع پودر سنگ رایج و مورد استفاده در کشور

همان طور که در بالاتر نیز به این موضوع اشاره کردیم در طبیعت سنگ‌های بسیار متنوعی یافت می‌شود که این امر باعث شده است انواع پودر سنگ را بتوان تولید کرد. در ادامه برخی از پودر سنگ‌هایی که در کشور ما تولید و استفاده می‌شوند را برای شما بازگو خواهیم کرد:

یکی از پرکاربردترین پودر سنگ‌هایی که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌باشد. این ماده دارای خاصیت‌های شیمایی نظیر سنگ مرمر است که می‌تواند در برابر شرایط مختلف محیطی از خود مقاومت بالایی را نشان دهد.  پودر میکرونیزه کربنات کلسیم به دلیل آن که در ملات کاری به راحتی و بدون ایجاد هیچ گونه ترک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 قیمت پودر سنگ کربنات کلسیم: سنگ‌هایی که در معدن‌های منطقه جوشقان اصفهان وجود دارند یکی از بهترین گزینه‌ها برای تولید این ماده ارزشمند می‌باشد. رنگ سفید  کربنات کلسیم پوشش دار ظاهری بسیار تمیز و شیکی را ارائه داده است که برای نماسازی امروزه کاربرد وسیعی پیدا کرده است.

استان قم مانند دیگر استان‌هایی که در کشور ایران وجود دارد دارای معادن سنگ‌های متنوعی است. شما می‌توانید بهترین سنگ‌هایی که سرشار از آهک و کربنات هستند را در استان قم یافت کنید. قیمت و تنوع گسترده‌ای که سنگ‌ها در این استان دارند، قم را به یکی از بزرگ‌ترین تولید کننده‌های پودر سنگ در ایران تبدیل کرده است.

برای خرید آماده با قیمت مناسب از وب سایت ما با شماره های داخل سایت تماس بگیرید و بهترین قیمت را دریافت کنید.

سنگ‌های ناحیه الیگودرز دارای کیفیت بسیار بالایی هستند که از این سنگ‌ها امروزه برای تولید انواع پودر سنگ استفاده می‌کنند. به این نکته توجه داشته باشید روش های تولید پودر سنگ با توجه به نوع سنگ می‌تواند متفاوت باشد. این سنگ‌ها با استفاده از روش صنعتی و با استفاده از دستگاه‌های مختلف کوبش، خرد و کوبیده می‌شوند. این پودرها از لحاظ کیفیت به 3 دسته سنگ سوپر و معمولی، سنگ سفید، سنگ رنگی و… تقسیم بندی می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

روشهای تولید انواع پودر سنگ مرغوب

برای آن که بتوان این ماده ارزشمند که دارای کاربردهای وسیعی است را تولید کرد از راه‌ها و روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند که در ادامه به صورت مختصر به این روش‌ها خواهیم پرداخت:

یکی از رایج‌ترین روش های تولید پودر سنگ، روش طبیعی می‌باشد که بسیاری از افراد از این روش برای تولید پودر سنگ استفاده می‌کنند. این روش به این صورت است که پودری که نرم است به شکل طبیعی بر اثر سایش در بین سنگ‌های موجود در بستر رودخانه ایجاد می‌شوند.

در روش طبیعی تولید پودر سنگ، این ماده با استفاده از فرسایش سنگ‌ها، یخ‌بندان‌ها و نفوذ آب در سنگ به صورت طبیعی تولید خواهد شد. لازم به ذکر است به این نکته توجه داشته باشید که خاک سنگ با ماسه سنگ تفاوت‌های بسیاری دارد.

  • روش صنعتی یا مصنوعی تولید پودر سنگ

روش دوم تولید پودر سنگ به صورت مصنوعی و یا همان صنعتی می‌باشد. این روش به این صورت است که قسمت‌هایی از خاک سنگ به روش‌های مختلف صنعتی تولید می‌شود که با استفاده از ماشین آلات و دستگاه‌های مخصوص این حوزه در هم کوبیده شده و تبدیل به خاک سنگ می‌شوند.

مجموعه پرتلند یکی از بهترین های فروش انواع در کشور می باشد که می توانید با تماس با شماره های داخل وب سایت سفارش خود را با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت محصول به ثبت برسانید.

دستگاه‌هایی که در این حوزه فعالیت دارند دارای فک‌های بسیار قوی هستند که برای کوبیدن و خرد کردن سنگ‌های مختلف طراحی شده است. در نتیجه در روش تولید پودر سنگ به صورت طبیعی وجود ماشین آلات و دستگاه‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار شده است.

آموزش کار با پودر سنگ متا |پودر سنگ در بتن

مراحل و روش های تولید پودر سنگ

مراحلی که در روش های تولید پودر سنگ وجود دارد از استخراج سنگ از معادن شروع می‌شود. بعد از آن سنگ‌هایی که بیرون آورده شده‌اند به کارخانه‌ها انتقال داده می‌شوند تا عملیات کوبش بر روی آن‌ها انجام شود. در نهایت با استفاده از توری‌های خاصی سورت بندی می‌شوند.

مطلب پیشنهادی:

کاربرد انواع پودر سنگ

از پودر سنگ امروزه می‌توان در صنایع مختلف به کار برد و از خاصیت‌های آن بهره‌مند شد. در ادامه برخی از مهم‌ترین کاربردهای این ماده را برای شما بازگو کرده‌ایم:

  • استفاده در صنعت ساختمان سازی

یکی از اصلی‌ترین کاربردهایی که این خاک سنگ‌ها دارند می‌توان به استفاده آن‌ها در صنعت ساختمان سازی اشاره کرد. این ماده در این صنعت با دیگر مصالح ساختمانی اعم از سیمان، گچ، سیمان سفید و.. ترکیب می‌شود و چسبندگی عالی را ایجاد می‌کند.

اصولاً از پودر سنگ در ملاط‌ها بیشتر استفاده می‌کنند. این چسبندگی که این ماده به وجود می‌آورد باعث می‌شود که مقاومت و استحکام ساختمان و سازه افزایش داشته باشد. علاوه بر این موضوع پودر سنگ از خشک شدن و ترک خوردن سیمان جلوگیری خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

 

پودر سنگ‌های مختلف به غیر از صنعت ساختمان سازی در دیگر صنایع نیز کاربردهای وسیعی از خود نشان داده است. به عنوان مثال از این ماده به عنوان پرکن استفاده می‌شود که در سرامیک کاشی و بتن به خوبی استفاده می‌شود. از پودر سنگ کربنات نیز در ساخت انواع گازهای دی‌اکسیدکربن خوراکی برای نوشابه‌های گازدار استفاده می‌کنند.

کاربرد های جانبی انواع پودر سنگ

علاوه بر مواردی که در بالاتر به آن‌ها اشاره کردیم کاربردهای دیگری نیز برای این ماده ارزشمند وجود دارد که عبارت‌اند از:

  • به‌کارگیری در تولید آثار هنری
  • بالا بردن چسبندگی لایه‌های قیرگونی
  • ترکیب با مواد دیگر برای تهیه دوغاب و ملاط
  • به‌کارگیری در سند بلاست
  • در صنعت کشاورزی برای تقویت خاک زمین
  • در تولید چسب و رزین‌های مرغوب
  • به‌کارگیری در صنایع غذایی و دارویی
  • استفاده از پرورش دام و طیور و مختلف
  • به‌ کارگیری در سیستم‌ های تصفیه آب و فاضلاب شهری و خانگی

 

دکمه بازگشت به بالا