علمی و پزشکی

سیل ایران در 20/30 میلیون کشور بعدی فشار خون بالا دارد!

به گزارش شفاف ، افشین ملایی در جلسه شورای سیاستگذاری شهرهای فعال ایران که عصر امروز (پنجشنبه) برگزار شد ، صحبت می کرد و پیش بینی می کند که طی 10 سال آینده سیل در کشور رخ دهد که هرگز تکرار نشده است. بیایید خود را برای سیل آماده کنیم و راههای محافظت از خود را جویا شویم ، زیرا آمارهای بهداشتی نشان می دهد که طی 20 سال آینده ما درگیر سیل کنونی در این کشور نخواهیم بود و همه قدرتهای کشور از این طریق به چالش کشیده می شوند. ما با افرادی ملاقات خواهیم کرد که انرژی کمتری دارند و از سلامتی و تناسب اندام کمتری برخوردار هستند.

وی ادامه داد: با رسیدن شیوع زندگی کم تحرک در کشور به 56 درصد ، هر بیمار روانی می ترسد و این سisesال مطرح می شود که چرا 56 درصد جمعیت و 65 درصد زنان باید بنشینند؟

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی گفته است که اگر وقت را تلف کنیم ، با همین معضل روبرو خواهیم شد: در جلسه دادگاه عالی سالمندان عنوان شد که میزان پیری در ایران سریعتر از میزان پیری در همه کشورها است. کشورهای پیشرفته حدود 100 سال طول می کشد.

ملایی ادامه داد: در چند سال اخیر تغییر تدریجی جمعیت را تجربه کرده ایم و طی 10 سال آینده با مشکل پیری روبرو خواهیم شد ؛ این افراد مسن نیستند که قوی هستند ، بلکه افراد مسن مبتلا به انواع بیماری ها هستند که شروع می شوند عدم تحرک و با چالش های جهانی روبرو خواهد شد.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا نشان می دهد که ممکن است در کشور با چالش هایی روبرو شویم ، گفت: “اگر نظر خود را تغییر ندهیم ، احساس خواهیم کرد که در معرض خطر جدی هستیم و طی 20 سال آینده با چالش ها و اصلاحاتی روبرو خواهیم شد.” شد.

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی با اعلام اینکه دانش آموزانی که قرار است بیشترین فعالیت را در جامعه داشته باشند اما با 22٪ چاقی روبرو هستند ، اظهار داشت: براساس وزارت بهداشت ، بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، 30 میلیون و 700 هزار ایرانی دارای فشار خون بالا! چه اتفاقی برای ایرانیان افتاده که فشار خون بالا دارند؟ چگونه باید این مسئله حل شود؟ ما باید روی ایده های جدید تمرکز کنیم و با هم کار کنیم.

ملایی افزود: ما می دانیم كه بودجه دولت محدود است ، اما با تركیب قدرت های بین المللی می توانیم یك واقعه مهم را شناسایی كنیم تا بتوانیم تمركز خود را بر بودجه توسعه و زیرساخت ها بگذاریم و به یك ایران فعال تر برویم.

دکمه بازگشت به بالا