اقتصادیبرترین های کار و کسب

شرایط پناهندگی در فرانسه برای ایرانیان

 تعریف کنوانسیون ژنو

پناهندگی فرانسه از مواردی می باشد که افراد پنهاجو مورد نیاز می توانند از این پروسه وارد  این کشور شده و سر پناهی داشته باشند. هر ساله متقاضیان زیادی درخواست پناهنده شدن در این کشور را دارند. فرانسه از دسته کشور هایی عضو کنوانسیون ژنو (1951 سازمان ملل متحد) می باشد و طبق پیمان نامه ثبت شده در سازمان ملل موظف به پذیرش پناهندگان می باشد. کنوانسیون ژنو بر این اساس بنا شده که در صورتی که فردی از هر کشور و هر نژادی مشکل داشته و جان متقاضیان به هر علتی در خطر باشد می توانند با ارائه مدارک خود درخواست پناهندگی این کشور را داشته باشند.

اسامی کشورهای عضو کنوانسیون ژنو در سال 1964 :

خطرات پناهندگی فرانسه

تحصیل در فرانسه: پناهندگی فرانسه و خطرات آن فراوان می باشد که لازم است افرادی که متقاضی این نوع مهاجرت می باشند با اطلاع کامل از خطرات این پروسه وارد این امر مهاجرتی شوند. افرادی که اقدام مهاجرت و پناهندگی فرانسه می نمایند به دلیل ورود به کمپ ها و زندگی های گروهی دچار افسردگی می شوند این افرا امکان دارد تا سال ها در کمپ ها نگهداری شوند تا درخواست آنها بررسی شود و در نهایت پاسخ قطعی به متقاضیان اعلام شود. متقاضیان در طی این سال ها از خدمات پایین بهداشتی، درمانی، تحصیلی و اجتماعی بهره می برند. اصولا اکثر افرادی که وارد این کشور می شوند از راه دریا ورود می کنند این افراد در انبار های کشتی های باری پناه می گیرند و خطرات دریا و دزدان دریایی را به عهده می گیرند که بیشتر این افراد جان خود را از دست می دهند.

مراحل پناهندگی فرانسه

پناهندگی فرانسه و مراحل درخواست آن در این کشور دارای نظمی خاصی می باشد افرادی که به عنوان پناهنده وارد این کشور می شوند باید مراحلی خاصی را پشت سر بگذارند. افرادی که از کشور های خود فرار می کنند و به مرز های این کشور پناه می برند و تقاضای خود را به پلیس مرزی ارائه می دهند. هنگامی که درخواست متقاضیان ارائه می شود آنها در محل هایی نگه داری می شوند تا به درخواست متقاضیان رسیدگی شود دولت ها موظف هستند مدارک افراد را کامل بررسی نموده و در صورتی که آنها تحت پوشش کشور های دیگر اتحادیه اروپایی می باشند طبق قوانین دوبلین به آن کشور برگشت داده می شوند.

افرادی که وارد این کشور می شوند در صورت ارائه درخواست مقامات ذی صلاح باید در مدت 3 روز پاسخ درخواست پناهندگان را بررسی نمایند و پاسخ خود را اعلام نمایند. متقاضیانی که با پاسخ مثبت روبه رو می شوند و اجازه اقامت در این کشور را دارند نمی توانند وارد کشور های اتحادیه اروپا شوند. پناهندگان به چند صورت حمایت می شوند در برخی موارد اجازه کار داده می شود و این اجازه کار تا 10 سال معتبر می باشد و در صورت اتمام تاریخ کارت اقامت متقاضیان به صورت خودکار تمدید می شود. اما در برخی موارد این نوع کارت اقامت 1 ساله صادر می شود و تنها متقاضیان 1 سال اجازه کار دارند و در صورتی که  شرایط کشور مبدا برای متقاضیان تغییر نکرده باشد متقاضیان می توانند کارت اقامت و پناهندگی فرانسه را تمدید نمایند.

در ادامه تمامی مراحل پناهندگی در فرانسه بصورت کامل ذکر شده است:

بررسی توسط سازمان حفاظت از پناهندگان و افراد بدون تابعیت کشور فرانسه اوفپرا (OFPRA)

حقوق و مزایای پناهندگی در فرانسه

افراد پس از قبول شدن کیس پناهندگی توسط کشور فرانسه، دارای حق و حقوق اولیه ای از جمله مسکن، حقوق پناهندگی ماهیانه و همچنین حق آموزش خواهند بود. در این بخش از مقاله حقوق پناهندگان در کشور فرانسه را برای شما عزیزان ذکر نموده ایم.

شما بعنوان یک پناهنده در کشور فرانسه، حق بهره مندی ازشرایط زیر را خواهید داشت:

حدود 100000 منزل برای اسکان پناهجویان در سرتاسر فرانسه وجود دارد. این اماکن تشکیل شده اند از آپارتمان، مراکز اسکانعمومی و یا هتل ها. ممکن است که شما در محل های اسکان کادا بخشی از محل زندگی را با اشخاص و یا خانواده های دیگر بصورت اشتراکی استفاده کنید (حمام، آشپزخانه، توالت).

کمک هزینه مالی برای افراد پناهنده با حداقل سن 18 سال، تا آخر ماهی که حق ماندن شما در قلمرو کشور به پایان می رسد برایتان واریز می شود.

شما همچنین از کمک و همراهی برای انجام اقدامات اداری و اجتماعی و برای پیگیری پرونده درخواست پناهندگی شما و بهره مندی از حقوق اجتماعی که به شما تعلق خواهند گرفت از جمله دسترسی به آموزش، بهداشت و خدمات درمانی برخوردار خواهید شد.

ویزای همراه فرانسه برای پناهندگان

اگر در زمانی که شما از حق پناهندگی برخوردار می شوید خانواده شما خارج از فرانسه باشد، می توانید با توسل به قوانین مربوط به پیوستن به خانواده و به محض برخورداری از حمایت آنها را به فرانسه بیاورید.

افراد شامل ویزای همراه پناهندگی فرانسه:

کیس های پناهندگی فرانسه

پناهندگی فرانسه و درخواست پناهندگی این کشور از چند شیوه امکان پذیر است و در تنها در برخی موارد این کشور شما را یک پناهنده محسوب می کند. افرادی که از کشور خود به هر عنوانی فرار کرده اند باید ثابت نمایند که به علتی بازگشت آن ها باعث از دست دادن جان آن ها می شود. در ادامه مطالب به بررسی چند نوع از مسائلی که باعث اخذ پناهندگی در کشور ها می شود می پردازیم.

پاسپورت پناهندگی فرانسه

اگر از حق پناهندگی برخوردار شده اید، باید ثابت کنید که 5 سال بطور مستمر در فرانسه زندگی کرده اید و تا بتوانید را به تابعیت فرانسه تبدیل کنید. برای درخواست تابعیت  فرانسه شما باید بعضی شرایط را دارا باشید ) مانند آشنایی با زبان فرانسه و ادغام در جامعه فرانسه . همچنین شما باید پرونده خود را به شعبه اداره درخواست مهاجرت جهت درخواست تابعیت ارائه نمایید.

بهترین کیس پناهندگی در فرانسه |پناهندگی فرانسه با ویزای توریستی

روش های جایگزین پناهندگی فرانسه

پناهندگی فرانسه از روش های ورود به این کشور می باشد که به هیچ عنوان از سوی موسسه ملک پور پیشنهاد نمی شود و هیچگونه خدماتی ارائه نمی شود. افرادی که قصد ورورد به این کشور را دارند می توانند از روش های دیگر وارد این کشور شوند. در ادامه مطالب روش های مختلف ورود به این کشور بررسی می شود.

اخذ اقامت فرانسه از طریق تحصیل:

علاقه مندان مهاجرت به فرانسه می توانند به ازای پناهندگی فرانسه از طریق تحصیل وارد این کشور شوند. افرادی که متقاضی اخذ اقامت از طریق تحصیل به این کشور می باشند می توانند در رشته های مختلف و مقاطع گوناگون تحصیل نمایند. متقاضیان می توانند به 2 زبان فرانسوی و انگلیسی تحصیل نمایند. علاقه مندان تحصیل در این کشور باید ابتدا یک پذیرش تحصیلی دریافت نمایند و بعد از طریق پذیرش تحصیلی در خواست ورود به این کشور را داشته باشند. متقاضیان عزیز توجه داشته باشید که تحصیل به زبان فرانسوی در این کشور رایگان می باشد.

اخذ اقامت فرانسه از طریق کار:

متقاضیان توجه داشته باشند یکی از راه های جایگزین پناهندگی فرانسه مهاجرت از طریق کار در فرانسه می باشد. علاقه مندان ورود از طریق کار باید دعوت نامه کاری از یک کار فرما و یا یک شرکت معتبر داشته باشند. کارفرما و شرکت که متقاضی دعوت نیروی کاری خارجی می باشند باید در ابتدا یک 3 ماه در کشور خود و بعد 3 ماه در کل اتحادیه اروپا آگهی شود در صورتی نیروی مورد نظر یافت نشد می توانند با اجازه اداره کار دعوت نامه کاری را برای نیروی مورد نظر ارسال نمایند. متقاضیان باید برای ثبت درخواست کاری خود مدارک تحصیلی، سوابق کاری و مدارک زبان خود را ارائه نمایند.

اخذ اقامت فرانسه از طریق سرمایه گذاری:

ویزا سرمایه گذاری فرانسه و اقامت این کشور از  طرق مختلفی بدست می آید. یکی از شیوه هایی که متقاضیان می توانند اقامت این کشور را دریافت نمایند سرمایه گذاری در این کشور می باشد. متقاضیان ثبت شرکت در فرانسه می توانند با ثبت شرکت در این کشور یک اقامت بلند مدت دریافت نمایمد و به راحتی در فرانسه و کشور خود رفت و آمد داشته باشند متقاضیان عزیزی که قصد سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کشور فرانسه را دارند باید بدانند یکی از شرایط ثبت شرکت و شروع کار در این کشور استخدام تبعه فرانسوی می باشد که حداقل 2000 تا 2500  یورو در ماه دستمزد دریافت نمایند. متقاضیان سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت می توانند برای خانواده خود که شامل همسر و فرزند زیر 18  سال می باشد اقامت این کشور را دریافت کنند و نکته جالب ویزای همراه در این می باشد که شما اجازه کار دارید ولی در ابتدا باید جست و جوی کار داشته و از کار فرما خود تقاضا کرده تا از اداره ی مهاجرت درخواست اجازه کار نماید. مهم ترین نکته در این سرمایه گذاری در این کشور هزینه ای می باشد که باید افراد مد نظر خود قرار دهند این هزینه بالغ بر 100 هزاریورو می باشد و افراد این مبلغ را باید به عنوان حداقل سرمایه جهت ویزای سرمایه گذاری مد نظر قرار دهند. دوستان عزیز می توانند در لینک زیر از روش های سرمایه گذاری در فرانسه دیدن نمایید.

اخذ اقامت فرانسه از طریق تولد:

اقامت فرانسه از طریق تولد و اخذ تابعیت این کشور از طریق تولد یکی از راه های اقامت این کشور می باشد. کشور فرانسه از دسته کشور هایی می باشد که سیستم تولد در آن خون می باشد و متقاضیان باید حتما از والدین و یا پدر با مادر فرانسوی باشند متقاضیان در برخی موارد با فکر این که با تولد فرزند خود در خاک این کشور  می توانند تابعیت این کشور را بدست بیاورند اقدام به این امر می نمایند که دچار اشتباه شده اند. در کشور فرانسه تنها به کودکانی که دارای والدین فرانسوی می باشند اقامت و تابعیت داده می شود. متقاضیان عزیز باید توجه داشته باشند تنها 30 کشور در سطح جهان از سیستم خاک تابعیت می کنند که می توان به معروف ترین آنها از قبیل آمریکا، کانادا، آرژانتین و مکزیک اشاره کرد.

اخذ اقامت فرانسه از طریق ازدواج:

یکی از روش های جایگزین پناهندگی فرانسه و اخذ اقامت فرانسه از طریق ازدواج می باشد. متقاضیان می توانند با این روش اقامت و تابعیت این کشور را داشته باشند. افرادی که با تبعه این کشور ازدواج می نمایند می توانند بعد از 3 سال زندگی با شریک زندگی خود درخواست اقامت دائم این کشور را داشته باشند.

منبع : https://officialmalekpour.net/

دکمه بازگشت به بالا