اقتصادیبرترین های کار و کسبعمومی

شماره شبا بانک ملت چیست؟

چرا شماره شبا ملت اهمیت دارد؟

گرفتن شماره شبا بانک ملت شبایاب یا هر بانک دیگری، ساده‌ترین راه برای انجام هر نوع خدمات بانکی است. با گرفتن شماره شبا، نیازی به نام بانک، کد شعبه، نوع حساب یا هر چیز دیگری ندارید و تنها با در اختیار داشتن این کد 24رقمی می‌توانید هر مقداری پول را سریع‌تر از راه‌های دیگر به حساب مقصد انتقال دهید.

علاوه بر این، هزینه جابه‌جایی پول در روش کارت به کارت پلکانی محاسبه می‌شود و اگر قصد انتقال مبلغ زیادی را داشته باشید، باید کارمزد بالایی پرداخت کنید. اما انتقال پول با شماره شبا، هزینه پایین‌تری هم از دیگر روش‌های انتقال پول در سیستم بانکی دارد. جدای از همه این مزایا، شماره شبا برای هر فرد منحصربفرد است و حتی اگر شماره‌ای را پس و پیش وارد کنید، امکان اشتباه در انتقال حساب و واریز پول به فرد دیگر وجود ندارد و تراکنش شما تا زمانی که شماره شبا صحیح را وارد نکنید، انجام نمی‌شود.

دریافت شماره شبا بانک ملت رایگان

گرفتن شماره شبا بانک ملت با استفاده از شماره کارت بانکی (همان شماره 16رقمی روی کارت) و شماره حساب (همان شماره‌ای که در بیشتر پیامک‌های تراکنش بانکی وجود دارد) به راحتی امکان‌پذیر است. تنها کافی است چند ثانیه وقت بگذارید در پنل کاربری «رده» عضو شوید و در بخش تبدیل‌های شبا یکی از این دو عدد -شماره حساب یا کارت- را بزنید.

در سایت رده این امکان فراهم شده تا تبدیل شماره کارت یا شماره حساب به شبا در تمام بانک‌ها – بانک ملی، بانک پاسارگاد، بانک اقتصاد نوین، بانک کشاورزی، بانک سامان، بانک سرمایه، بانک صادرات، بانک مسکن، بانک سپه، بانک آینده، بانک مهر ایران، بانک رسالت، بانک دی، بانک انصار، بانک ملت، بانک شهر، بانک ایران زمین، بانک سینا، بانک تجارت، بانک توسعه تعاون، بانک خاورمیانه، بانک گردشگری، پست بانک، بانک رفاه کارگران و موسسه نور – را انجام بدهید.

آموزش گام به گام گرفتن شماره شبای بانک ملت

  1. تمام مراحل برای گرفتن شماره شبا بانک ملت در کمتر از یک دقیقه انجام می‌شود. کافی است وارد حساب کاربری‌تان در «رده» شوید. اگر هم قبلا ثبت نام نکرده‌اید، اصلا کار سختی نیست: وارد کردن اطلاعاتی مانند نام و نام خانوادگی، شماره موبایل و انتخاب یک رمز عبور. به همین سادگی ثبت نام شما تکمیل می‌شود.
  2. بعد از ورود، صفحه اصلی حساب کاربری را مشاهده می‌کنید. قسمت‌های مختلفی مانند «تبدیل‌های شبا»، «استعلام تسهیلات» و «استعلام چک برگشتی» در سه پنجره مختلف روبه‌روی شما هستند. برای گرفتن شماره شبای ملت باید بخش «تبدیل‌های شبا» را انتخاب کنید.
  3. در قسمت «تبدیل‌های شبا»، این ۴ بخش را خواهید دید؛ «کارت به شبا»، «کارت به حساب»، «حساب به شبا» و «استعلام شبا». پس برای گرفتن شبا یکی از بخش‌های کارت به شبا یا حساب به شبا را لمس کنید. بعد هم روی بخش «تبدیل» کلیک کنید تا به همین سادگی شماره شبا بانک ملت خودتان را بگیرید.
  4. فراموش نکنید همراه با این شماره، تمام اطلاعات بانکی دیگر شبیه شماره کارت، شماره حساب، نام صاحب حساب و حساب بانکی فعال یا غیرفعال در دسترس شماست.

نکته: به جای حفظ کردن یک شماره 24 رقمی، روی «کپی شماره شبا» کلیک کرده و به سادگی انتقالش دهید. این‌طوری خیال‌تان از اشتباه نشدن شبا هم راحت می‌شود.

تبدیل شماره حساب به شبا بانک ملت

مطابق با دستورالعمل بانک مرکزی بانک‌ها مکلفند شماره شبای تمامی حساب‌های مشتريان‌شان را محاسبه کرده و در اختيار آنها قرار دهند. پس گذشته از سایت رده که راحت‌ترین راه ها را برای دریافت شماره شبا بانک ملت فراهم کرده، می‌توانید با مراجعه به شعبه، سایت اینترنتی، اپلیکیشن بانک يا خودپردازهای بانک ملت، شبای حساب يا حساب‌های خود را دريافت کنيد. اما برای دریافت شبا از طریق سایت تنها بايستی شماره حساب را وارد کرده و عبارت امنيتی‌ای را که وجود دارد هم در فيلد مربوطه‌اش تایپ کنید.

اگر می‌خواهید از طریق شماره کارت به شماره شبا برسید یا به فکر تبدیل شماره کارت ملت خود به شماره شبا هستید، باید در سایت رده عضو شوید. چرا؟ چون «رده» توانسته این امکان را به دست آورد که با وارد کردن شماره کارت بانک ملت، شماره شبا را ارائه دهد. برای استفاده از این امکان و همچنین اطمینان از نام صاحب حساب و فعال بودن حساب، عضو «رده» شوید و در پروفایلتان به سادگی شماره شبا بگیرید.

ویژگی‌های شماره شبا

  • با دانستن شماره شبا، می‌توانید وجه را به آن منتقل کرده يا از طريق آن پول دريافت کنيد، بدون اين که نگرانی‌ای درباره ساير جزئيات حساب داشته باشيد.
  • برای حواله‌هایی که از شبا در آنها استفاده می‌شود هیچ نیازی نخواهید داشت تا اطلاعاتی درباره حساب داشته باشید، اطلاعات دست‌وپاگیری همچون نام یا کد بانک و شعبه آن، شماره حساب، نوع حساب و…
  • از هر اشتباه سهوی جلوگیری می‌کند. به این‌صورت که اگر اشتباه یا سهوی در ورود شماره شبا پیش آید، سامانه‌های بانکی از اشتباه مشتری در اعلام شماره يا از خطای متصدی بانک در ورود اطلاعات آگاه شده و آن را گزارش می‌کنند. به اين معنی که اگر مشتری يا متصدی بانک يک يا چند رقم از شبا را به اشتباه وارد كند، سيستم با كنترل محتوای شماره شبا به او اعلام می‌كند كه اشتباهی رخ داده است و بايد شماره وارد شده بار دیگر كنترل شود.

سوالات متداول درباره شبای بانک ملت

تنها با دانستن شماره ۱۶ رقمی روی کارت‌های بانک ملت، می‌توانید شماره شبا بگیرید. کافی است وارد سایت «رده» شوید و بعد از دادن شماره کارت، شبا بانک ملت را داشته باشید.

با استفاده از شماره شبا بانک ملت، مبلغ بیشتری از دیگر روش‌های جابه‌جایی وجه، امکان انتقال پول دارید.

شماره شبا بانک ملت چیست؟

در هر حساب بانکی یک شناسه واحد به نام شماره شبا (Sheba) وجود دارد که معادل انگلیسی شماره شبا IBAN مخفف (International Bank Account Number )به معنی شماره حساب بانکی بین المللی است، که یک استاندارد ملی است و در چارچوب استانداردهای جهانی با هدف یکپارچه سازی حساب های بانکی تعریف شده است.

شما می توانید شماره شبا 24 رقمی را به صورت حضوری از طریق بانک و یا به صورت غیر حضوری و آنلاین از سامانه شبکه استعلام بدست آورید. نکته بعدی که باید در مورد شماره شبا بدانید این است که شماره شبا مانند شماره کارت منقضی نمی شود و نقل و انتقالات مالی با امنیت بیشتری انجام می شود و امنیت حساب شما به خطر نمی افتد.

شماره شبا چه کاربردی دارد؟

یکی از بهترین مزیت های دیگر این امکان بانکی سقف انتقال شبا بانک ملت است که تا سقف پنجاه میلیون تومان را به راحتی می توانید از طریق پایا یا ساتنا انتقال دهید. جالب است بدانید که داشتن شماره شبا امکان انجام تراکنش های خارج از کشور را نیز به شما می دهد. اگر قصد دارید برای کسب و کار شخصی خود دستگاه کارتخوان (POS) تهیه کنید حتما می بایست شماره شبا خود را در اختیار داشته باشید.

چرخه انتقال پایا و ساتنا چیست؟

اگر بخواهیم به زبان ساده سیستم پایا و ساتنا را توضیح دهیم باید بگوییم که پایا یک سیستم تبادل اطلاعات بانکی می باشد، به تمامی بانک ها این اجازه را می دهد که کاربران تبادلات بانکی خود را به صورت الکترونیک انجام دهند. یعنی زمانی که شما از سیستم پایا و ساتنا استفاده می کنید دستور واریز و یا برداشت وجه در حساب های سایر بانک ها صادر می شود. بانک مرکزی با ارئه این سامانه امکان حواله الکترونیکی را فراهم آورده است و خیلی راحت می توان پول را از حساب خود به حساب شخص دیگر به حساب بانک های دیگر انتقال داد. شما در هر زمانی که می خواهید می توانید با شماره شبا از طریق پایا و ساتنا انتقال وجه را انجام دهید، اما در ساعت های مشخص که توسط بانک مرکزی تعیین شده است واریز صورت می گیرد.

  1. ساعت کاری 3:45 صبح
  2. ساعت کاری 10:45 صبح
  3. ساعت کاری 14:30 ظهر

نحوه محاسبه شماره شبا بانک ملت از طریق شماره حساب

محاسبه شبا از طریق شماره حساب با استفاده از تعدادی فرمول ریاضی قابل انجام است. به این صورت که با ترکیب کد بانکی و شماره حساب به همراه یک عدد خاص میتوان شماره شبا بانک ملت را با حساب بانکی به دست آورد ولی مشکل بزرگ این است که آیا شماره شبا ایجاد شده صحیح است یا خیر؟ شبکه استعلام این امکان را در اختیار کاربران خود قرار داده است که با پرداخت کامرزد بانکی، صحب شماره شبا خود را استعلام گرفته و نام صاحب حساب بانک ملت خود را مشاهده کنند. برای استفاده از این سرویس شما کافیست از فرم محاسبه گر بالای همین صفحه استفاده کنید و با سرعت بالا شماره شبا خود را دریافت کنید. دقت داشته باشید که در ورود شماره حساب خود دقت کافی را به خرج دهید و از درست بودن نام صاحب حساب اطمینان حاصل کنید.

دریافت شماره شبا با شماره کارت بانک ملت

یکی از مهم ترین اعدادی که ما با آن سر و کار داریم شماره کارت بانکی ماست. با توجه به افزایش هزینه نقل و انتقالات بانکی توسط بانکی مرکزی انتقال پول از طریق شماره کارت بانک ملت شاید دیگر منطقی نباشد. از طرفی شماره شبا تنها گزینه جهت انتقال پول با کمترین هزینه بانکی است. اما مشکل اینجاست که با محاسبات عددی نمی توان شماره کارت را به شماره شبا بانک ملت تبدیل نمود. شبکه استعلام با افتخار اعلام می کند که موفق به راه اندازی سرویسی شده است که به آسانی می توانید با پرداخت کارمزد بانکی شماره کارت بانک ملت خود را به شماره شبا تبدیل کنید. برای اینکار کافیست شماره کارت خود را در فرم تبدیل گر بالای همین صفحه قرار داده و بر روی دکمه محاسبه کلیک کنید. پس از پرداخت کارمزد بانکی شماره شبا محاسبه شده به شما نمایش داده خواهد شد.

تبدیل شماره کارت به شماره حساب بانک ملت

علاوه بر سرویس تبدیلگر شماره شبا بانک ملت، سرویس تبدیل شماره کارت به شماره حساب بانک ملت نیز بر روی شبکه استعلام فعال شده است. شما همزمان با تبدیل شماره کارت خود به شماره شبا در صفحه نهایی شماره حساب مقصد خود را نیز مشاهد خواهید کرد. عملا با یک محاسبه دو نتیجه دریافت خواهید کرد.

شماره شبا محاسبه شده فعال می باشد؟

اگر شما شماره حساب و شماره کارت خود را صحیح نماید سیستم مطابق شماره ورودی شماره شبا را حساب خواهد کرد. پس لطفا در وارد کردن اطلاعات ورودی دقت بالا به خرج دهید. و در ادامه نام صاحب حساب را با دقت بررسی فرمایید و در ادامه شماره شبا را در سامانه انتقال پولی خود نیز مجدد بررسی کنید.

همه چیز درباره شماره شبا بانک ملت

از آنجا که هر بانک، از سیستم شماره‌گذاری منحصر به فردی برای حساب مشتریان خود استفاده می‌کند، در نتیجه شماره‌ی مشترکی میان بانک‌ها رواج ندارد و نمی‌توان به سهولت این انتقال حساب را انجام داد. به همین دلیل اگر تا پایان مقاله با ما همراه باشید ما به شما روشی را معرفی می‌کنیم که بتوان بدون پرداخت کارمزد و به سادگی آب خوردن مبلغ مورد نظر خود را از یک بانک به بانک دیگر انتقال داد: شماره شبا! از آنجا که که برای دریافت شماره شبا بانک بانک ملت، تا اطلاع ثانوی تنها از شماره حساب خود می‌توانید آن را دریافت نمایید. اما چرا شماره شبا نیاز است؟ شماره شبا، شماره‌ای است که مشترک بین تمامی بانک‌هاست و انتقال پول را بدون پرداخت کارمزد و بدون هیچ‌گونه اشتباهی، برای شما میسر می‌نماید. فراموش نکنید که با این شماره شبا، نه تنها تراکنش‌های داخلی، بلکه می‌توانید تراکنش‌های بین‌المللی را نیز انجام دهید. از آنجا که کارت‌های بانکی این ویژگی را دارند که تنها حساب‌های درون بانکی را به یکدیگر متصل می‌نمایند، سامانه‌های پردازشگری که به شما در نوشتن شماره‌ی شبا کمک می‌کنند، نمی‌توانند از شماره‌ای که بر روی کارت‌های بانکی نوشته شده‌ است استفاده کنند. برای دریافت شماره شبا بانک ملت نیاز است تا شماره کارت خود را به شماره شبا تبدیل نماییم. اما توجه کنید که شماره کارت به شماره حساب ارتباطی ندارد، به همین دلیل نمی‌توانید به طور مستقیم  شماره شبا را از شماره کارت استخراج کنید. از این رو اولین قدم این است که شماره کارت خود را به شماره حساب تبدیل کنید و پس ازآن می‌توان به دریافت شماره شبا بانک بانک ملت با شماره کارت اقدام نمود. برای انتقال وجه از طریق شماره شبا، از سامانه‌های ساتنا یا پایا می‌توانید استفاده کنید. سامانه ساتنا در مورد مبالغی استفاده می‌شود که پایین‌تر است و از سه شیوه به این شرح قابل انتقال است: شعب بانک، اینترنت بانک و یا موبایل بانک. از طریق شعب بانک تا سقف 500 میلیون ریال، اینترنت بانک تا سقف 150 میلیون ریال و مجموع 600 میلیون ریال و موبایل بانک تا سقف 150 میلیون ریال این کار می‌توانید این جابجایی را انجام دهید. در سامانه ساتنا دو راه وجود دارد، که یکی شعب بانک برای مبالغ نامحدود و دیگری اینترنت بانک است که با استفاده از رمز ثابت 500 میلیون ریال و با استفاده از دستگاه توکن 2 میلیارد ریال می‌توانید انتقال وجه داشته باشید. شماره‌ی شبای هر فرد متشکل از 24 رقم است که می‌توانید به وسیله شماره‌حساب خود آن را به دست آورید. ترتیب این عدد از ترکیب کد بانک، نوع حساب و شماره‌ی حساب هر فرد تشکیل شده است.

هر شبا، علاوه بر 24 رقمی که گفته شد دارای 2 کاراکتر دیگر نیز هست که شامل دو حرف ابتدایی نام کشور مبدا است و در ایران IR است

بانک ملت به موجب مصوبه‌ی مورخ 29 آذر 1358 مجمع عمومی بانک‌ها از ادغام بانک‌‌های تهران، داریوش، بین‌المللی ایران، عمران، بیمه‌ی ایران، ایران و عرب، پارس، اعتبارات تعاونی و توزیع، تجارت خارجی و فرهنگیان در تاریخ 31 تیر 1359 تشکیل و با شماره 38077 در اداره‌ی ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید و عملیات اجرایی بانک از همان تاریخ آغازشد. با ادغام بانک ها، سرمایه‌ی اولیه‌ی بانک ملت به سی وسه میلیارد و پانصدمیلیون ریال رسید. به استناد مجمع عمومی فوق‌العاده بانک‌ها (مورخ 17 فروردین87) و تصویب نامه هیأت محترم وزیران (شماره 68985/ت 37925 مورخ 2 مرداد 86) شخصیت حقوقی بانک ملت به سهامی عام تبدیل گردید. بانک ملت در حال حاضر با سرمایه 262043 میلیارد ریال یکی از بزرگ ترین بانک‌های کشور است که درچارچوب دولت جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند. مهم‌ترین راهبردهای بانک ملت توسعه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات، مدیریت روابط مشتریان، بهبود کیفیت خدمات، توسعه منابع انسانی و بهبود شاخص‌های عملکرد است. برای دستیابی به این راهبردها، اهدافی همچون رشد و بهره‌وری بانک، سوددهی و ارائه خدمات مناسب به مشتریان، شناخت نیازها و دسته‌بندی مشتریان و فرآیندهای مربوط به سود، آموزش‌های استراتژی محور، فن‌آوری نوین بانکی و همسوسازی اهداف فردی، بخشی و سازمانی ترسیم شده‌است.

شماره شبا بانک ملت، یک کد ۲۴ کاراکتری است که برای نقل و انتقال وجه میان بانک‌های داخلی و حتی نقل و انتقال های برون مرزی به کار می‌رود. این شناسه یکتا به مشتریان کمک می‌کند تا به سادگی، تنها با به کارگیری یک شماره بتوانند درخواست انتقال وجه خود را در هر یک از سامانه‌های خدمات پرداخت الکترونیک ساتنا و یا پایا و غیره بانک مرکزی جمهوری اسلامی ثبت کنند. از آنجایی برای هر شماره حساب تعریف شده در سیستم بانک مرکزی، تنها یک شماره شبا وجود دارد، بکارگیری شماره شبا در نقل و انتقالات میان بانکی موجب کاهش بروز هرگونه خطا در حساب مقصد می‌شود. برای دریافت شماره شبا بانک ملت، روش های مختلفی از جمله مراجعه حضوری به بانک و یا خودپرداز وجود دارد ولی یکی از ساده ترین روش‌‌ها، دریافت اینترنتی شماره شبا بانک ملت است. زرین پال علاوه بر ارائه سریع و امن، سرویس ها و خدمات متنوعی را نیز ارائه می دهد که یکی از آنها دریاقت شماره شبا است.برای اینکار ابتدا وارد صفحه زیر شده :

تبدیل شماره حساب به شبا و بالعکس بانک ملت |تبدیل شماره کارت به شماره شبا رایگان

 

سپس بانک ملت را انتخاب کنید:

در صفحه نشان داده شده، روی گزینه دریافت شماره شبا کلیک کنید:

برای دریافت شماره شبا مربوط به یکی از شماره حساب‌های متعلق به بانک ملت، بعد از انتخاب گزینه «شماره حساب های متمرکز»، شماره حساب مورد نظر خود را به همراه کد امنیتی وارد کنید و بر روی دکمه ادامه کلیک کنید.

در مرحله تایید اطلاعات، بعد از چک کردن مشخصات نشان داده شده و در صورت تایید آنها، بر روی دکمه تایید و ادامه کلیک کنید.

شماره شبا در این مرحله به شما نشان داده می‌شود.

توجه داشته باشید در صورتی که تمایل به دریافت شماره شبا متعلق به قراردادهای تسهیلات را دارید، در ابتدا گزینه «قراردادهای تسهیلات» را انتخاب کنید و سپس طبق مراحل گفته شده، شماره شبا مورد نظر خود را دریافت کنید.

شماره شبا بانک ملت چیست؟

منظور از شماره شبا بانک ملت، شماره شبای متعلق به کلیه حساب‌های قرض الحسنه، جاری و غیره این بانک می باشد. لازم به ذکر است علاوه بر حساب‌های بانکی، برای کلیه قراردادهای تسهیلاتی این بانک نیز شماره شبا مستقل صادر می‌شود تا عملیات واریز و انتقال وجه با سهولت بیشتری انجام شود.

استفاده از شماره شبا بانک ملت، همچنین امکان انجام کلیه عملیات‌های انتقال وجه در بستر و و غیره و هم چنین تراکنش‌های بین المللی را نیز برای مشتریان این بانک فراهم می‌سازد

در نظر داشته باشید برای امور تراکنشی و نقل و انتقالات بانکی می‌توانید شماره شبا خود را با اطمینان در اختیار دیگران قرار دهید و از نگرانی از بابت مسائل امنیتی در این باره وجود ندارد.

شماره شبا بانک ملت چند رقمی است؟

شماره شبا بانک ملت، یک شماره ۲۴ رقمی یکتاست که به هر کدام از حساب‌های بانکی و یا قراردادهای تسهیلاتی بانک ملت، اختصاص داده می‌شود. این شماره از سال ۱۳۸۸ طبق  استاندارد ISO 13616 طراحی و اجرا شده است و همان طور که از اسم آن مشخص است (شناسه حساب بانکی ایران) هدف آن یکپارچه سازی کلیه شماره‌ حساب‌ها و قراردادهای کشور است.

شاید تعداد رقم‌های بالای شماره شبا بانک ملت در ابتدا کمی زیاد و گیج کننده به نظر برسد ولی نگاهی به ساختار شماره شبا آن می‌تواند به درک بهتر آن کمک کند:

کد کشور: IR  که نشان دهنده کد کشور صادر کننده شماره شبا است.

ارقام کنترلی: ارقام کنترلی کد شبا با توجه به الگوریتم های اعتبار سنجی در ساختار قرار می‌گیرند و به نحوی صادر می‌شوند که جمع اعداد و ارقام  و کد درج شده در شماره شبا (بعد از تبدیل شدن به اعداد قراردادی) بر عدد خاصی بخش پذیر باشد.

کد مربوط به هر بانک: در این قسمت کد قراردادی مربوط به هر بانک در شماره شبا قرار می‌گیرد. کد مربوط به شماره شبا بانک ملت، عدد ۰۱۲ است.

کد مربوط به شماره حساب: ارقام مربوط به شماره حساب به صورت ۱۸ کاراکتری در این قسمت قرار داده می‌شود.

بنابراین می‌توان گفت شماره شبا بانک ملت، همیشه به صورت IRXX012 شروع شده و با درج اطلاعات شماره حساب تمام می‌شوند.

شماره شبا بانک ملت از طریق پیامک و کد بانک

یکی دیگر از روش‌های دریافت شماره شبا بانک ملت، استفاده از پیامک است. برای این کار  کافیست شماره حساب خود را به شماره 30003305 ارسال کنید تا شماره شبا برای شما ارسال شود.

شماره شبا بانک ملت از طریق کد بانک (USSD)

استفاده از کد بانک ملت (#712*) نیز یکی دیگر از روش های دریافت شماره شبا بانک ملت می‌باشد. برای این  منظور شما نیاز به داشتن کارت بانکی ۱۶ رقمی بانک ملت و رمز اینترنتی آن دارید.

مراحل دریافت شماره شبا بانک ملت از طریق کد بانک  (#712*)

مرحله اول: فعالسازی

  1. کد اختصاصی #712* را شماره گیری کنید
  2.  گزینه شماره 4(تنظیمات) را انتخاب کنید
  3. گزینه 3 (ثبت کارت) را انتخاب کنید
  4. شماره کارت را وارد کنید

مرحله دوم:

۱. از منوی اصلی گزینه ۱ (کد بانک ملت) را انتخاب کنید

۲. گزینه شماره ۵ (دریافت کد شبا) را انتخاب کنید

۳. شماره حساب خود را وارد نمایید.

شماره شبا بانک ملت با شماره حساب

با استفاده از شماره حساب بانکی بانک ملت، به راحتی می‌توانید شماره شبا متعلق به آن را دریافت کنید. برای این کار دو راه ساده وجود دارد:

۱دریافت شماره شبا بانک ملت از طریق وب‌سایت بانک ملت:

برای این کار باید ابتدا وارد این صفحه شده، و گزینه بانک ملت را انتخاب کنید. سپس روی دکمه «دریافت شماره شبا» کلیک کنید. در صفحه ای که به شما نشان داده می‌شود، گزینه «شماره حساب های متمرکز» را انتخاب کنید و اطلاعات خواسته شده را وارد کنید. در مرحله بعد، اطلاعات نشان داده شده را تایید کرده و شماره شبا خود را دریافت کنید.

۲دریافت شماره شبا بانک ملت از طریق کد بانک:

با وارد نمودن شماره حساب بانکی خود از طریق کد USSD بانک ملت #712*، می‌توانید شماره شبا خود را به سادگی دریافت کنید. مراحل فعالسازی و شماره گزینه‌های که باید انتخاب نمایید در قسمت قبل به طور مفصل توضیح داده شده است.

سقف انتقال وجه با شماره شبا بانک ملت

سقف انتقال وجه با شماره شبا بانک ملت با توجه به سرویس انتخاب شده برای انتقال حواله بانکی یا وجه (ساتنا یا پایا) متفاوت است.

سقف انتقال وجه با شماره شبا بانک ملت با استفاده از ساتنا

مراجعه حضوری به کلیه شعب بانک ملت، بدون محدودیت

سقف ۵۰ میلیون تومان برای انتقال وجه با اینترنت بانک بانک ملت و همراه بانک و کد بانک

سقف انتقال وجه با شماره شبا بانک ملت با استفاده از پایا

مراجعه حضوری به کلیه شعب بانک ملت، بدون محدودیت

سقف ۶۰ میلیون تومان برای انتقال وجه با اینترنت بانک  (در چهار تراکنش ۱۵ میلیون تومانی)

آموزش شناسایی درگاه پرداخت زرین‌پال و اتصال آن به پرونده مالیاتی

راهنمای تصویری تهیه و فعال‌سازی بسته «شروع زرین»

مرور گزارش نشریه عصر تراکنش در بررسی آینده زرین‌کارت: زرین‌کارت به دنبال خلق ارزش جدید برای کاربران

چرا عدم بازگشت خودکار وجه تراکنش‌های اعتبارسنجی نشده به نفع پذیرنده‌ها است؟

سامانه ساتنا چیست؟ و سقف انتقال ساتنا چقدر است؟

سامانه پایا چیست؟کارمزد و سقف انتقال وجه پایا چقدر است؟

چک صیادی چیست؟ چگونه می‌توان آن را دریافت کرد؟

دکمه بازگشت به بالا