اقتصادی

صادرات دام از بوشهر به صورت رسمی عملیاتی شود

patc/ بوشر استاندار بوشهر در پاسخ به راه اندازی مرکز قرنطینه دام توسط سرمایه گذاران قطری در بوشهر گفت: در این راستا صادرات دام در استان باید پیگیری و به صورت رسمی عملیاتی شود.

احمد محمدی زاده روز سه شنبه 22 آذرماه در نشست بررسی وضعیت مرکز قرنطینه دام سرمایه گذاران قطری در بوشهر با بیان اینکه ارتباط مردم استان بوشهر و قطر از دیرباز گذشته است، گفت:

وی درباره سرمایه گذاری برای ایجاد مرکز قرنطینه دام صادراتی در بوشهر گفت: این مرکز توسط یک تاجر قطری در مرکز استان بوشهر برای پرورش و صادرات دام راه اندازی شد و در حال حاضر از حمایت های ویژه برخوردار است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه تاکنون 2500 راس دام از طریق این قرنطینه به قطر صادر شده است، تصریح کرد: سرمایه گذاران قطری تنها دغدغه صادرات را ندارند، بلکه دغدغه تامین گوشت قرمز مورد نیاز کشور و استان بوشهر را نیز دارند.

محمدی زاده با تاکید بر تسریع صادرات دام از بوشهر به قطر، گفت: اکنون در پی صادرات 16 هزار راس دام توسط سرمایه گذار قطری در قرنطینه، بخشی از موافقت نامه صدور مجوز صادرات دام به این سرمایه گذار است. بوشهر به قطر بنیاد باید پیگیری و اجرا شود.

وی با قدردانی از حمایت و کمک سازمان های دامپزشکی و فدراسیون دامداران برای تسریع در حل مسائل مطرح شده از سوی سرمایه گذاران، بر لزوم حمایت و کمک به سرمایه گذاران در مرکز نگهداری، قرنطینه و صادرات حیوانات بوشهر تاکید کرد.

استاندار بوشهر با اشاره به مشارکت سرمایه گذاران مذکور در راه اندازی مرکز پرورش و پرواربندی دام در بوشهر خاطرنشان کرد: با ایجاد مرکز پرورش دام، راه اندازی کشتارگاه صنعتی در بوشهر مورد حمایت سرمایه گذاران قطری نیز قرار گرفت. به عنوان کارهای مقدماتی لازم

محمدی زاده درباره اجرای طرح تعیین اراضی برای پرواربندی دام و کشتارگاه صنعتی گفت: بوشهر ظرفیت قابل توجهی برای استفاده از فاضلاب برای تولید خوراک دام دارد و این امر در دستور کار قرار گرفته است.

وی کمک به صدور پروانه صادرات، تولید خوراک، پرواربندی و پرورش و ایجاد کشتارگاه های صنعتی را از اولویت های این طرح دانست و تاکید کرد: استان بوشهر ظرفیت سرمایه گذاری قابل توجهی دارد و از حمایت ویژه فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران برخوردار خواهد شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا