اقتصادی

صالح آبادی استعفا داد/ فرزین، رییس کل بانک مرکزی شد

محمدرضا فرزین با رأی اعتماد کمیته دولتی رئیس کل بانک مرکزی شد.

به گزارش patc، مصطفی قمری وفا، سخنگوی بانک مرکزی از موافقت هیات دولت با استعفای صالح العبادی از ریاست بانک مرکزی خبر داد.

همچنین «محمدرضا فرزین» در جلسه امروز شورای دولت که به ریاست سیدابراهیم رئیسی برگزار شد، از هیات وزیران به عنوان رئیس کل جدید بانک مرکزی رای اعتماد گرفت.

دکتر رایس در این جلسه با تاکید بر سیاست دولت در مدیریت نرخ ارز، به رئیس کل جدید بانک مرکزی توصیه کرد از همفکری و مشورت همه کارشناسان استفاده کند.

وی با اشاره به لزوم هماهنگی همه جانبه تیم اقتصادی دولت، بر اجرای دقیق سیاست های اقتصادی برای تثبیت نرخ ارز، کاهش تورم و نظارت دقیق بر عملکرد بانک ها تاکید کرد.

رئیس جمهور با اشاره به تلاش همه جانبه دشمن برای ایجاد بی ثباتی در کشور خاطرنشان کرد: با حمایت همه نهادها، کمک نخبگان اقتصادی و همراهی مردم فهیم، سیاست های هماهنگ و اقدامات منسجم دولت در کشور ما را به دنبال خواهد داشت. مثل همیشه منجر به شکست توطئه های دشمن شد.

در این جلسه از زحمات علی صالح العبادی در دوران تصدی ریاست بانک مرکزی قدردانی و با استعفای وی موافقت شد.

باید بگویم؛ مدیرعامل بانک ملی (از آبان 1400)، رئیس هیئت مدیره بانک کربلا از سال 1392 و مدیرعامل بانک از سال 1398 تا 1400 به عنوان نماینده واقعی شورای پول و اعتبار با نمایندگی عضورئیس جمهور،هیئت مدیره بانک کشاورزی،دبیر کارگروه برنامه تحول نظام بانکی و دبیر کارگروه ارزیابی ارز ملی در سوابق محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی در حوزه پولی و بانکی چند سال گذشته

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا