اقتصادی

صالح آبادی؛ جدی‌ترین گزینه – patc

با تعیین نهایی کابینه کنفرانس شورای اسلامی و روی کار آمدن وزرا ، دولت فعلی هنوز به عنوان تنها رئیس بانک مرکزی منصوب نشده است و هفته آینده امضا می شود.

به گزارش patc ، 18 وزیر پیشنهادی دیروز در کنفرانس شورای اسلامی رای اعتماد گرفتند و تنها وزیر آموزش و پرورش نتوانست به مجلس اعتماد اعتماد بگیرد. در عین حال ، با تعیین تیم اصلی اقتصادی دولت ، وظیفه رئیس بانک مرکزی اکنون باید به عنوان یکی از نهادهای مهم در سیاست اقتصادی ملی تعیین شود.

از زمان انتخاب رئیس جمهور به عنوان هشتمین رئیس جمهور و گمانه زنی درباره کابینه وی ، نام علی صالح آبادی به عنوان نامزد ریاست جمهوری برای ریاست بانک مرکزی مطرح شد ؛ در این نشست خبری به این س answeredال که آیا او در بانک مرکزی خواهد رفت پاسخ داد. همانطور که او به این سال علاقه ای نداشت و به بانک مرکزی نمی رفت. اما اکنون ، با نهایی شدن کابینه اصلی و روی کار آمدن وزرا ، گمانه زنی ها شدیدتر شده است.

در این راستا ، به نظر می رسد در جلسه یکشنبه آینده هیئت دولت ، این پیشنهاد توسط وزیر جدید اقتصاد کاندیدی پیشنهاد می شود و پس از آن فرمان صلاح آبادی در بانک مرکزی امضا می شود.

با نگاهی به سوابق گزینه های احتمالی برای رئیس کل بانک مرکزی ، علی صلح آبادی در سبزوال در سال 1978 متولد شد و دارای مدرک کارشناسی ارشد در زمینه معارف اسلامی و مدیریت مالی از دانشگاه امامتاد و دکترای مدیریت مالی از این دانشگاه است. تهران (ع)

وی مدیرعامل فعلی بانک توسعه صادرات ایران و اولین رئیس بورس اوراق بهادار و سازمان های اوراق بهادار کشور است. علی صالح آبادی در اول دسامبر 2005 به عنوان دبیرکل بورس اوراق بهادار تهران منصوب شد و قانون بازار اوراق بهادار به تصویب رسید. در ژوئن سال بعد ، پس از تأسیس سازمان اوراق بهادار بورس ، توسط کمیسیون عالی معاملات به عنوان رئیس سازمان انتخاب شد که حدود ده سال رهبری بازار سرمایه ملی را بر عهده داشت.

در سوابق اداری سلیح آبادی می توانید مسئول سالن منطقه ای بورس اوراق بهادار کرجی و مسئول تحقیقات سرمایه گذاری مسئول شرکت سرمایه گذاری غدیر ، سازمان تامین اجتماعی و ستاد اداری امام خمینی (ره) را مشاهده کنید. و وظایف دیگر.

او همچنین عضو کمیته فنی IFSB هیئت خدمات مالی اسلامی اسلامی مالزی است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا