نماد سایت patc

فوم بسته بندی چیست؟

فوم بسته بندی چیست؟

برای بسته بندی محصولات، روش های متنوعی وجود دارد. یکی از دغدغه های مهم و اساسی تولید کنندگان سالم رسیدن مواد و محصولات تولید شده از محل تولید به محل مصرف می باشد و روش های مختلفی مانند کیسه های پلاستیکی حبابدار، کیسه های بسته بندی بادی، بسته بندی با اسفنج و ابر و … . وجود دارد، اما ایمن ترین روش برای بسته بندی محصولات استفاده از فوم بسته بندی می باشد. بنابراین فوم ها و یونولیت هایی که برای بسته بندی مواد غذایی و دارویی و برقی و الکترونیکی و به طور کلی مواد ظریف و حساس استفاده می شود را فوم بسته بندی گویند. هر چقدر فوم های بسته بندی با کیفیت تر و مرغوب تر باشند مورد استقبال بیشتری قرار می گیرند.

به فوم بسته بندی فوم محافظ نیز گفته می شود و این نوع فوم به عنوان بهترین نوع بسته بندی محصولات حساس و شکننده انتخاب شده است. در صورتی که فوم های بسته بندی از ضخانت و چگالی و سختی مناسبی برخوردار نباشند به مرور زمان کاربرد خود را از دست داده و تغییر حالت می دهند.

فوم های بسته بندی چه خصوصیاتی دارند؟  

فوم های بسته بندی دارای خصوصیات و مزایایی می باشند که آن ها را پرکاربردتر می نماید. از جمله این خصوصیت ها  می توان به سبک و کم وزن بودن آن اشاره کرد که این خصوصیت باعث می شود تا جنس مورد نظر متحمل وزن اضافی نشود. از خصوصیت های دیگر می توان به رنگ بندی متنوع و جذب شوک به آن اشاره کرد. فوم های بسته بندی همچنین ضد آب و ضد رطوبت و مقاوم در برابر سرما و گرما نیز می باشند. فوم های بسته بندی امکان تولید در قالب سفارشی مشتری را دارند.

علاوه بر این ها فوم های بسته بندی باید دارای خاصیت ضربه پذیری بسیار بالایی باشند تا زمانی که متحمل فشار می شوند و یا در هنگام حمل زمانی که بیفتند مقاوم باشند و به محصول مورد نظر ضربه و صدمه وارد نشود، بنابراین ضخامت فوم های بسته بندی به کار رفته در محصولات مختلف متفاوت میباشد و به ظریف و حساس بودن و نوع کاربرد محصولات مختلف متفاوت می باشد.

انواع فوم های بسته بندی

فوم های مختلفی برای استفاده در بسته بندی محصولات استفاده می گردند که می توان از انواع مختلف آنها به فوم های پلی اتیلن و فوم های پلی یورتان و فوم های ریباندد و فوم های پلی استایرن اشاره کرد..

کابرد فوم بسته بندی

فوم بسته بندی به دلیل ویژگی های خاصی که دارد می تواند در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار گیرد. این کاربردهای فوم بسته بندی در صنایع مختلف عبارتند از:

یکی از مواردی فوم بسته بندی در آن بسیار کاربرد دارد بسته بندی لوازم خانگی و بقیه وسایل است. اما سوال اساسی این است که چه مسئله ای باعث می شود یونولیت بسته بندی برای ارسال لوازم خانگی مناسب باشد؟ ما در ادامه مطلب به پاسخ این سوال ریشه ای می پردازیم.

بالا بودن میزان مقاومت در برابر ضربه، فشار، سرما، گرما و رطوبت

قابلیت فشرده سازی محصولات

وزن بسیار سبک، طوری که هیچ وزنی را به محصول مورد نظر اضافه نمی کند.

مزایا و معایب استفاده از فوم بسته بندی برای محافظت از محصولات چیست؟

خرید فوم بسته بندی برای محافظت و نگهداری از لوازم هم دارای ویژگی های مثبت و هم دارای ویژگی های منفی می باشد.

از ویژگی های مثبت آن می توان به محافظت امن تر بسته بندی و کاهش هزینه های مربوط به تعمیر کالا باشد. از نکات منفی ان نیز می توان به گران بودن آن نسبت به روش های قدیمی بسته بندی می باشد.

نتیجه گیری: با توجه به اینکه بخش اعظمی از محصولات کارخانه ها به علت ضربه دیدگی بازگشت داده می شوند و دیگر قابل استفاده نیستند، بهتر است با استفاده از فوم بسته بندی eva از این زیان های مالی پیشگیری کرد.

جهت خرید عمده فوم بسته بندی کلیک کنید

خروج از نسخه موبایل