علمی و پزشکی

قدمت کشف این سنگ به 300 میلیون سال تاریخ باز می گردد

محققان قبلاً ذرات ریز یا میکروارگانیسم هایی را کشف کرده اند که به نظر می رسد توسط باکتری ها تشکیل شده اند. با این حال، همه دانشمندان به تکامل اعتقاد ندارند.

اکنون، پس از تحقیقات بیشتر، محققان دانشگاه کالج لندن طرح ریز و پیچیده آن را در داخل صخره کشف کرده‌اند که به شکل ساقه‌ای با شاخه‌هایی به اندازه یک سانتی‌متر است.

اگرچه تصور می‌شود برخی از دستگاه‌ها به‌طور تصادفی طراحی شده‌اند، اما محققان می‌گویند که شکلی شبیه به ساقه با شاخه‌های مشابه ممکن است از طبیعت نشأت بگیرد، زیرا هرگز شکل مشابهی توسط سیستم‌های پزشکی ایجاد نشده است.

نشانه های زندگی اولیه در جستجوی سنگ

اولین شواهد شناخته شده از حیات روی زمین از سنگ توده سنگی 3.46 میلیارد ساله استرالیای غربی به دست آمد.

دکتر دکتر می‌گوید: «در این مطالعه، ما به شواهد مختلفی نگاه کردیم که نشان می‌دهد چندین گونه از باکتری‌ها از 3.75 تا 4.28 میلیارد سال پیش متغیر بودند. دومینیک پاپینو، نویسنده اصلی این مطالعه از دانشکده علوم زمین کالج دانشگاه لندن، خاک وجود داشت. این بدان معنی است که زندگی 300 میلیون سال از زمان ایجاد زمین آغاز شده است. به طور طبیعی، این فرآیند بسیار سریع است و مانند یک شراره خورشیدی در اطراف کهکشان ما است.

محققان همچنین شواهدی از نحوه دریافت انرژی باکتری ها به روش های مختلف پیدا کردند. آنها مواد معدنی مرتبط با میکروب های باستانی مانند آهن، گوگرد و احتمالاً دی اکسید کربن را یافتند که از طریق فتوسنتز جذب می شوند و زنده می مانند.

نتایج این یافته های جدید نشان می دهد که طیف گسترده ای از پاتوژن ها ممکن است در ابتدای جهان وجود داشته باشند. وجود آنها بر پتانسیل اجرام آسمانی نیز تأثیر می گذارد.

در این مطالعه، محققان سنگ های کمربند را در خط صف نووآگیتوک (NSB) که توسط Drs. پاپینو در سال 2008

کمربند پوسته نواگیتوک قبلاً بخشی از کف اقیانوس بود و بنابراین حاوی برخی از قدیمی‌ترین سنگ‌های رسوبی شناخته شده روی زمین است، با این فرض که نزدیک به یک سیستم چاه‌های گرمابی است.

محققان سنگ را به قطعات کاغذ (100 میکرون) برش دادند تا میکروفسیل های تولید شده توسط هماتیت و نوع اکسید آهن محبوس شده در کوارتز را به دقت بررسی کنند.

اندازه این سنگ دو برابر سنگ‌هایی بود که قبلاً توسط محققان بریده شده بود و به محققان امکان مشاهده تشکیلات هماتیت را می‌داد.

او این مواد را با فسیل‌های موجود در جهان و همچنین با باکتری‌های تولیدکننده آهن در نزدیکی چاه‌های مدرن مقایسه کرد.

علاوه بر تجزیه و تحلیل مدل‌های سنگی با استفاده از نور پراکنده با میکروسکوپ‌های رامان (که پراکندگی نور را اندازه‌گیری می‌کنند)، این تیم از قسمت‌های دیگر سنگ برای گرفتن چندین عکس با استفاده از دو تکنیک تصویربرداری با وضوح بالا با استفاده از رایانه‌های با کارایی بالا استفاده کرد.

روش اول میکرو CT یا میکروتوموگرافی بود که از اشعه ایکس برای جستجوی هماتیت در داخل سنگ ها استفاده می کرد. روش دوم یک پرتو مستقیم یونی بود که با میکروسکوپ های الکترونی یکپارچه در سراسر هر جزء به قطعات سنگی به ضخامت 200 نانومتر نگاه می کند. هر دو روش تصاویری را تولید کردند که برای ایجاد مدل هایی برای سه گروه با اهداف مختلف استفاده شد.

محققان به این نتیجه رسیدند که تشکیل هماتیت را نمی توان با فشرده سازی و تشکیل سنگ (دگرگونی) در طی میلیاردها سال به دست آورد.

آنها استدلال کردند که این فرمول در کوارتز کوچک (بدون تأثیر دگرگونی) بهتر از کوارتز بزرگ (که در معرض دگرگونی قرار گرفته است) ذخیره می شود.

محققان همچنین سطوح اجسام بی شمار زمین را در سنگ بررسی کردند و دریافتند که خواص آنها مشابه سایر سنگ های باستانی است. این تایید می کند که سیلت به اندازه سنگ آتشفشانی قدمت دارد.

دکمه بازگشت به بالا