علمی و پزشکی

لپ تاپ جدید لنوو با قابلیت هوش مصنوعی رونمایی شد/ عکس

اینتل هفته گذشته از نسل چهاردهم پردازنده‌های لپ‌تاپ خود با نام Core Ultra رونمایی کرد که تمرکز ویژه‌ای روی هوش مصنوعی دارند. همین امر باعث‌شده تا شرکت‌های تولیدکننده نیز نسل جدید لپ‌تاپ‌های خود با پشتیبانی از این پردازنده‌ها را معرفی کنند. لنوو که هفته گذشته از نسل جدید لپ‌تاپ‌های ThinkPad و IdeaPad خود پردازنده‌های اینتل Core Ultra رونمایی کرده بود، حالا لپ تاپ جدیدی به نام Xiaoxin Pro AI UltraBook 2024 را معرفی کرده است که از پردازنده‌ها اینتل و قابلیت‌های هوش مصنوعی آن‌ها بهره می‌برد.

مشخصات لپ تاپ لنوو Xiaoxin Pro AI UltraBook 2024

لپ تاپ جدید لنوو با قابلیت هوش مصنوعی رونمایی شد/ عکس

Xiaoxin Pro AI UltraBook 2024 به پردازنده اینتل Core Ultra 5 مجهز شده و دارای گرافیک Intel Arc است. این لپ‌تاپ که ویندوز 11 را اجرا می‌کند، از نمایشگر 16 اینچی با رزولوشن 2.5K، نسبت تصویر 16:10، روشنایی 350 نیت و نرخ تازه‌سازی تصویر 120 هرتز برخوردار است. همچنین وزن دستگاه فقط 1.9 کیلوگرم و ضخامت آن 17.5 میلی‌متر است.

از دیگر مشخصات این لپ‌تاپ می‌توان به سیستم خنک‌کننده پیشرفته Fengshen اشاره کرد که اکنون دارای لوله‌های حرارتی کامپوزیت سه بعدی با کارایی بالا و کانال‌های هوای چند بعدی است.

لپ تاپ جدید لنوو همچنین دارای باتری 84 وات ساعت ارتقاء یافته‌ است که از شارژ سریع 100 وات PD و شارژ فوق سریع 140 واتی لنوو پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، لنوو Xiaoxin Pro AI UltraBook 2024 با حداکثر 32 گیگابایت رم LPDDR5X و 1 ترابایت حافظه داخلی SSD روانه بازار خواهد شد.

در نهایت، امکانات ارتباطی این دستگاه شامل جک صدای 3.5 میلی‌متری، 2 پورت USB Type-A 3.2 Ge، پورت HDMI 2.0 و پورت‌های USB Type-C و Thunderbolt 4 به همراه یک وب‌کم 1080p می‌شود.

هرچند لنوو برای نام لپ تاپ خود از اصطلاح AI به‌معنای هوش مصنوعی استفاده کرده اما توضیح بیشتری درباره آن داده نشده است. با این وجود، انتظار می‌رود که با قابلیت‌های مختلفی به‌خصوص درزمینه هوش مصنوعی مولد در این دستگاه روبه‌رو شویم.

قیمت لپ تاپ جدید لنوو Xiaoxin Pro AI UltraBook 2024

لپ تاپ جدید لنوو با قابلیت هوش مصنوعی رونمایی شد/ عکس

لپ تاپ لنوو Xiaoxin Pro AI UltraBook 2024 هم‌اکنون برای پیش‌فروش در چین موجود است. نسخه دارای 16 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه داخلی دستگاه را می‌توان با قیمت 819 دلار و نسخه 32 گیگابایتی و 1 ترابایتی آن را می‌توان با قیمت 847 دلار خریداری کرد.

227227

کارگروه خبری مطالب پزشکی

درمان بیماری‌ها فقط یک قسمت از وظایف من است. من سعی می‌کنم با ارائه راهنماها و توصیه‌های پزشکی، افراد را به زندگی سالم و پرانرژی همراه با سلامتی هدایت کنم.
دکمه بازگشت به بالا