مالیات جدید طلا چگونه محاسبه می‌شود؟

مالیات

طبق طرح مالیات بر سود سرمایه که در ماه سپتامبر توسط پارلمان اعلام شد ، سود فروش طلا برای یک دوره نگهداری مالیات می گیرد. سایر مالیات های طلا همان مالیات بر ارزش افزوده طلا است که از ژانویه از قیمت اصلی طلا کسر می شود. همچنین خرید سکه از بانک مرکزی مالیات دارد و مالیات همچنان پابرجاست.

به گزارش patc ، مالیات بر سود سرمایه یک طرح پارلمانی است که برای مدتی تصویب شده است و اجرای کامل آن به دولت بعدی ابلاغ می شود ؛ طبق گفته پورابراهیمی ، رئیس کمیته اقتصادی مجلس ، سعی خواهیم کرد جمع آوری اتاق بازرگانی طی ماه آینده کلیه نظرات کارشناسان ، کارشناسان و کارشناسان در مورد مسائل مالیات بر سود سرمایه قبل از پایان ماه سپتامبر رسما گزارش خواهد شد. سرانجام توسط کمیته اقتصادی تصویب و به اطلاع عموم رسید.

در این طرح ، اگر شخصی طلا خریداری کرده و سپس آن را بفروشد ، باید بخشی از سود معاملات را به عنوان مالیات بر اساس مدت زمانی که سرمایه را در اختیار دارد پرداخت کند.

نحوه محاسبه مالیات سود سرمایه در بازار طلا براساس دوره نگهداری ، 30٪ در سال اول ، 20٪ در سال دوم و 10٪ در سال سوم محاسبه می شود. به عنوان مثال اگر سه سال بعد طلا 100 میلیون تومان خریداری شود و 180 میلیون تومان فروخته شود ، سود حاصل از این فروش 80 میلیون تومان است و مالیات بر اساس هزینه نگهداری سه ساله 10٪ محاسبه می شود. پرداخت 800 میلیون تومان. مالیات ون توومن

با این حال ، معاون وزیر مالیات معتقد است که گنجاندن برنامه های مالیاتی در سودهای طلا و انتقال ارز خطرناک است و با قوانین مبارزه با قاچاق کالا مغایرت دارد.

علاوه بر این ، علاوه بر طرح مالیات بر عایدی سرمایه ، خریدهای طلا که قبلاً مشمول مالیات بر ارزش افزوده بودند ، طبق قانون جدید معاف خواهند شد. مالیات.

از طرف دیگر علاوه بر طرح مالیات بر سود سرمایه مجلس از طلا ، مالیات دیگر مالیات خرید طلا از بانک مرکزی است. این مالیات از سال 1397 اجرا شده است. از این پس مالیات خرید طلا از بانک مرکزی این بانک طبق دستورالعمل مربوطه مالیات سال خرید را پرداخت می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا