اقتصادی

پورابراهیمی: مالیات بر عایدی سرمایه باعث کاهش قیمت مسکن می‌شود

رئیس کمیته اقتصادی کنفرانس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه محوریت مالیات بر سود سرمایه املاک و مستغلات است ، اظهار داشت: در صورت نهایی شدن این طرح ، بازار کارگزاری مسکن ناپدید می شود و در نتیجه قیمت خانه کاهش می یابد.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت وگو با patc ، طرح مالیات بر عایدی سرمایه را در دستور کار کمیته اقتصادی کنفرانس شورای اسلامی قرار داد و اظهار داشت: این طرح از مدت ها قبل در دستور کار کنفرانس شورای اسلامی قرار داشته و در کنگره دهم مورد بحث قرار گرفته است. تمرکز اصلی آن روی املاک و مستغلات است. اگرچه پیش نویس گزارش مرکز تحقیقات از جمله سهام و سپرده های بانکی به درستی چاپ نشده است ، اما این غیرممکن است و ما در مورد آن بحث نخواهیم کرد. هسته اصلی ما املاک و مستغلات است و پروژه های دیگر در آینده اضافه می شوند.

وی ادامه داد: “ضمن پیشنهاد این طرح ، دولت می خواهد لایحه مالیات بر درآمد عمومی را پیشنهاد دهد ، اما ما توافق می كنیم متن پیشنهادی دولت را در متن جدید طرح مالیات بر عایدی سرمایه ، كه در زمینه اصلاح قانون مالیات مستقیم است ، وارد كنیم. همین توافق نامه ما را در دستور کار کمیسیون اقتصادی قرار می دهد تا اصلاحات کلی در قانون مالیات مستقیم را بررسی کنیم.

نماینده مردم کرمان در همایش شورای اسلامی یادآور شد: سرانجام عنوان این طرح به اصلاحیه قانون مالیات مستقیم تغییر یافت که شامل مالیات بر درآمد و جمع آوری درآمد بود که با تصویب وزیر اقتصاد و دارایی به اتمام رسید. همچنین آسان می شود.

پورابراهیمی ابراز تصویب کلی این طرح با تغییر عنوان و محتوا گفت: این طرح به کمیته مالیات ارسال شده است و کار ما این است که قبل از تهیه لایحه بودجه 1400 تصویب این طرح را تصویب کنیم تا بتوانیم براساس برنامه بودجه را اصلاح کنیم. به دلیل این طرح ، پایه مالیاتی جدیدی به موارد مالیاتی اضافه خواهد شد.

رئیس کمیته اقتصادی کنفرانس مشاوره اسلامی خاطرنشان کرد: مالیات بر سود سرمایه در واقع سفته بازیها را در بازار املاک به پایان می رساند و تقاضا برای مسکن ، زمین و املاک و مستغلات به یک تقاضای واقعی تبدیل می شود زیرا بازار کارگزاری ناپدید می شود و به همین دلیل قیمت خانه کمتر خواهد شد. مسکن در گذشته یک تقاضای غیر مصرف کننده بود ، اما این طرح به ایجاد تقاضای واقعی کمک می کرد.

وی گفت: “مالیات بر ثروتمندان با هدف مالیات بر درآمد کل. این منابع جدیدی را برای دولت و عدالت اجتماعی ایجاد می کند. در واقع ، ماهیت مالیات افراد و حتی طبقه متوسط ​​را تغییر می دهد.” این اعمال نمی شود. در واقع ، تعداد مالیات های دریافتی از کل درآمد بسیار ناچیز است ، اما تعداد آنها بسیار زیاد است ، ممکن است برای هر هزار مالیات پنج باشد ، اما نسبت مالیات بسیار زیاد است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا