اقتصادی

مبلغی: مجلس خط فقرزدایی را سرلوحه خطوط اصلی فعالیتش قرار دهد

یکی از اعضای مجمع نمایندگان استان لرستان پیشنهاد کرد که مجمع باید کمیته ویژه ای متشکل از کمیته های اجتماعی ، اقتصادی ، حقوقی و قضایی برای اجرای سیاست های رفع فقر ایجاد کند.

به گزارش patc ، محمدرضا ملاغی در جلسه علنی کنفرانس شورای اسلامی امروز (یکشنبه) دستور زیر را صادر کرد: “این امر معیشت را به معاد پیوند می دهد. این اصل دینی را بپذیرید. پذیرفتن این واقعیت ضروری است که در جامعه ، قوام اعتقادات مذهبی ارتباط تنگاتنگی با ثبات معیشت دارد و مسیر شکوفایی ، نشاط و اعتقاد دینی از دو قطبی شدن معیشت و فعال سازی معیشت عبور می کند.

نمایندگان کوهدشت و رومانشکن به نقل از بیانیه رهبر معظم انقلاب در زمینه کاهش فقر در کنفرانس شورای اسلامی گفتند: “کاهش فقر همیشه مورد توجه اصلی رهبر بوده است. لازم است مجلس خط فقر را جهت اصلی فعالیتهای خود قرار داده و آن را اشغال کند. فعال ترین و واقع بینانه ترین چیز در اندیشه و حافظه مجلس است.

وی پیشنهاد داد که مجلس کمیته ویژه ای متشکل از نمایندگان کمیته های اجتماعی ، اقتصادی ، حقوقی و قضایی تشکیل دهد تا برای حل مشکلات فقرا گام بردارد.

وی افزود: “کمیته باید دو وظیفه داشته باشد: بازنگری قوانین و نظارت بر رفتار.” بررسی قوانین رفع فقر ، یعنی شناسایی نواقص قانونی ، به منظور تدوین برنامه ای جامع ، قانونی و سازگار. در این زمینه ، ما باید از مرکز تحقیقات مجلس کمک بگیریم. در قسمت نظارت ، كمیته باید توجه ویژه ای به روند كاهش فقر داشته و آن را به تدریج به مجلس ارائه دهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا