اقتصادیبرترین های کار و کسب

مدارک لازم برای ثبت شرکت راه و ساختمان

برای کشور ایران ثبت شرکت راه و ساختمان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد و برای مهندسان ما فرصت شغلی محسوب می شود و هم چنین در جامعه یک شغل به شمار می آید و قادر می باشد بعضی از مشکلات و دلواپسی های مردم را بر طرف سازد. اگر شما تمایل دارید تا شرکتی در این باب راه اندازی و تاسیس کنید بایستی نخست مراتب قانونی را سپری نمایید تا با مشکلی مواجه نشوید و فعالیت خود را قانونی نمایید تا بتوانید با خیالی آسوده و راحت و بدون هیچ گرفتاری در آینده فعالیت خود را به همین روال و مانند گذشته پیش ببرید.

انواع شرکت ساختمانی |برای ثبت شرکت عمرانی چه مدرک تحصیلی لازم است

راهنمای ثبت شرکت راه و ساختمان

اکثر اوقات شرکت های ساختمانی به سه دسته پیمانکاری، تاسیساتی، تجهیزاتی تقسیم می گردند که عهده دار اموری از قبیل پیمانکاری، تاسیساتی و تجهیزاتی ساختمان ها می باشند. این شرکت ها خودشان به دو قسم خصوصی و تعاونی تقسیم می شوند.

در قسم خصوصی این نوع از شرکت ها کل مبلغ حاصل شده برای خود شرکت در ایران می باشد و در گونه تعاونی ها با عنایت به بندهای قسمت تعاونی جمهوری اسلامی ایران کل سهام آن به اشخاص حقیقی و حقوقی آن شرکت تعلق دارد.

این شرکت ها دربردارنده ی در دو نوع شرکت های تجاری مانند: و مسئولیت محدود می باشند. می توانید برای کسب اطلاعات تکمیلی به مقاله های مربوط به آن ها با لینک ثبت شده مراجعه کنید.

شرایط ثبت شرکت راه و ساختمانی سهامی خاص

  1. حداقل سرمایه مورد نیاز 100000 تومان می باشد.
  2. مدت زمان انجام فرآیند ثبت20 روز کاری می باشد.
  3. حداقل 35 درصد از سرمایه شرکت بایستی پرداخت گردد.
  4. باید حداقل دربردارنده ی 3 نفر عضو و 2نفر بازرس باشد. (بازرسین نبایستی از اعضا شرکت باشند)

مدارک برای ثبت شرکت سهامی خاص

  1. اصل گواهی عدم سوء پیشینه
  2. امضای اقرار نامه
  3. مجوز، در صورتی که موضوع به مجوز نیاز داشته باشد.
  4. رونوشت کارت ملی و شناسنامه

شرایط ثبت شرکت راه و ساختمانی با مسئولیت محدود

با موضوع راه و ساختمان دارای شرایط خاص خود است که در ادامه برخی از آن را عنوان می کنیم.

  1. ضمانت یا پرداخت تمامی سرمایه
  2. روند انجام ثبت شرکت به مدت 30 روز کاری می باشد.
  3. بایستی حداقل شامل 2 عضو باشد.
  4. باستی حداقل در بردارنده ی سرمایه به مبلغ 100000 تومان می باشد.

مدارک ثبت شرکت راه و ساختمانی با مسئولیت محدود

  1. امضای اقرار نامه
  2. در صورتی که موضوع به مجوز نیاز داشته باشد بایستی مجوز دریافت گردد.
  3. رونوشت کارت ملی و شناسنامه

اصل گواهی عدم سالانه تعداد زیادی از شرکت های مختلف در کشور تاسیس می رسند، در این میان ، بیشترین تعداد را دارد، چرا که هم فعالیت در این نوع شرکت ها وسیع تر است و هم اینکه دارای درآمد مناسبی در این زمینه است. در این محتوا می خواهیم در مورد شرکتهای عمرانی، دلایل ، مدارک مورد نیاز و همچنین هزینه ی آن، مطالبی را ارائه کنیم پس اگر قصد تاسیس شرکت عمرانی دارید با ما همراه باشید.

دلایل مورد توجه بودن ثبت شرکت عمرانی در ایران

1) در ایران سالانه تعداد خیلی زیادی فارغ التحصیل رشته مهندسی در دانشگاه های مختلف داریم. رشته های مهندسی مانند عمران، برق و … در ایران طرفداران زیادی دارد. دانشجویان فارغ التحصیل شده در رشته های مهندسی، طبیعی است که پس از اتمام دوره دانشگاهی، به دنبال کسب و کار باشند که اولین گزینه برای آن ها، تاسیس شرکتی است که بتواند در آن فعالیت کرده و کسب در آمد کنند. مزیت داشتن شرکت این است که، کار به صورت گروهی بوده و چند نفر با هم می توانند به کار مشغول شوند.

2) هر کجای دنیا را که در نظر بگیرید، فعالیت های عمرانی گستره بسیار وسیعی دارند. تمام کار های ساخت و ساز، پل سازی، تونل سازی و راه و سازی و… در گروه کار های عمرانی قرار می گیرند. پس طبیعی است که افراد زیادی به این سمت کشیده شوند و در پی ثبت شرکت عمرانی برای در آمد زایی بر آیند.

3) شرایط اقتصادی و نظامی هر کشوری در هر صورتی هم که باشد، باز هم فعالیت های مربوط به ساخت و ساز متوقف نمی شود، به همین خاطر این فعالیت ها در هر کجا که باشد، همواره ادامه خواهد داشت. پس طبیعی است که در آمد و سود زیادی هم در این حیطه وجود داشته باشد، به همین خاطر افراد زیادی به سراغ آن می روند.

4) فعالیت های عمرانی همواره مورد حمایت دولت است چرا که قوی بودن فعالیت های عمرانی در هر کشوری موجب تقویت اقتصاد و قدرت آن کشور می شود و به دلیل همین حمایت دولت است که یک مهندس به سراغ تاسیس شرکت عمرانی برای کسب در آمد می رود.

شرکت عمرانی مسئولیت محدود بهتر است سهامی خاص؟

شرکت عمرانی سهامی خاص و شرکت عمرانی با فعالیت محدود، تفاوت چندانی با هم دیگر ندارند اما یک سری تفاوت های جزئی هم دارند که در اینجا به صورت مختصر به توضیح آن می پردازیم.

1) در هنگام لازم است که مقدار 35 در صد از سرمایه ای که برای راه اندازی شرکت در نظر گرفته شده، در بانک سپرده شود که رسید آن به اداره ای که مربوط شرکت است باید تحویل داده شود. اما در ثبت شرکت در ایران با فعالیت محدود این گونه نیست و احتیاجی به سپرده پولی وجود ندارد. البته اگر سرمایه شرکت به صورت نقدی برآورد شده باشد، این تفاوت ها وجود دارد، در غیر این صورت، در هر دو شرکت احتیاجی به سپرده پولی نیست.

2) در سهامی، دو بازرس به صورت همیشگی وجود دارد اما در شرکت عمرانی با فعالیت محدود این گونه نیست و بازرسی در شرکت فعالیت نمی کند اما اگر تعداد اعضای هیئت مدیره زیاد باشد، از بازرس استفاده می شود.

3) مدت زمانی که اعضای هئیت مدیره در شرکت با فعالیت محدود، کار می کنند، به صورت نا محدود است اما این مدت زمان در شرکت، به مدت دو سال است، اما پس از آن هم می تواند برای مدت خواسته شده تمدید گردد.

شرایط ثبت شرکت عمرانی

1) حضور اعضای هیئت مدیره در ثبت شرکت عمرانی لازم است اما تعداد اعضای آن با فعالیت محدود با هم دیگر متفاوت است. اگر قصد را دارید، باید حداقل دو نفر از اعضای هیئت مدیره حضور داشته باشد و الزامی به حضور بازرس نیست و در صورتیکه سهامی خاص، باید بدانید که حداقل سه نفر از اعضای هیئت مدیره باید حضور داشته باشند، همچنین حضور دو نفر بازررس هم الزامی است.

2) برای هر شرکتی مقدار سرمایه اولیه موجود، متفاوت است.

3) شرکتی که قرار است راه اندازی شود، درخواستی را برای نام شرکت خود به اداره ثبت می دهد و طی چند روز نام آن تایید می شود و اگر نام درخواست داده شده مشکل داشته باشد، باید نسبت به تغییر نام شرکت اقدام شود تا زمانی که نام درخواست داده شده، ثبت شود.

برای ثبت شرکت عمرانی چه مدرک تحصیلی لازم است؟

بنا بر نوع شرکتی که قرار است به راه اندازی برسد، مدارک مختلفی برای ارائه احتیاج است.

1) مدارک مورد نیاز برای شرکت عمرانی سهامی

  • شناسنامه و کارت ملی همه ی شرکا
  • ارائه ی گواهی عدم سوء پیشینه برای همه ی اعضای شرکت الزامی است.
  • تحویل اساسنامه امضا شده توسط شرکا
  • ارائه اظهار نامه
  • تهیه ی صورت جلسه ی مجمع
  • تهیه ی صورت جلسه ی هیات مدیره
  • ارائه ی تعهد نامه ای که نشان دهد هیئت مدیره در جای دیگری اشتغال ندارند
  • ارائه ی فیش بانکی که نشان دهد مبلغی به عنوان سپرده، در بانک گذاشته شده است.
  • در صورت انجام کار ها توسط وکیل قانونی، ارائه ی وکالتنامه از جانب شخص الزامی است.

2) مدارک لازم جهت شرکت با فعالیت محدود

  • شناسنامه و کارت ملی شرکا
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • اساسنامه شرکت
  • تهیه ی فرم تقاضا نامه شرکت
  • تهیه ی فرم شرکتنامه شرکت
  • تهیه ی فرم امضا شده صورت جلسه مجمع عمومی
  • تحویل فرم تعهد نامه برای عدم کار در مشاغل دولتی
  • ارائه ی وکالت نامه وکیل

مراحل ثبت شرکت عمرانی

1) پس از تصمیم گیری فرد یا افراد به ثبت شرکت عمرانی یک سری مراحل و جود دارد. اولین مرحله ی آن این است که باید اطلاعاتی کلی در مورد کاری که انجام می دهیم و نحوه عملکرد آن به دست آید. در این مرحله باید اعضایی که قرار است هیئت مدیره را تشکیل دهند،مشخص شوند و میزان سرمایه ای را که قرار است برای کار گذاشته شود، تعیین گردد. علاوه بر این موارد، در این مرحله باید محل شروع فعالیت شرکت مشخص گردد و همچنین وظیفه ی هر یک از اعضا برای او تفهیم و توضیح داده شود.

2) پس از مشخص شدن وظیفه ی هر یک از اعضا و محل تاسیس شرکت و بودجه ی تعیین شده برای آن، لازم است که به اداره مراجعه کرد و تمامی اطلاعات لازم را در اختیار آن ها قرار داد تا تکمیل پرونده در سامانه انجام گیرد. در این مرحله باید نام انتخابی هم به اداره ، درخواست داده شود.

3) در این مرحله باید تمامی مدارک خواسته شده برای ثبت شرکت عمرانی را که در متن بالا آن ها را توضیح دادیم، به اداره تحویل داده شود. این مدارک هم به صورت حضوری و هم از طریق اداره ی پست می تواند تحویل داده شود.

4) ظرف مدت کوتاهی اطلاع تایید و یا عدم تایید درخواست داده شده از سوی اداره به در خواست کننده داده می شود. اگر درخواست تایید شده باشد، باید به صورت حضوری به اداره مراجعه کنید و مدارک تایید شده را امضا نمایید و اگر درخواست مورد تایید قرار نگرفته باشد، باید نسبت به رفع نقص موجود و درخواست مجدد به سامانه، اقدام کرد.

5) در مرحله ی نهایی که اگر با موفقیت انجام شده باشد، لازم است یک آگهی تحت عنوان این موضوع که شرکت جدید تاسیس شده است، باید در یکی از روزنامه های رسمی اعلام شود. پس از درج آگهی، شرکت به صورت رسمی می تواند آغاز به کار نماید و خدمات رسانی انجام دهد.

نام برای ثبت شرکت عمرانی

نامی که برای شرکت انتخاب می شود در حد امکان نباید تکراری باشد و شرکتی در قبل از آن استفاده نکرده نباشد. البته ثبت شرکت عمرانی به معنای در انحصار گرفتن نام شرکت نیست و شرکت دیگری ممکن است نامی شبیه شرکت شما را بر روی شرکت خود بگذارد.

برای به انحصار در آوردن نام شرکت می بایست نمایید تا نام شرکت شما به عنوان برندی به حساب آید که هیچ شرکتی قادر به کپی آن نخواهد بود.

هزینه تاسیس شرکت عمرانی

اداره شرکت ها که اقدام به ثبت شرکت عمرانی می کند، هزینه ای را هم برای این کار در نظر می گیرد که یک قیمت دقیق نیست. ، بسته به هزینه ی آگهی در روزنامه، دستمزد اداره کننده و حق ثبت تعیین می شود.

آگهی که در روزنامه زده می شود با توجه به طول متن آگهی و تعداد کلمات استفاده شده در آن متغیر خواهد بود. اگر می خواهید قیمت دقیق شرکت عمرانی را بدانید، می توانید با مشاوران ما تماس حاصل نمایید و یا به دفتر شرکت مراجعه کرده و قیمت دقیق را سوال نمایید.

سوالات متداول

شرکت عمرانی چیست؟

شرکتهای عمرانی همانطور که از نامشان پیداست به شرکتهایی که با هدف انجام خدمات عمرانی در شاخه های مختلف تاسیس می شوند، گفته می شود. معمولا موضوع این نوع شرکتها هم بر اساس فعالیتی هستند که موسسین به این هدف آن را ایجاد می کنند.

برای تاسیس شرکت عمرانی چه مدارکی نیاز داریم؟

برای شروع مدرک خاصی که بیشتر از دیگر شرکتها نیاز داشته باشد را نیاز ندارید. در واقع همان مدارک شناسایی که در وب سایت ما در چندین صفحه به کرات توضیح داده شده است، کافی است.

 

دکمه بازگشت به بالا