اقتصادی

ممنوعیت فعالیت ترامپ در فیس بوک تمدید شد

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور ایالات متحده ، پس از تشویق برای جمعیتی که روز چهارشنبه به پایتخت آمریکا حمله کردند ، میکروفون شبکه های اجتماعی خود را از دست داد.

به گزارش patc ، فیس بوک اعلام کرده است که ممنوعیت ترامپ را به مدت نامحدود یا حداقل دو هفته قبل از روی کار آمدن جو بایدن تمدید خواهد کرد. اسنپ ​​همچنین رئیس جمهور ایالات متحده استفاده از این سایت را تا اطلاع ثانوی ممنوع کرد و توییتر پس از درخواست از ترامپ برای حذف توییت های حمایت از آشوبگران ، حساب خود را به مدت 12 ساعت به حالت تعلیق درآورد.

مدیر عامل فیس بوک مارک زاکربرگ گفت: “ما معتقدیم که خطر اجازه استفاده رئیس جمهور ایالات متحده برای ادامه استفاده از خدمات ما در این دوره بسیار زیاد است.” محدودیت های حساب وی نیز تا زمان انتقال قدرت و بایدن رئیس جمهور منتخب ایالات متحده از 20 ژانویه روی کار آمد.

این اولین اقدامی است که تاکنون رئیس جمهور با تمدید ممنوعیت اولیه 24 ساعته برنامه های فیس بوک و اینستاگرام انجام داده است. توییتر از ترامپ خواست سه توییت از جمله یک پیام ویدیویی را حذف کند که در آن ترامپ با آشوبگران ابراز همدردی کرده و تقلب در انتخابات را خوانده است. توییتر همچنین هشدار داد که در صورت ادامه تخلف ، ممکن است حساب ترامپ برای همیشه تعلیق شود.

سخنگوی سرویس ویدئو یوتیوب گفت که در یوتیوب ، اگر ترامپ بخواهد در این ویدیو اتهام انتخاباتی دروغین دیگری بزند ، فرصت بارگذاری یا پخش فیلم جدید را به طور موقت از دست خواهد داد. کانالهایی که ظرف 90 روز سه یادآوری دریافت کرده اند برای همیشه از YouTube حذف می شوند.

حوادث روز چهارشنبه واشنگتن اعتراضات عمومی را برانگیخت ، بیشتر آنها شرکت های رسانه های اجتماعی را هدف گرفتند که متهم به فراهم آوردن بستری برای تحریک خشونت برای رئیس جمهور ایالات متحده هستند. ترامپ با استفاده از توییتر و سایر شبکه های اجتماعی (مانند فیس بوک و یوتیوب) طرفداران خود را به اعتراض دعوت کرد و در طی ناآرامی ها چندین ساعت سکوت کرد.

سال هاست که مفسران شبکه های اجتماعی از این شرکت ها می خواهند مواضع تندی نسبت به ترامپ داشته باشند. توییتر و فیس بوک پیش از این برچسب های هشدار دهنده ای را برای برخی از مطالب ارسال شده توسط رئیس جمهور ایالات متحده ارسال کرده اند زیرا حاوی اطلاعات نادرستی بوده یا به خشونت منجر شده است ، اما تاکنون هیچ یک از شرکت ها حساب های خود را به حالت تعلیق در نیاورده اند. و اعلام كرد كه اخبار وی قابل تأمل است.

زاکربرگ اظهار داشت: اگرچه فیس بوک سالهاست که محدودیتهایی را برای اعلان شغل ترامپ در نظر گرفته است ، اما وضعیت فعلی بسیار متفاوت است.

به گفته بلومبرگ ، تحریم های ترامپ فقط به شبکه های اجتماعی محدود نمی شود. شرکت تجارت الکترونیکی شاپیفا اعلام کرد که کلیه فروشگاه های دیجیتالی مربوط به ترامپ از جمله وب سایت رسمی فروشگاه خرده فروشی ترامپ را ممنوع خواهد کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا