عمومی

نرم افزار CRM

اگر قصد دارید در خصوص نرم افزار CRM اطلاعات کامل و جامعی را بدست آورید، این مقاله به شما کمک زیادی خواهد کرد. چرا که در این مقاله توضیحات لازم و کافی در خصوص نرم افزار CRM بیان شده است. ابتدا باید گفت تا قبل از وجود نرم افزارCRM  عدم وجود نظم در پیگیری ها،نبود اطلاعات پایه از مشتریان، وابستگی به افراد زیاد در کار، عدم وجود آرامش و به طور کلی سخت بودن روند کار وجود داشت تا اینکه با ورود و استفاده از این نرم افزار نظم خاصی ایجاد شد و سرعت کارپیگیری ارتقا پیدا کرد ، میزان و کیفیت فروش بالا رفت و در نهایت باعث رشد و پیشرفت شرکت ها شد.

آشنایی با مدیریت ارتباط با مشتری و برنامه CRM

 مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM  همانطور که از نامش پیداست در ابتدا با هدف کمک به کسب کارها ،شروع و حفظ ارتباطات با مشتریان ایجاد شد اما هم اکنون با وجود نرم افزارCRM  تغییر یافته است به طوری که از اطلاعات تماس مشتریان به صورت قدرتمندی متحول شده است. با استفاده از این نرم افزار بازاریابی،. مدیریت فعالیت های فروش ،تحلیل مالی و حسابداری،سرمایه گذاران و سایر اطلاعات مورد نیازرا می توان به صورت یک راه حل مناسب و قابل دسترس گردآوری شده تا شرکت ها توانایی تصمیم گیری درباره اوضاع حال و آینده خود بدانند.

نرم افزار CRM یک نرم افزار توانند بود و می توان آن را در سه بخش مهم تقسیم بندی کرد این سه بخش شامل بخش فروش ،خدمات به مصرف کنندگان بازاریابی را تحت پوشش خود قرار می دهد و سبب افزایش سرعت در امور و فعالیت ها در هر سه بخش مورد نظر و جلوگیری ا ز بیهوده کاری می شود.یکی از مسئولیت های هر یک از نرم افزار های CRMیکسان سازی اطلاعات که با استفاده از آن می توان پراکنده شدن داده ها جلوگیری کرد و دستیابی به تمامی اطلاعات را آسان و کارآمد تر از قبل برای کاربران به عمل می آورد.

نرم افزار CRM به کارشناسان فروش جهت بازیابی تعاملات و پیدا کردن داده های جدید کمک پویایی کرده که در نهایت در روند بهبود فروش شرکت بسیار موثر است. یکی از حسن های این نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری این است که این سیستم می تواند به صورت  اتوماتیک وظایف فروش و بازیابی را برعهده گرفته و تنها ازیک روش نرم افزاری برای تمام هدف های پیش رو استفاده نماید.

به طور کلی، نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان همه وسیله های لازم برای پیشرفت کسب و کار را به شکل کامل و منظم با کمترین زمان صرف شده و انرژی برای شما و گروه فروش جمع آوری کنند. نرم افراز CRMدر سهولت انجام فرآیندها همچنین کمک به گروه فروش برای انجام صحیح کارها موثر است و همین کار باعث استفاده کارآمد از این نرم افزار در تمامی فعالیت های کاری می شود.

ذخیره سازی اطلاعات با نرم افزار CRM

 ذخیره سازی داده های مشتریان توسط برنامه CRM  به چه صورت می باشد؟ در ابتدا برای هر مشتری در نرم افزار CRM  یک پرونده در سیستم در نظر گرفته می شود و کلیه تماس ها و سوابق به شکل نمودار های جداگانه به پرونده اضافه می سود و تمامی این داده ها ی این مشتریان به آسانی و با یک کلیک وارده سامانه شده و قابل ذخیره و بایگانی اطلاعات آنان خواهد بود و مسئولیت ثبت داده ها و رسیدگی به درخواست های مورد نظر مشتریان خاص را انجام می گیرد. از جهت دیگر دریافت گزارش ها و داده های جدید نیز می توان از امکانات لازم برای تمامی این نرم افزار ها می باشد. این عمل برای صدور صورت حساب ، پیش فاکتور و قیمت قابل انجام است.

مزایای استفاده از نرم افزار CRM

مزایای ویژه ای در استفاده از امکانات نرم افزار CRM و یا همان نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری وجود دارد که علاوه بر سهولت عملیات هر روز کسب و کار می باشد. این نرم افزارعلاوه بر کسب و کارها کمک می کند که داده ها ذخیره و تغییرات آن ها را به دنبال دارد، بلکه سبب ارتقا و پیشرفت فروش در گذر زمان خواهد شد.

این نرم افزار ها می تواند در بهینه سازی زمان و هزینه های شرکت نقش بسزایی دارند و تاثیر و کارایی گروه های فروش را ارتقا دهند و لی بهترین روش ها برای تصمیم گیری و انتخاب ، استفاده از راهنمای نرم افزار CRM است.از مهم ترین مزایای استفاده از این نرم افزار می توان به بهینه سازی در صرف زمان ،بهینه سازی در مخارج صورت گرفته ، بازاریابی و تبلیغات موثر، افزایش روند و بهتر شدن عملکرد و مدیریت و افزایش فروش اشاره کرد.

کاربرد نرم افزار CRM در وفاداری مشتریان

به منظور ایجاد تعهد در مشتریان ، وجود دو چیز در شرکت ها ضروری است که شامل خدمات پس از فروش و باشگاه مشتریان می شود .نرم افزارCRM با استفاده از این دو چیز ، علاوه بر دسته بندی مشتریان و ارتقا رضایت آنها در ایجاد رغبت و میل به خرید و ایجاد مشتریان وفادار برای شرکت حاصل بخش می کند.

برای داشتن اطلاعات بیشتر و کافی به صفحه خدمات پس از فروش و یا باشگاه مشتریان نرم افزار مورد استفاده میتوانید مراجعه کنید.  از دیگر مزایای CRM می توان به ایجاد نظد در سازمان اشاره کرد. برای اطلاع از چگونگی ایجاد نظم در سازمان با CRM می توانید به مقاله ی راه های ایجاد نظم در سازمان مراجعه کنید.

ویژگی های یک نرم افزارCRM   قابل اطمینان

یک نرم افزار مدیریت مشتری باید ویژگی ها منحصر به فردی داشته اشد ولی به طور کلی بهترین نرم افزار CRM,نرم افزاری است که علاوه بر آسانی و سهولت، بتواند دسترسی به اهداف شرکت را به راحت ترین روش ممکن سازد. مانند هر فناوری دیگر همه کارکنان باید استفاده از این نرم افزار را بیاموزند .

تعدادی از این نرم افزارها  به قدر پیچیده اند که گذراندن زمان برای آموزش و پرداخت هزینه برای داشتن کسب و کارها اندک قابل ارزش نمی باشد پس باید خیال خود را با استفاده از یک نرم افزار به نسبت ساده و کاربردی آسوده کنید و برای آینده کاری خود خوش بین باشید البته که بسیاری از ارائه کنندگان نرم افزار ها مدعی هستند که استفاده از نرم افزارشان  به راحتی ممکن است پس خودتان باید در این امر دقت کافی را انجام دهید.

کاربرد نرم افزار CRM در گزارش نویسی و تحلیل

استفاده از هوش تجاری به مدیران این امکان را می دهد تا از روش باریابی ، گزارش نوشتن و تحلیل داده ها به یک دید حرفه ای نسبت به فعالیت های کاری بدست آورد و در نتیجه  مدیران شرکت می توانند  فعالیتی موثر و قابل اطمینان با کمترین هزینه داشته باشند.

در صورت نیاز برای دریافت مشاوره جهت استفاده از نرم افزار CRM می توانید با کارشناسان مجموعه رکاما تماس حاصل فرمایید. چراکه مجموعه ی رکاما یکی از قدیمی ترین مجموعه ها در زمینه ی تولید و توسعه ی نرم افزار CRM می باشد. Rokama.ir

دکمه بازگشت به بالا