اقتصادیبرترین های کار و کسب

نکاتی که در رنگ بندی دستگیره مخفی کابینت باید به آن توجه کرد!

دستگیره‌های مخفی چه برای کمد دیواری و چه برای یکی از مدل‌های جدید و مد روز کابینت یا کمد دیواری هستند که به خلق نمای ساده‌تر در دکوراسیون خانه کمک می‌کنند. طراحی درب کمد دستگیره سرخود یا دستگیره مخفی درب کابینت به نحوی است که در نگاه اول، چندان به چشم نمی‌آیند و باعث می‌شود فضا ساده و مینیمال دیده شود. همچنین، این شیوه‌ی طراحی باعث بزرگتر دیده شدن فضا در آشپزخانه‌ها یا اتاق‌های کوچک نیز می‌شود.

Points to pay attention to when choosing the color of the cabinet's hidden handle!

پروفیل آلومینیومی دستگیره مخفی چیست؟

پروفیل‌های دستگیره مخفی، نوعی دستگیره‌ی شاخه‌ای از جنس آلومینیوم است که به صورت دستگیره‌ مانند در درب‌های داخلی کابینت یا کمد دیواری تعبیه می‌شود. استفاده از این پروفیل‌ها باعث می‌شود درب کمد، کابینت یا کشو را بتوان به راحتی باز و بسته نمود. این دستگیره‌ها اگر چه به منظور راحتی کار تعبیه می‌شوند، اما باعث می‌شوند ظاهر کابینت شیک و زیبا به نظر برسد. اگر با کابینت‌های دستگیره نواری آشنایی دارید، خوب است بدانید که با استفاده از همین پروفیل‌های آلومینیومی، مدل‌های مختلف کابینت‌های دستگیره نواری را در آشپزخانه طراحی می‌کنند.

طراحی پروفیل دستگیره مخفی ممکن است به صورت اِل فرم، جی فرم و اِچ فرم باشد که همانطور که از نامشان پیدا است، طراحی آن‌ها شبیه به حروف انگلیسی است. جنس این پروفیل‌ها معمولا از شمش آلومینیوم است و در ظاهر کابینت، جلوه‌ی نمایان و آشکاری ندارند.

مزایای استفاده از دستگیره مخفی درب کابینت یا کمد دیواری

اولین و مهم‌ترین مزایای استفاده از درب کمد دستگیره سرخود یا دستگیره مخفی، پنهان بودن دستگیره است که باعث می‌شود فضای عمومی ساده‌تر باشد. این مزیت خصوصا در فضاهای کوچک، بسیار کاربردی است و از شلوغی و ازدحام بصری جلوگیری می‌کند.

  • اگر فضای آشپزخانه یا اتاق خوابتان کوچک است، بهترین راه حل استفاده از مدل درب کمد دستگیره سرخود یا دستگیره مخفی درب کابینت است.
  • چنانچه به سبک مینیمال و طرح‌های ساده علاقه دارید، استفاده از دستگیره مخفی بهترین گزینه برایتان خواهد بود. این طراحی به دلیل شکل خاصی که بر روی بدنه‌ی کابینت یا کشوها ایجاد می‌کند، باعث می‌شود ظاهر کابینت‌ها به شکل دستگیره نواری، دیده شوند.
  • پروفیل‌های دستگیره مخفی، مقاومت و کیفیت بالایی دارند، خصوصا اگر کابینت‌سازتان از نمونه‌های آلومینیومی ضخیم و مقاوم استفاده کرده باشد.
  • قیمت پروفیل‌های دستگیره مخفی نسبت به استفاده از مگنت یا آهن‌ربا مقرون به صرفه‌تر است.
  • استفاده از طراحی درب کمد دستگیره سرخود باعث می‌شود چنین کمدهایی بسیار مناسب برای محل کار و قسمت‌های اداری باشند و بر زیبایی اتاق کار شما بیفزایند.
  • تنوع و رنگ در پروفیل‌های دستگیره مخفی بسیار بالا است. استفاده از رنگ‌های مختلف که متضاد با رنگ کابینت آشپزخانه باشند، باعث نمای زیباتری در آشپزخانه می‌شود.
  • استفاده از درب کمد دستگیره سرخود یا دستگیره مخفی درب کابینت به دلیل شکل نواری و خطوط افقی که ایجاد می‌کنند، باعث خطای دید شده و سبب می‌شود فضای آشپزخانه کشیده و عریض دیده شود.
  • استفاده از پروفیل‌های آلومینیومی از پیچ و تاب احتمالی درب کابینت‌ها جلوگیری می‌کند.

معایب استفاده از درب کمد دستگیره سرخود در آشپزخانه و اتاق خواب

درب کمد دستگیره سرخود یا دستگیره مخفی درب کابینت در اصل نوعی طراحی هستند که باعث می‌شود دستگیره‌ها از دیدرس پنهان بمانند؛ این مدل طراحی ممکن است برای افراد سنتی چندان راحت نباشد.

  • درب کمد دستگیره سرخود تنها در چیدمان سبک مدرن کاربرد دارند و نمی‌توان از آن‌ها در سبک‌های کلاسیک یا نئوکلاسیک استفاده کرد.
  • وزن دستگیره مخفی آلومینیومی بالا است و به همین دلیل بر روی کمدها یا کابینت‌های بی‌کیفیت نباید نصب شود.
  • استفاده از پروفیل‌های ارزان قیمت که از ورق‌های دسته دوم آلومینیوم یا به صورت نازک و سبک تهیه شده، مزایای پروفیل‌های باکیفیت را ندارد و ممکن است شما را به دردسر بیندازد.
  • قیمت این پروفیل‌ها نسبت به دستگیره‌های روکار کمی گرانتر است.

انواع دستگیره مخفی کمد دیواری

پروفیل‌های درب کمد دستگیره سرخود سه طراحی کلی دارند:

این پروفیل‌ها بسته به جایی که قرار می‌گیرند، بر روی بدنه‌ی کابینت یا کمد دیواری نصب می‌شوند و باعث می‌شوند فضای کافی برای قرارگیری انگشتان دست وجود داشته باشد تا کشو یا درب کابینت به راحتی باز یا بسته شود.رنگ‌های مختلفی از جمله مشکی، رز گلد، طلایی، سفید، نقره‌ای، مسی و … با طیف‌های رنگی تیره و روشن در این پروفیل‌ها وجود دارد؛ با این وجود پرطرفدارترین رنگی که بیشتر استفاده می‌شود، رنگ آلومینیوم ساده است که در واقع، هیچ رنگی بر روی آن وجود ندارد.

دستگیره مخفی کابینت هوایی

هیچ محدودیتی برای نصب دستگیره مخفی چه برای کابینت‌های زمینی و چه کابینت‌های دیواری وجود ندارد. پروفیل‌های دستگیره مخفی را بر روی کمدهای دیواری و کشوهای دراور، کشوهای آشپزخانه، کشوهای درون کمد دیواری و … می‌توان نصب نمود. در مورد کابینت‌های زمینی، پروفیل‌ها در قسمت بالایی یونیت کابینت (پشت قسمت بالایی درب کابینت) و در کابینت‌های هوایی، در قسمت پایینی یونیت کابینت (پشت قسمت پایینی درب کابینت) نصب می‌شود.

نصب دستگیره مخفی کابینت

پروفیل‌های دستگیره مخفی به صورت شاخه‌های نیمه مخفی در قسمت درونی درب کابینت یا پشت درب آن و بر روی یونیت کابینت تعبیه می‌شود. این دستگیره‌ها به صورت شاخه‌ای و عمودی در درب کمد دیواری‌های ریلی و به صورت طولی و افقی در درب کشوها یا درب‌های کابینت نصب می‌شوند.

شیوه‌ی نصب هر شاخه دستگیره آلومینیومی با توجه به طرح آن (اچ فرم، ال فرم و جی فرم) کمی متفاوت است و تنها توسط کابینت‌سازان حرفه‌ای انجام می‌گیرد. نصب درب کمد دستگیره سرخود نیازمند دقت و توجه خاصی است که انجام آن تنها از عهده کابینت‌سازان مجرب بر می‌آید. پیشنهاد می‌دهیم نصب دستگیره مخفی کابینت یا کمد دیواری را حتما به تکنسین ماهر بسپارید.

نکات مهم در انتخاب دستگیره کابینت

در بین انواع دستگیره در عرضه شده در بازار، انتخاب دستگیره کابینت از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ زیرا آشپزخانه قلب تپنده هر خانه است و باید هنگام انتخاب دکوراسیون داخلی آن دقت بیشتری به خرج دهید. اگر کابینت هایی که از آنها استفاده می کنید دارای طراحی قدیمی و ساده هستند، بهتر است از دستگیره در که دارای طراحی کلاسیک یا سنتی است استفاده نمایید؛ اما اگر کابینت شما دارای طرح های جدید مانند کابینت هایگلاس و.. است.

جهت زیباتر جلوه کردن آشپزخانه هایی با دکوراسیون های مدرن و امروزی باید دستگیره کابینتی مدرن و جدید را مد نظر داشته باشید. جهت خرید دستگیره باید نکات خاصی را مد نظر داشته باشید تا بتوانید یک دستگیره زیبا و با کیفیت را جهت زینت بخشیدن به کابینت های آشپزخانه تان خریداری نمایید. برای انتخاب دستگیره مناسب برای کابینت آشپزخانه باید نکات زیر را مدنظر داشته باشید.

تنوع سایز دستگیره کابینت در بازار بسیار زیاد است و یکی از مهمترین عواملی است که در انتخاب دستگیره باید حتما به آن توجه داشته باشید. از آنجایی که مدل کابینت ممکن است به صورت افقی یا عمودی با پهنای متفاوت باشد، باید براساس آن دستگیره مورد نظر را انتخاب کنید. اگر به این نکته توجه نکنید، باز و بسته کردن درب کابینت مشکل می شود و ممکن است به کابینت آسیب برسد. معمولا برای کابینت های سایز کوچک باید از دستگیره های ظریف استفاده کرد و در مقابل کابینت های با درب های بزرگ لازم است از دستگیره های سایز بزرگ استفاده شود. در صورتی که دستگیره نامناسبی را از لحاظ اندازه انتخاب کنید نمای ظاهری کابینت نیز جلوه خوبی نخواهد داشت.

دستگیره کابینت یا از جنس فلز ساخته می شود یا پلاستیک در برخی موارد هم از ترکیب هر دو یعنی خود دستگیره فلزی و روکش تزئینی روی آن پلاستیکی است. ترکیب دو جنس متفاوت در کنار هم زیبایی کار را چند برابر می کند. به این نکته توجه داشته باشید که برای کشوهای کابینت نمی توان از دستگیره پلاستیکی استفاده کرد. زیرا بر اثر فشار زیاد امکان شکستن دستگیره وجود دارد.دستگیره کابینت میتواند جزو اکسسوری کابینت محسوب شود زیرا در زیبا سازی کابینت تاثیر میگذارد.

دکمه بازگشت به بالا