برترین های کار و کسبعمومی

نکات نصب و نگهداری نوار تیپ

مراقب نوار تیپ باشید

حساسیت نوارتیپ آبیاری در مقایسه با لوله های قطره چکان کمتر است، به دلیل ضخامت بسیار نازک این نوارها از کشش روی زمین جلوگیری می شود. هنگامی که آب در لوله های آنها جریان دارد، نوارها را روی زمین نکشید، این کار باعث پاره شدن نوارها می شود.

چند تا نکاتی برای انتخاب نوار مناسب

1– کشاورزانی که از آب نمک برای مزارع خود استفاده می کنند به این نکته توجه کنند، آب نمک باعث گرفتگی دهانه های کمربند می شود.

2– آب مورد نیاز گیاهان را به درستی تامین کنید.

3– از نصب نوار در شیب های بالای 2 درصد خودداری کنید زیرا باعث کاهش کارایی و یکنواختی نوارها می شود.

مزایای استفاده از نوارهای کشاورزی

در مصرف آب صرفه جویی کنید

مناسب برای تخلیه آب بین تمام قطره چکان ها

بیشترین تاثیر این محصول رشد و یکنواختی محصول است

صحیح ترین استفاده از این محصول در طول چندین فصل، نگهداری مناسب و جمع آوری مناسب آن است.

بهترین ویژگی های نوع نوار

مناسب برای مناطق بزرگ با بارندگی کم

کنترل علف های هرز زمینی

برای مقاومت در برابر واکنش های شیمیایی

شستشوی آسان

لوله گالوانیزه یک نوع لوله انتقال است که در دو نوع درزدار و بدون درز عرضه می شود. علت نام این نام گذاری، عملیات گالوانیزاسیون (روی اندود کردن) می باشد که جهت حفاظت از خوردگی و آسیب پذیری بر روی آن انجام گرفته، می باشد

انواع کمربند کشاورزی

در مدل های مختلفی تولید می شود که هر کدام بنا به نیاز مشتری می تواند متفاوت باشد نوار آبیاری عمدتاً در مدل های درز کناری یا کناری پلاک دار یا قطره چکان درز ویسر یا پیوسته می باشد. بشقاب، که هر کدام در ادامه این مقاله آمده است. خلاصه توضیح میدم پس تحمل کنید

1- نوار درز کناری

خب دوستان عزیز تا اینجا متوجه شدیم که سه مدل نوار داریم و پرکاربردترین نوار چسب دوخت است. نوار کناری به صورت زیگزاگ تولید می شود و در کنار نوار آبیاری می شود که مانند زیپ خروجی آب را می دهد و پرکاربردترین اندازه نوار 10 سانتی متر 20 سانتی متر است.

2- روبان تیپ با بشقاب

نوار بشقاب یا قطره چکان که کیفیت بسیار خوبی دارد در بین کشاورزان طرفداران زیادی دارد اما این نوار به صورت نوار درز کناری از پهلو آبیاری نمی شود، بلکه در داخل این نوار از قطره چکان استفاده می شود. آبیاری دقیق تری را تضمین می کند بله، نوار قطره ای از 1.2 تا 2 لیتر در ساعت آبیاری می کند..

3- نوار ممتد پلاک

نوار وسط یکی از نوارهای آبیاری است که در حال حاضر زیاد مورد استفاده کشاورزان نیست اما کیفیت بسیار خوبی دارد. به طور دقیق تر، این نوار از شیارهای زیگزاگ در وسط نوار وجود دارد که آب از آن خارج می شود.

نکات مهم برای نصب و نگهداری نوار

1- برای نصب نوار نوک از سیستم فیلتراسیون برای جلوگیری از ورود ماسه و گل استفاده می شود.

2- از قرار دادن نوارها در شیب های بالای 2 درصد خودداری کنید.

3- نوار نوک را مستقیماً نصب کنید، اگر زاویه دار باشد ممکن است بیفتد و فشار داشته باشد.

4- در نهایت تزریق کود و سموم آب را زود قطع نکنید.

5- اجسام با نوک تیز برای نوار تیپ خطرناک هستند از تماس با این اجسام در زمینه نوارهای آبیاری خودداری کنید.

قیمت 1000 متر نوار و قیمت هر رول نوار کشاورزی

نوارهای رودین در اندازه های 800 تا 1000 متر نورد می شوند، بسیاری از کشاورزان مورد تقاضا هستند. 1000 متر یا قیمت نوارهای آبیاری قطره ای بدون توجه به اینکه این نوارها به فشار و ابعاد مختلف معروف هستند که منجر به افزایش یا کاهش قیمت می شود. برای انتخاب باند مناسب می توانید با شماره های شرکت تماس بگیرید یا در واتس اپ پیام ارسال کنید.

خرید روبان برای تیپ کشاورزی

در این مقاله نکات کلیدی نوار را برای شما توضیح داده ایم که چنکات مفید در استفاده صحیح از نوار تیپ

رعایت نکات ذیل باعث عملکرد و افزایش طول عمر آنها می شود.

۱- نوارهای آبیاری قطره ای تیپ به صورت قرقره، کلاف شده اند. باید دقت شود که در موقع حمل و نقل، برخورد با اشیا تیز و برنده موجب پارگی نوار می گردد.

۲- از نگهداری نوارهای آبیاری در فضای غیر مسقف و بخصوص در معرض تابش آفتاب و بارندگی خودداری شود. در طول مدت نگهداری در انبار، نوارها باید از گزند جوندگان و حشرات در امان باشند و همچنین از جابجایی غیر ضروری اجتناب گردد.

۳- نوارهای آبیاری قابلیت نصب در سطح و در زیر خاک (عمق ۵ الی ۱۵ سانتیمتر) را دارند. ولی به جهت حفاظت بهتر، توصیه می شود که نوارهای آبیاری زیر خاک نصب گردد.

استاندارد نوار تیپ |دبی خروجی نوار تیپ

۴- برای جلوگیری از آسیب نوارها بهتر است بستر کشت عاری از هر گونه شی برنده و نوک تیز باشد و قبل از نصب نوار، خاک مزرعه بایستی کاملا شخم خورده و فاقد کلوخ و قطعات درشت باشد.

۵- نصب نوارهای آبیاری به دو روش دستی و مکانیزه امکان پذیر می باشد. در هر حال نباید تحت هیچ شرایطی نوار بر روی زمین کشیده شده و یا تحت نیروی کشش پهن شود. به همین خاطر کلاف نوار باید روی دستگاه ساده ای که محور آن از دو طرف در دو بلبرینگ قرار گرفته و به راحتی می چرخد، قرار گیرد و توسط دست یا بصورت مکانیزه نصب گردد. از نصب قرقره در کنار مزرعه و کشیدن نوار توسط کارگر در طول مزرعه جدا خودداری شود. زیرا این کار باعث خراشیدگی و کاهش عمر نوار می گردد.

۶- در صورت نصب نوار به روش مکانیزه الزاما باید از سیستم های استاندارد پهن کردن نوار استفاده شود. بطوری که در تمام مسیر لوله هدایت نوار از کلاف تا روی زمین (شامل محل ورود و خروج نوار از لوله و سطح داخلی لوله) هیچگونه تماس با سطوح تیز، برنده و ساینده که موجب پارگی و آسیب نوار می شود، وجود نداشته باشد.

۷- قبل از نصب نوار به لوله پی وی سی، خطوط اصلی و نیمه اصلی و مانیفولدها شستشو داده شود.

۸- در مناطقی که سرعت باد موجب جابجایی نوار می گردد، باید نوارهای آبیاری با استفاده از میخ پلاستیکی در فاصله های مناسب تثبیت گردند و در جایی که سرعت باد طوری است که امکان تثبیت با میخ پلاستیکی وجود ندارد، باید نوار را در عمق ۵ تا ۱۰ سانتی متری زیر خاک نصب کرد.

۹- در صورتی که دمای محیط در شبانه روز تغییرات فاحش داشته و خطر یخبندان وجود داشته باشد، نوار باید در زیر خاک نصب گردد.

۱۰- در صورتی که امکان بارش برف و تگرگ در فصل کشت وجود داشته باشد، از پهن کردن نوار بر روی خاک اجتناب شود.

ند مدل نوار داریم و چه عملکردی دارد و همچنین دستورالعمل به شما گفتیم، اگر به دنبال یک مجموعه نوار خوب برای خرید هستید، پیشنهاد می کنیم به سایت مراجعه کنید رودین یا بر روی لینک خرید یا قیمت خرید کلیک کنید تا مستقیما به صفحه خرید بروید، علاوه بر خرید آنلاین، می توانید از مشاوره رایگان کارشناسان مجرب در سایت بهره مند شوید، فقط سفارش خود را ثبت کنید و منتظر بمانید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند.

منبع: رودینه

مطلب فوق رپورتاژ آگهی ما می باشد و شمانیوز مسئولیتی در قبال آن ندارد

 

دکمه بازگشت به بالا