برترین های کار و کسبعمومی

 هزینه اسباب کشی در تهران چقدر است؟

هزینه اسباب کشی چقدر است؟

شاید مهمترین و اصلی ترین سوال مطرح شده در وبسایت https://www.hasasbar.ir برای افرادی که قصد اسباب کشی دارند، میزان نرخ کرایه و هزینه اسباب کشی می باشد . این مورد به یکی از دغدغه های هموطنان گرامی تبدیل شده است که شاید بیش از 90 درصد مردم با این موضوع درگیر هستند. امروزه تعداد شرکت های اتوبار غیر معتبر سبب افزایش قیمت حمل اثاثیه منزل در تهران و همچنین ارائه خدمات نامناسب گردیده است. بسیاری از شرکت های حمل و نقل که متاسفانه از معروف ترین آن ها نیز می باشند، همواره برای افزایش هزینه اسباب کشی شما از خاور ( کامیونت ) سایز کوچک استفاده می نمایند.

در ظاهر این امر یک امر طبیعی می باشد اما پس از بررسی این موضوع که می توان با استفاده کامیونت های سایز بزرگ ، هزینه اسباب کشی را کاهش داد ، اندکی باعث ناراحتی خواهد شد. بسیاری از شرکت های ارائه دهنده خدمات باربری اثاثیه منزل که اسم و رسم خوبی دارند ، معمولا از کامیونت های کوچک استفاده می کنند. همین موضوع باعث افزایش قیمت حمل اثاثیه منزل در تهران شما خواهد شد. با استفاده از کامیونت های کوچک، مجبور به حمل اثاثیه در 2 نوبت یا استفاده از 2 کامیونت می باشیم که این مورد سبب افزایش هزینه اسباب کشی می شود.

هزینه ‌های اضافی در اسباب‌کشی

در محاسبه قیمت حمل اثاثیه منزل در تهران علاوه بر قیمت ثابت جابجایی، شرکت‌های حمل و نقل اسباب و لوازم منزل ممکن است برای مواردی خاص، هزینه‌های دیگری هم دریافت کنند. در ادامه، این موارد را با هم مرور می‌کنیم:

در صورت جابجایی به شهری دیگر ، ایمن‌ترین روش این است که خودرو و لوازمتان را بیمه کنیم. اگرچه اکثر شرکت‌ها برای جابجایی به شهری دیگر، این مورد را ضروری می‌دانند و بدون آن حرکت نمی‌کنند، اما بهتر است که خودمان هم به فکر بیمه در هزینه اسباب کشی مان باشیم. برخی لوازم بسیار بزرگ و سنگین، جدا از نرخ ثابت و هزینه اسباب کشی محاسبه می‌شوند. به عنوان مثال، حمل و جابجایی پیانو یا یخچال‌های بزرگ ممکن است به صورت جدا و به شکل طبقه‌ای محاسبه شوند.

تعرفه اسباب کشی ۱۴۰۱ |تعرفه اسباب کشی ۱۴۰۲
برخی شرکت‌ها نیز اگر فاصله خودرو با در ورودی ساختمان بسیار باشد یا آسانسور نباشد و مجبور به استفاده از راه‌پله برای دسترسی به طبقات شوند، ممکن است رقم بیشتری را برای قیمت حمل اثاثیه منزل در تهران درخواست کنند (هزینه پیاده روی )
برای کوچه‌های بسیار باریک، شرکت حمل و نقل ممکن است از یک خودروی کوچک‌تر برای رساندن لوازم شما به کامیون یا خودروی اصلی استفاده کند که در این صورت، احتمال پرداخت هزینه اسباب کشی بیشتر نیز وجود دارد .
تعداد طبقات در مواردی که نیاز به حمل قطعات سنگین از پله ها می باشد ، در هزینه اسباب کشی تاثیر مستقیم دارند

نحوه محاسبه قیمت باربری و اتوبار

برای محاسبه هزینه حمل بار در تهران از فرمول زیر استفاده می‌شود:

  • نرخ کرایه حمل اثاثیه منزل: کرایه ماشین + (تعداد کارگر * دستمزد کارگر) + کرایه راننده (بارچین) + (تعداد طبقات مبدا + تعداد طبقات مقصد) + نرخ پیاده‌روی تا محل + هزینه چیدمان.

نحوه محاسبه قیمت باربری تهران به شهرستان

برای محاسبه هزینه حمل بار از تهران به سایر شهرستان‌ها از فرمول زیر استفاده می‌شود:

  • قیمت باربری تهران به شهرستان: هزینه ماشین به شهرستان + (دستمزد کارگر * تعداد کارگر) + کرایه کارگر بارچین (راننده) + (تعداد وسیله اضافه * نرخ حمل * تعداد طبقات ) + هزینه بیمه + هزینه بسته‌بندی
  • وسیله اضافه شامل هر نوع لوازم غیر عرف مثل تردمیل  می‌شود.

مسئله حمل بار و باربری صرفا پیدا کردن ارزن ترین قیمت برای انجام این کار نیست. قیمت پایین باربری گاهی به دلیل کیفیت پایین کار است و کیفیت بالا نیز قیمت بالایی دارد، ولی می توانید با جستجوی هدفمند، خدمات باربری را با کمترین هزینه باربری و قیمت باربری پیدا کرده و به آن دسترسی داشته باشید.

عوامل موثر بر قیمت باربری

حتما تا این لحظه چند عامل تاثیرگذار بر قیمت باربری اثاث منزل را حدس زده‌اید. نرخ اتحادیه باربری ۱۴۰۲ هم به دلیل همین عوامل ثابت نیست. این عوامل عبارت‌اند از:

  • حجم یا وزن بار
  • فاصله مبدا تا مقصد
  • نوع وسیله نقلیه

تاثیر حجم بار بر هزینه باربری

  • بارهای سنگین‌تر و خارج از عرف، نرخ دستمزد کارگر حمل بار  و در نهایت قیمت باربری را افزایش می‌دهند.
  • خدمات باربری حساس بار و اتوبارها برای تعیین قیمت به حجم بار توجه زیادی دارند. برای مثال قیمت باربری اثاث منزل با قیمت جابجایی صرفا یک تابلو نقاشی بزرگ تفاوت زیادی دارد.
  • اولین تفاوت در نحوه انتقال آن است. به چه وسیله‌‌ای نقلیه‌ای نیاز دارد، کامیون باربری یا وانت باربری؟
  • مسئله بعدی این است که آیا این جابجایی نیاز به کارگر باربری دارد یا خیر؟
  • مورد بعدی این است که آیا ساختمان به صورت آپارتمانی است یا ویلایی،‌ و اگر آپارتمانی است در طبقه چندم قرار دارد؟

· خدمات سریع و بدون معطلی

گاهی نیاز به حمل اثاثیه سریع و بدون معطلی است. در نتیجه کلیه کارها باید در کمترین زمان ممکن برنامه ریزی شود. این کارها تنها از شرکت اسباب کشی منزل بر می آید تا بهترین اسباب کشی را برایتان رقم بزند.

· پشتیبانی قوی

داشتن پشتیبانی برای هر شرکتی نشانه ی تعهدکاری و مهارت آنهاست. به این ترتیب شما بدون نگرانی می توانید بهترین خدمات اسباب کشی منزل را به این افراد بسپارید.

· هزینه اسباب کشی ثابت

هزینه اسباب کشی منزل در کنار مهارت، مهمترین المان در اثاث کشی منزل است. خیلی از افراد با شعار اثاث کشی ارزان سعی در جذب مشتری دارند. اما با اعلام هزینه اسباب کشی قبل از شروع کار و انجام توافق قیمت نهایی بیشترین رضایت را در این بین داشته و هیچ نوع نگرانی برای کاربران خود ایجاد نخواهد کرد.

· معرفی بهترین شرکت های اسباب کشی

بر اساس نظرات مشتریان خود و تجربیات آنان کلیه شرکت های اسباب کشی همکار را گرید بندی نموده و صرفا با شرکت های اسباب کشی که در کار خود حرفه ای هستند همکاری می نماید. در خبری از کرایه خاور اسباب کشی نیست و همیاران جابجایی  می بایست دارای مهارت کافی و لازم در اثاث کشی منزل نیز باشند.

اسباب کشی ارزان آیا حقیقت دارد؟

ممکن است به دنبال اسباب کشی ارزان باشید. اسباب کشی ارزان شعار خیلی از سامانه حمل بار سنتی و آنلاین است. این افراد برای جذب مشتری کرایه حمل بار اثاثیه منزل را کم اعلام می کنند و در انتهای کار بابت هر اقدامی مبلغ مضاعفی را به نرخ اسباب کشی اضافه می کنند. به این ترتیب چون مشتریان هم به اجبار پرداخت می کنند و متاسفانه در مقابل این اقدامات غیر منصفانه سرخم می کنند و در دام آنها گرفتار می شوند. بهتر است بدانید قیمت حمل اثاثیه منزل بر پایه نرخ اعلام شده از سوی اتحادیه اعلام می شود.

رعایت نرخ اتحادیه حمل اثاثیه برای همه شرکت های اسباب کشی عضو اتحادیه، الزامی است. این نرخ بر اساس خدماتی که ارائه می دهد، طیف قیمتی را شامل می شود ولی اساس همان نرخی است که اتحادیه به شرکت های عضو و همکار، اعلام کرده است. معمولا در ابتدای هر سال تعرفه اسباب کشی به کلیه شرکت ها، ابلاغ می شود. به این ترتیب اگر از شرکت های حمل بار عضو اتحادیه درخواست نیروی حمل بار کامیون و … داشته باشید، قیمت ها منصفانه و عادلانه تر است.

البته این مورد را هم در نظر داشته باشید که برخی از گروهای غیر مجاز در ازای ارائه خدمات اسباب کشی برای جذب مشتری ممکن است قیمت‌ اسباب کشی کمتری پیشنهاد بدهند و شعار اسباب کشی ارزان داشته باشند اما خدمات آنها هیچ تضمینی در پی ندارد و در انتهای کار به اصطلاح روی قیمت دبه می کنند.

خدمات جابجایی و اسباب کشی شامل چه مواردی است؟

اثاث کشی منزل از بخش‌های متعددی تشکیل شده است. شرکت‌ اثاث کشی صفر تا 100 حمل اثاث و وسایل را ارائه می دهند که شامل موارد زیر هستند:

  • تعیین ماشین باربری برای اسباب کشی که بر اساس حجم اثاثیه تعیین می شود
  • حمل اثاثیه منزل به تمام نقاط شهر و باربری بین شهری
  • بسته بندی لوازم مهم و حساس توسط کارگران
  • جابجایی لوازم سنگین مانند اسباب کشی یخچال ساید بای ساید، شیشه های میزنهارخوری بزرگ، ویترین شیشه ای، بوفه، تردمیل، یخچال بالای 16 فوت، گاو صندوق، پیانو، مبل تخت خواب شو و تخت کم جا …
  • باز کردن و چیدمان اثاثیه منزل در انتها

به عبارتی می توانید با خدمات اسباب کشی، تجربه جدیدی از خدمات اسباب کشی درب تو درب یا به اصطلاح door-to-door را تجربه بکنید. در سرویس اسباب کشی ویژه  شما بهترین شرکت های اسباب کشی  را می توانید انتخاب نموده و کلید منزل را در مبدا تحویل داده و در مقصد کلید و بار جابجا شده را صحیح و سالم از همیاران اسباب کشی هوم سرویز تحویل بگیرید.

قیمت اسباب کشی منزل در چگونه محاسبه می شود؟

نحوه محاسبه هزینه اسباب کشی کمی پیچیده است. هماهنگی های زیادی باید انجام شود تا در روز موعد خدمات اسباب کشی منزل، همه کارها طبق روال پیش برود. از سختی های اثاث کشی که بگذریم، موضوع هزینه اسباب کشی خودش یک مشکل جدی است. قیمت حمل اثاثیه منزل ثابت نیست. دستمزد کارگر، هزینه کرایه کامیون و همه موارد را باید در نظر گرفت. گاهی هزینه ها بسیار بیشتر از آن چیزی است که انتظارش را دارید. معمولا نرخ اتحادیه اثاث کشی، ملاک تعیین قیمت هاست ولی چرا برخی از شرکت ها، هزینه اسباب کشی منزل بیشتری دریافت می کنند؟ یا بهتر بگوییم عوامل تاثیر گذار بر قیمت اسباب کشی عبارتند از:

  • نوع وسیله حمل و نقل اعم از خاور مسقف یا روباز، کامیونت و …
  • سایز اتاق وسیله اسباب کشی، در برخی از موارد مشتریان برای اینکه نیاز به دو سرویس نداشته باشند ترجیح می دهند از ماشین های بزرگتر برای اسباب کشی استفاده کنند.
  • مسافت اسباب کشی، به طور مثال شرکت های اسباب کشی برای مسافت های کمتر از 2 کیلومتر هزینه کمتری را لحاظ می کنند. یا اینکه هزینه اسباب کشی در داخل شهر با حومه شهر متفاوت است.
  • مدت زمان اسباب کشی که از زمان شروع اسباب کشی لحاظ و تا انتهای اسباب کشی در نظر گرفته می شود.
  • تعداد کارگر اسباب کشی مورد نیاز
  • هزینه حمل موارد حجیم نظیر گاوصندوق، یخچال ساید بای ساید، ویترین بزرگ و …
  • تعداد طبقات مبدا و مقصد اثاث کشی
  • میزان پیاده روی و فاصله ماشین اسباب کشی تا ساختمان
دکمه بازگشت به بالا