اقتصادی

هزینه مضاعف فیلترینگ و فیلترشکن، بر دوش کاربران

اگرچه استفاده از هکرها برای کاربران اینترنت به صورت عادی درآمده است ، آنها نه تنها هزینه خرید این نرم افزار اصلاح IP را متحمل می شوند ، بلکه با تبدیل ترافیک داخلی به ترافیک خارجی ، حتی اگر به سایت های داخلی مراجعه کنند ، نیمه را محاسبه نمی کنند. نرخ قیمت

به گزارش patc ، اگرچه برخی از کاربران اینترنت در ده سال گذشته به دلیل مسدود شدن برخی وب سایت ها از فیلترشکن استفاده کرده اند ، اما در یکی دو سال اخیر با فیلتر شدن پیام رسان های خارجی تلگرام ، آنها قبلاً فیلتر شکن می شدند. از آن استفاده نکنید ، اما آنقدر به گروه پیوست که باعث نگرانی شد تهدیدهای استفاده از قطع کننده های مدار فیلتر افزایش دادن.

خرابکاران فیلتر و هکرها موانع فیلتر را نفوذ پذیر می کنند ، اما برعکس ، جهانی بودن این برنامه ها مسائل امنیتی را ایجاد می کند. برای استفاده از وب سایت های فیلترشده ، کاربران ناآگاهانه برنامه هایی را که برای سو abuse استفاده و دسترسی به اطلاعات طراحی شده اند بارگیری و نصب می کنند و انواع بدافزارها را به جای از بین رفتن ، در تلفن های افراد قرار می دهند.

امروزه هر از چندگاهی موضوعات مربوط به فیلترینگ مطرح شده است. بهانه این است که ممکن است شبکه اجتماعی دیگری را فیلتر کند. اگرچه برخی از مسئولان بر این شبکه اجتماعی اصرار دارند و برخی دیگر آن را انکار می کنند ، اما این شبکه اجتماعی بار دیگر به واقعیت تبدیل شده است.

محمد جواد آذری جهرمی – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، پیش از این فیلم ها را سازماندهی کرده و فیلترهای تخریب کننده را فیلتر کنید وی گفت: “ما به آزار و اذیت اینترنتی اعتقاد داریم اما قانون اجازه چنین کاری را به ما نمی دهد.” بنابراین ، وقتی سایتی بسته شود ، افراد به فیلترشکن یا برخی از سایت هایی که به دلیل تحریم ها و افراد نمی توانند به ما سرویس دهند ، مراجعه می کنند. به آن نیاز دارید هنگام استفاده از قطع کننده مدار فیلتر. ما معتقدیم که درخواست ها باید مدیریت شود زیرا همه سایت ها نمی توانند بسته شوند.

وی در مورد فروش قطع کننده های مدار فیلتر نیز گفت: کسانی که قطع کننده مدار فیلتر می فروشند اتفاقی نمی افتد ، زیرا طبق قانون فروش قطع کننده مدار فیلتر جرم نیست. “آنها همچنین از زیرساخت های کشور استفاده می کنند.

حمید فتاحی – معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات فعالیت های سایت فروش VPN وی یک بار گفت: “کسی از طریق یک درگاه رسمی بانکی مرتکب تخلف می شود. مقررات نظارتی و پلیس مسئولیت شناسایی متخلفان و معرفی آنها به مقامات قضایی را برای تعیین جرم و مجازات آن دارند.” با این حال ، دادگستری در این کار چه کاری انجام داده است این است که می گویند قضات نمی توانند این حادثه را جرم بدانند و نمی توانند از طریق قانونی استناد کنند ؛ آنها فروش فیلتر در بازار را جرم ندانسته اند. این یک خلا legal قانونی است ، زیرا سو abuse استفاده نویسنده دلایل لازم را ارائه داده است.

وی در پاسخ به این س ofال که چرا وزارت حمل و نقل اقدامی برای مسدود کردن قطع کننده مدار فیلتر رایگان انجام نداد ، تصریح کرد: وقتی افراد سودجو به راحتی قطع کننده های مدار فیلتر را از طریق درگاه رسمی بانک کشور می فروشند ، وزارت حمل و نقل چه کاری می تواند انجام دهد؟ بدون شک این وظیفه اپراتور لایه دسترسی است تا وزارت ارتباطات.مشکل در اینجا این است که اپراتور لایه دسترسی چند IP ممکن است از پیچیدگی فنی جلوگیری کرده و در آن اختلال ایجاد کرده و شبکه را مختل کند.

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت همچنین خاطرنشان کرد: چرا ما برای ایجاد مشکل در مصرف کاربران باید از این عملیات استفاده کنیم؟ از طرف دیگر ، متخلفان می توانند به راحتی از طریق پورتال رسمی کشور در فضای ایجاد شده به جای هر راهی برای با آن کنار بیایید؟ قاضی معتقد بود که فروش قطع کننده مدار فیلتر جرم نیست. باز هم ، این یک خلا legal قانونی است و همه اقدامات پیگیری شده و اقدامات انجام شده توسط پلیس FATA را انکار می کند. این مسئله باید حل شود.

اخیراً ، کارشناسان و فعالان رسانه ای منافع اقتصادی و رقابت را به عنوان دلایل ذکر کرده اند پشت صحنه محدود کننده های فضای مجازی در مورد استفاده از قطع کننده های مدار فیلتر ، آنها اظهار داشتند که با فیلتر کردن شبکه های اجتماعی و استفاده از VIP برای دسترسی ، داده های داخلی به داده های خارجی تبدیل می شوند و هزینه افرادی که از این فضا استفاده می کنند دو برابر می شود و باید این درآمدها را نیز در نظر گرفت. به کدام افراد و شرکت ها منتقل شوند.

البته قبلا بارها به موضوع استفاده از قطع کننده های مدار فیلتر برای تأثیر بر تعرفه های اینترنت اشاره شده است. اگر بعد از چندین مرحله از شبکه ملی اطلاعات ، اعلام شود که قیمت سایت های داخلی نصف قیمت است و تمام ISP ها باید این قیمت های ترجیحی را اعمال کنند ، اگر از فیلترشکن استفاده می کنند که IP را تغییر می دهد ، اپراتور قادر به شناسایی سایت ، نه ، همچنین با قیمت عادی محاسبه نمی شود.

حسین فلاح جوشقانی ، مدیر دفتر تنظیم مقررات رادیویی نیز گفت: اگر مشترک از نرم افزار فیلتر استفاده می کند با این حال ، VPN نمی تواند سایت مورد استفاده را شناسایی کند ، بنابراین حتی اگر از یک سایت داخلی استفاده شود ، محاسبه نرخ باید براساس نرخ عادی بین المللی باشد و نرخ ترجیحی برای سایت های داخلی قابل استفاده نخواهد بود.

مورد فروش قطع کننده های مدار فیلتر در وب سایت این است که با استفاده از نرم افزار اصلاح IP ، ترافیک داخلی به داده های خارجی تبدیل می شود و هزینه افرادی که از این فضا استفاده می کنند دو برابر می شود ؛ از طرف دیگر خرید و فروش قطع کننده های مدار فیلتر نیز یک روش به نظر می رسد فعالان سیاسی و رسانه ها معتقدند که مزایای اقتصادی یکی از دلایل محدودیت فضای مجازی است ، زیرا با فیلتر کردن و استفاده از شبکه های اجتماعی ، هزینه افرادی که از فضای مجازی استفاده می کنند دو برابر شده است و باید با این درآمدها رفتار شود سود شخصی و شرکت

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا