علمی و پزشکی

کدام برنامه برای کاربران اپل جاسوسی می کند؟

پس از بروزرسانی ios14 ، به محض ورود به کلیپ بورد کاربر ، یک پیام هشدار دهنده برای کاربر ارسال می شود که نشان می دهد این اطلاعات ضبط شده است. Ios Clipboard یک حافظه کوتاه مدت برای تلفن هایی است که اطلاعاتی را که کاربر در آن با یادداشت ها ، عکس ها و موارد دیگر در ارتباط است ذخیره می کند.

درعوض ، کلیپ بورد یک ابزار داخلی است که به کاربر اجازه می دهد مدتی کپی کند و سپس آن را در جای دیگری قرار دهد. این کلمات کلیدی می تواند بخشی از اطلاعات شخصی شما باشد ، مانند گذرواژه‌ها ، شماره تلفنها ، اطلاعات کارت بانکی یا گذرواژه‌هایی که ممکن است افراد کشف کنند که احتمالاً روی خانواده شما تأثیر خواهد گذاشت. از طرف دیگر ، می توان اطلاعات و اطلاعاتی راجع به تلفن های کلیپ بورد و سایر محصولات ارتباطی اپل به بیرون درآورد ، که این مسئله را تشدید می کند ، به همین دلیل این کمبود توجه محققان را به خود جلب کرده است. البته این نوع جراحی تا پایان سال در دسترس عموم نخواهد بود اما توسعه دهندگان این اپلیکیشن نسخه بتا آن را کشف کرده اند و این رنج را فاش کرده اند.

اتفاقاً اپل گفته است كه در بروزرسانی های آینده مشكلات مربوط به مسائل امنیتی را برطرف خواهد كرد تا کاربران بدون نگرانی از آخرین نسخه 14 14 استفاده كنند.
این نخستین تقصیر اپل نیست و سال گذشته دستیار صوتی سیری ، دستیار صوتی این شرکت ، از طرف کاربران شنیده شد و باعث ایجاد مشکلاتی برای غول فناوری شد.در حالی که هنوز هیچ صحبتی در مورد نظارت بر فناوری دستگاههای اندرویدی وجود ندارد ، برخی محققان بر این باورند که اندروید نیز باید منتظر زمینه چنین موضوعاتی باشد ، زیرا چنین مشکلاتی در سیستم های اندرویدی کمتر و کمتر دیده می شود. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم کدام یک. هر دو این مطبوعات برای ایمن بودن کار می کنند.


چالش های توسعه دهندگان نرم افزار

در سالهای اخیر ، موضوع حفظ حریم خصوصی اهمیت فزاینده ای پیدا کرده است ، و در این میان هم LinkedIn و هم Reddit تلاشهای خود را برای محافظت از حریم شخصی کاربران ، از نظر اخلاقی و سیاسی افزایش داده اند. در حالی که گوگل و اینستاگرام با استفاده از ابزارهای مناسب برای بارگیری از کاربران محافظت می کردند ، اما کپی کردن مطالب در کلیپ بورد کاربر iOS یک مسئله مهم بود و نگرانی هایی را درباره ایمنی کاربران خود در این سیستم عامل ها ایجاد کرد. وقتی صحبت از Tik Tak شد ، جای تعجب نبود ، زیرا بسیاری بر این باورند که Tik Tak یک برنامه چینی است ، با توجه به واقعیت های چین ، خیلی عقب نمی ماند ، اما این زمانی بود که Reddit و LinkedIn (برنامه مایکروسافت) دنبال کردند. با انتشار اخبار ، شروع به گسترش کرد و بسیاری از برنامه های دیگر به تدریج محبوبیت خود را بدست آورد.

این مورد نگرانی های بسیاری از متخصصان را برانگیخته است ، بسیاری از آنها نوشتند که در حالی که سایت های از راه دور در سراسر جهان به حریم خصوصی کاربران نقض نکرده اند ، دلیل دیگری برای نگرانی وجود دارد زیرا برنامه های رفتاری سنتی می تواند. Ios14 از این ضعف سوءاستفاده می کند.

یکی از توسعه دهندگان ، مارک نورتون ، هفته گذشته در توییتر نوشت: “برنامه هایی که از iOS 14 استفاده می کنند دارای طیف گسترده ای هستند ، از برنامه های معروف و رسانه های محبوب گرفته تا برنامه های آژانس های خبری مهم.” وی افزود: برنامه های iOS یا iPadOS به تابلوهای تصویر دسترسی ندارند و بدون اجازه کاربر اجازه کتبی به آنها می دهد. از طرف دیگر ، برنامه های کلاهبرداری زیادی وجود دارد که می توانند داده ها را از منابع اطلاعاتی بازیابی کنند.

وی همچنین در یک پست اینستاگرام از اپلیکیشن هایی که اطلاعات کلیپ بورد را ذخیره می کنند ، نام برد و همچنین به اپلیکیشن های مورد علاقه وی در فروشگاه اپل از جمله LinkedIn ، Reddit ، Google News ، Call of Duty ، Fruit Ninja و غیره و برخی از آنها اشاره کرد.
برخی از این ویژگی ها اطلاعات را کپی کرده و برای کاربر تغییر می دهند و برخی دیگر به محض فعال شدن برنامه بلافاصله مشاهده می شوند. طبق یک گزارش اخیر ، بیش از 50 برنامه از جمله Tic Tac ، PUBG Mobile ، Weibo ، Philips Sonicare ، Viber و حتی New York Times ، همین مشکل را برای کاربران iOS به ارمغان آورده اند.؛ مشکلی که باعث حریم خصوصی کاربران می شود. همچنین شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه Thames ، Google Chrome و برنامه های slack مایکروسافت این مشکل را دارند.


تلاش برای اصلاح روز

اگرچه این نرم افزار ادعا می کند که اطلاعات کاربران در حال اجرا نیست ، اما گزارش ها حاکی از این است که این سیستم عامل ها می توانند با چنین خطایی به اطلاعات مهم در مورد کاربران دسترسی پیدا کنند. اگرچه این برنامه ها هنوز هم مطابق قوانین خاص خود هستند و چنین نکردند ، مهم است كه برنامه های دیگر قادر به انجام این كار باشند.با این حال ، روش هایی وجود دارد که می توانید از صفحه ویدیوی iOS خود برای محافظت از اطلاعات کاربران محافظت کنید. برخی از برنامه های مخفی وجود دارد که کلیپ بورد خود را بعد از چند کار انتخاب می کنید. به عنوان مثال ، برنامه 1Password از ویژگی خاصی برخوردار است که می تواند محتوای ذخیره شده در کلیپ بورد را هر 90 ثانیه حذف کند ، به همین دلیل از شناسایی برنامه های کاربران iOS از برنامه جلوگیری می کند. اما در بیشتر موارد ، گروهی از توسعه دهندگان و کاربران از اپل خواسته اند دسترسی به تابلوهای ویدیویی iOS را حذف کند تا هیچ برنامه ای نتواند از این محدودیت ها استفاده کند. وی معتقد است حتی اگر اپل بخواهد چنین بسترهای نرم افزاری را راه اندازی کند ، ابتدا باید مجوز را از کاربر دریافت کنند.

23302

دکمه بازگشت به بالا