علمی و پزشکی

هشدار به سواران هرمزگانی؛ مراقب نیش پشه باشید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: امسال بلافاصله پس از اپیدمی کووید، ۱۹ استان هرمزگان با کشف پشه مقاوم به ایدز مواجه شدند که این امر نیازمند اقدامات پیشگیرانه در تعطیلات نوروزی برای تامین سلامت مسافران و شهروندان است. ”

به گزارش patc، دکتر. حسین فرشیدی با تاکید بر اهمیت دوری از مناطق پرباران و پشه‌خیز نوروزی، گفت: این امر سلامت مسافران و شهروندان را می‌طلبد، بنابراین مسافران باید در محیطی امن و مطمئن از جمله مهمانسراها باشند. محافظت از هر گونه نیش پشه

وی افزود: در مهرماه به بعد در پشه آئدس شرکت کردیم که ابتدا از بندرلنگه سپس بندرعباس و در نهایت موارد پشه در سیریک مشاهده شد. خوشبختانه مشکلی از نظر پشه در منطقه وجود ندارد، بنابراین مسافران و شهروندان باید مراقب باشند.

فرشیدی با اشاره به اشتغالزایی بالا در دوران شیوع کووید 19 و پشه های عامل ایدز در منطقه، گفت: علیرغم کمبود بودجه و پرداخت نشدن در پایان سال، شغلی وجود ندارد، همه جوانب از زندگی.» آنها خود را فداکار و مهم می دانند.

پیشگیری از نیش پشه می تواند از بیماری هایی مانند مالاریا، تب دنگی، کپک، ویروس زیکا، تب زرد و بسیاری از بیماری های عفونی دیگر جلوگیری کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا