علمی و پزشکی

کیفیت و سرعت کار دانشمندان ایرانی در کووید-۱۹ به جهانیان ثابت شد

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه کیفیت و سرعت کار دانشمندان ایرانی در کووید ۱۹ به جهانیان ثابت شد، از استقبال بسیاری از کشورهای جهان برای واردات تجهیزات پزشکی ایرانی خبر داد.

به گزارش patc، دکتر حسین فرشیدی در حاشیه بازدید از غرفه وزارت بهداشت در نمایشگاه روایت خدمت اظهار داشت: حجم کار و اقدامات صورت گرفته در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آنقدر زیاد است که امکان نمایش همه این دستاوردها در نمایشگاه روایت خدمت مقدور نبود و فقط بخش کوچکی از آن در حوزه تجهیزات پزشکی‌ و دارو به نمایش گذاشته شده است.

وی گفت: باعث خرسندی است که فرزندان این مرز و بوم توانستند در حوزه قطعات و تجهیزات پزشکی نه تنها نیازمندی‌های داخل را تامین کنند بلکه به دیگر کشورها نیز صادرات داشته باشند و کشورهای زیادی متقاضی تجهیزات پزشکی جمهوری اسلامی ایران باشند.

فرشیدی خاطرنشان کرد: قطعات سلامت محور، بسیار حساس و نیاز همه دنیا است و این توانمندی می تواند برای کشورها از لحاظ ارزآوری و اشتغال بسیار سودده باشد. امروز تجهیزاتی همچون یونیت‌های دندانپزشکی، سی تی اسکن و بالن‌ها در قلب و عروق و سایر تجهیزات توسط جوانان این مرز و بوم ساخته می‌شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: دنیا در کووید۱۹ به وضوح مشاهده کرد در حالی که برخی کشورهای مدعی دموکراسی و انسانیت اجازه ورود واکسن کرونا به جمهوری اسلامی ایران نمی‌دادند شش پلتفرم واکسن در کشور تولید شد و این موضوع، کیفیت کاری و سرعت کار دانشمندان علوم پزشکی ایران را به جهانیان نشان داد.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، فرشیدی تاکید کرد که تجربه کووید-۱۹ به همه ثابت کرد که جمهوری اسلامی ایران می‌تواند با اتکا بر دانشمندان خود از بحران‌های مشابه در حوزه سلامت با افتخار و سربلندی عبور کند.

انتهای پیام

کارگروه خبری مطالب پزشکی

درمان بیماری‌ها فقط یک قسمت از وظایف من است. من سعی می‌کنم با ارائه راهنماها و توصیه‌های پزشکی، افراد را به زندگی سالم و پرانرژی همراه با سلامتی هدایت کنم.
دکمه بازگشت به بالا