اقتصادی

پاسخگویی وزیر نیرو به سوالات نمایندگان در کمیسیون انرژی

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از حضور وزیر نیرو در نشست امروز این کمیسیون به منظور پاسخگویی به سوالات تعدادی از نمایندگان خبر داد.

به گزارش patc، مالک شریعتی نیاسر ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون وزیر نیرو و معاونان وی به منظور پاسخگویی به سوالات تعدادی از نمایندگان حضور یافتند. در این نشست حدود ۱۲ سوال از وزیر نیرو پرسیده شد. محمدمهدی فروردین نماینده فیروزآباد در رابطه با وضعیت برق بخش دهرم و نوجین، کانال‌های پایاب و افزایش تعرفه برق از وزیر نیرو سوالاتی را پرسید.

وی در ادامه اظهار کرد: پس از استماع توضیحات وزیر، نماینده سوال کننده از پاسخ‌های وی قانع شد. شهریار حیدری نیز از پاسخ‌های وزیر درباره عملکرد مدیرکل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه قانع شد. همچنین سیدغنی نظری سوالی پیرامون ضعف شدید مدیریت برق در منطقه خلخال مطرح کرد که وی نیز از پاسخ های وزیر نیرو قانع شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین در این نشست محمدرضا احمدی نماینده رشت درخصوص بهسازی وضعیت قطعی‌های مکرر برق صنایع و به ویژه منازل مسکونی از وزیر نیرو پرسشی را مطرح کرد. در نهایت از پاسخ‌های وی مشروط به سفر محرابیان به استان گیلان قانع شد. همچنین بدقولی شرکت توانیر و مطالبه مردم نسبت به اجرای مصوبات سفرهای استانی سوالات جلال محمودزاده نماینده مهاباد و رسول فرخی میکال نماینده لاهیجان بود که محمودزاده به مدت ۱۵ روز به وزیر جهت حل مسئله فرصت داد بنابراین سوال مرعی باقی ماند و البته پاسخ به سوال فرخی به مدت دوهفته به تعویق افتاد.

وی در ادامه تاکید کرد: همچنین محمد کعب عمیر سوالی را از وزیر نیرو پیرامون عدم تخصیص اعتبار برای توسعه برق روستاها و شهرهای شهرستان شوش پرسید که این سوال به دلیل فرصت ۴۵ روزه این نماینده به وزیر مرعی باقی ماند. همچنین ابراهیم متینیان نماینده رامهرمز و رامشیر به مدت دو هفته به وزیر نیرو جهت حل مشکلات برق در شهرستان خود و توضیح علت عدم توجه به احداث نیروگاه‌های برق و طولانی شدن فرآیند احداث آن‌ها مهلت داد.

وی افزود: جبار کوچکی نژاد نیز از وزیر نیرو  درباره مشکلات آب، برق و فاضلاب شهرستان رشت سوالاتی را مطرح کرد که اقناع شدن از پاسخ‌های وزیر را مشروط به سفر وی به استان گیلان و شهرستان رشت دانست. سید محمد مولوی نماینده آبادان نیز از پاسخ‌های وزیر درباره تکمیل تاسیسات تقویت فشار  شهرستان آبادان قانع شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا